کد خبر: ۹۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵

کارگاه خوشنویسی در نی ریز برگزار شد

کارگاه آموزشی آماده سازی کاغذ ویژه اعضا انجمن خوشنویسان نی ریزی به مناسبت هفته خوشنویسی (24 لغایت 30مهر) با حضور استاد مجتبی زردشت مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی باغ هنر برگزار گردید.

به گزارش شیرازه  به نقل از نبض نی ریز؛  به مناسبت هفته خوشنویسی (24 لغایت 30مهر)کارگاه آموزشی آماده سازی کاغذ ویژه اعضا انجمن خوشنویسان با حضور استاد مجتبی زردشت مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی باغ هنر برگزار گردید.

در این کارگاه سه ساعته که استاد مجتبی زردشت مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی باغ هنر تدریس نمود، انواع شیوه های رنگ کردن کاغذ با استفاده از مواد طبیعی و شیمیایی و کار با شاپون آموزش داده شد.

فاطمه قرایی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز ضمن تقدیر از همکاری انجمن خوشنویسان و آموزشگاههای خوشنویسی زردشت و چلیپا گفت: گرچه ورود تکنولوژی، موبایل، شبکه های اجتماعی و فونت های پیش فرض و سهولت استفاده از آنها بر خوشنویسی به صورت عام و داشتن خط خوش تاثیر گذاشته اما رایانه جای هنر را نمی گیرد.


وی از مدیران آموزشگاه ها درخواست نمود تنها به آموزش آن هم به شکل سنتی اکتفا نکنند بلکه با بهره گیری از نوآوری های جدید بطوریکه برای نسل جدید نیز جذاب باشد به حفظ این هنر اصیل و مقدس اسلامی و انتقال آن به نسل های بعد بکوشند.

قرایی خوشنویسی را یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین هنرهای ایرانی دانست که با همه هنرها از جمله نقاشی ،‌ادبیات و معماری ارتباط دارد.

وی گفت: در سال های اخیر خوشنویسی در بخش پوشاک و طراحی لباس رواج پیدا کرده که می تواند تاثیر زیادی روی سلیقه مردم وعلاقه مندی آنها به خط داشته باشد.

شایان ذکر است؛ در حال حاضر در شهرستان علاوه بر انجمن خوشنویسان به مدیریت استادسیدعطاءالله طغرایی، آموزشگاه های خوشنویسی چلیپا به مدیریت حمیدرضا هادی و آموزشگاه خوشنویسی زردشت با مدیریت کاظم زردشت در زمینه هنر خوشنویسی فعالیت می نمایند.



نظرات بینندگان