کد خبر: ۹۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵
خطیب جمعه فراشبند:

برخی به جای خدمت به محرومان؛ تسهیلات دولتی را میلیاردی برای خود می گیرند

امام جمعه فراشبند : برخی به جای وضع قانون و مصوبه و بخشنامه برای خدمت به محرومان و فقرا، تسهیلات دولتی و بانکی را میلیارد میلیارد برای خود می گیرند اما برای یک وام 6 میلیون تومانی ازدواج، ده بار آدم را پاس کاری می کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار حجت الاسلام والمسلمین هادی ابراهیمی امام جمعه فراشبند در خطبه های این هفته ی نماز جمعه فراشبند با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) در باب امر به معروف و نهی از منکر آغاز نمود.

وی  با برشمردن آثار ترک این فریضه برخی از این آثار را همچون گرفته شدن برکات الهی، تسلط اشرار بر جامعه، ترویج فساد و فحشا در زمین، شیوع بیماری های خطرناک در بین مردم و از بین رفتن امنیت و آرامش را عنوان کردند.

نماز جمعه مهر ماه

 

امام جمعه فراشبند همچنین با اشاره به آیه 65 سوره انعام،  تفسیر شهید مطهری(ره) را در ذیل این آیه بیان نمود و گفت:« بگو خدا قادر است از بالای سر شما بر شما عذاب بفرستد  یا از زیر پای شما عذاب را بجوشاند یا شما را دسته دسته کند یا این که زیان خود شما را به خود شما برساند » .   اهل بیت (ع) در روایات خود چنین معنی می کنند که تعبیر عذاب بالای سر یعنی که ما شما را از مافوق ها عذاب می کنیم،؛ یعنی که مسئولان ما از مدیر فلان اداره گرفته تا فرماندار، استاندار، وزیر، نماینده، رؤسای قوا، مدیر کل، فلان متمول و سرمایه دار محله و شهر، قضات و پلیس این ها بالاسری ها هستند.

حجت الاسلام  ابراهیمی افزود:  عذاب از ناحیه این ها یعنی این که اینها بر اثر ترک امر به معروف و نهی از منکر دیگر فرمان شما را نمی برند، کار شما را انجام نمی دهند، مشکلات شما را حل نمی کنند و اگر بتوانند به بهانه های مختلف شما را به زندان هم می افکنند و یا برچسب سرپیچی از قانون به شما می زنند یا حتی شلاقتان هم می زنند.

نماز جمعه مهر ماه

 

وی در ادامه بیان داشت: این یک طرف قضیه است و از طرف دیگر به جای وضع قانون و مصوبه و بخشنامه برای خدمت به محرومان و فقرا، تسهیلات دولتی و بانکی را میلیارد میلیارد برای خود می گیرند اما برای یک وام 6 میلیون تومانی ازدواج، ده بار آدم را پاس کاری می کنند، برای گرفتن یک سند منزل سالی و سالیانی انسان را در کوچه و پس کوچه های ادارات  سرگردان می کنند.

امام جمعه فراشبند گفت: عذاب مافوق سر یعنی اینکه 100 هکتار، 200 هکتار  زمین را برای روستاییان و فقرا و محرومان تغییر کاربری می دهند اما تا نگاه می کنی هر چه مسئول بوده برای خودش زمین گرفته و اضافه اندک آن را برای محرومان می گذارند.

 

نماز جمعه مهر ماه

 

حجت الاسلام ابراهیمی خطاب به مردم نیز گفت: امر به معروف کنید ولو اینکه با شما برخورد قهر آمیز نمایند.

 

وی ادامه داد: اینکه عده ای زمین خواری، کوه خواری، جنگل خواری و بیابان خواری کرده اند  برای این بوده که با بالادستی ها دستشان در دست هم بوده و زیر دستی ها نیز ساکت نشسته و امربه معروف و نهی از منکر نکرده اند، اینکه امروز  بالای هزار نفر حقوق نجومی می گیرند و کک بعضی ها هم نمی گزد برای این است که ما امربه معروف و نهی از منکر نکردیم و به مردم نیز معرفی ننمودیم و فلان مسئول بالادست هم جلو آن ها را نگرفت.

نماز جمعه مهر ماه

 

امام جمعه فراشبند در ادامه تفسیر آیه  65 سوره انعام بیان کرد: اما عذاب از زیرپا یعنی شما مردم حتی از طبقه پست و مادون خود نیز عذاب می بینید. نگاه کنید به بعضی ها که تا دیروز هیچ کس به او محل هم نمی گذاشت و عددی نبود و امروز با نوکری کردن برای اشرار و  بالادستی ها کارش به جایی رسیده که برای شما شاخ و شانه می کشد و شما را آدم حساب نمی کند، این ها یعنی آثار سلبی و تخریبی ترک امر به معروف و نهی از منکر، پس بیایید هر جا که منکری دیدیم از آن نهی کرده و هر جا معروفی را زمین خورده دیدیم امرش بکنیم.

نماز جمعه مهر ماه

 

خطیب جمعه ی فراشبند در ادامه خطبه دوم گفت: البته صحبت های بنده دلیل بر این نیست که مسئولین کشور ما همه بد هستند یا همه خوبند، بلکه مسئولین خوب و پاکدست به مراتب بیشتر از مسئولان بد و دست های خیانتکار است که همان چند دست ناپاک نیز بایستی قطع شوند و اجازه ندهیم ارزش کارهای نیک و دلسوزانه، تحت الشعاع اعمال زشت آنها قرار گیرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به آغاز هفته سلامت بانوان ایرانی گفت: امروز سلامت مردم به ویژه سلامتی بانوان و مادران ما در دو عرصه ی سلامت جسمی و سلامت روحی بسیار مهم است.

 

وی افزود: مادران دامنشان مکان و محل پرورش فرزند است و فرزند بزرگترین و عالیترین ثمره و محصول خانواده است، فلذا برای داشتن یک فرزند سالم توجه به سلامت جسمی و روحی مادر هم بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: رعایت بهداشت جسمی و روحی، نحوه خوردن غذا و طعام و نوع آن، رعایت لباس و پوشش آن، نوع کار و شغل آن و رفتار همسر و اعضای خانواده همه و همه مواردی است که در حق مادران و بانوان ما باید رعایت گردد.

نماز جمعه مهر ماه

 

ابراهیمی  فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی(ره) در تاریخ یک آبان ماه  را به ملت قهرمان و انقلابی ایران تسلیت گفته و برای روح بزرگ آن شهید بزرگوار طلب علو درجات نموده و برای توطئه گران و قاتلین آن عزیز خذلان و خواری را از خداوند خواستار شد.

خطیب نمازجمعه فراشبند در پایان خطبه های خود با اشاره به یکم آبان ماه و روز آمار و برنامه ریزی گفت:

عزیزان موضوع سرشماری نفوس و مسکن یکی از کارهای مهم است که دولتها بر عهده دارند و از مردم درخواست می کنم که با ثبت اطلاعات دقیق و درست و واقعی کار را برای برنامه ریزان و ماموران سرشماری تسهیل نمایند.

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان