کد خبر: ۹۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
امام جمعه بوانات:

آسیب های اجتماعی را باید بومی و منطقه ای بررسی کرد

امام جمعه بوانات گفت: الگو برداری در برخی فرهنگ ها از جوامع دیگر برای شهرستان یا کشور آسیب اجتماعی در پی دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از  حرف رسا، پنجاه و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات با موضوع آسیب های اجتماعی، پیامد ها و راهکارهای مقابله با آن با حضور رئیس جلسه حجت الاسلام زارع امام جمعه شهرستان، فرماندار و اعضاء و میهمانان در سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد.

حجت الاسلام زارع امام جمعه شهرستان بوانات در این جلسه، آسیب های اجتماعی را جزء مسایل و مصادیق امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: در خصوص مسایل و معضلات آسیب های اجتماعی همه ما به نحوی با آنها درگیر هستیم و شناسایی و راهکار برخورد با آنها بسیار مهم و حساس است.

امام جمعه بوانات در ادامه گفت: اگر آسیب های اجتماعی به موقع شناسایی و راهکارهای پیشگیری آن بهنگام نباشد فراگیری آن زیاد خواهد شد و هم اینکه مشکلات دولت را زیاد می کند و هم دست دشمنان را باز می کند تا در این مسایل با برنامه ریزی و فرهنگ شسازی بر این آسیب ها دامن بزنند و جامعه را حساس کنند.


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات الگو برداری کورکورانه و تقلید کورکورانه را در برخودرد با آسیب های اجتماعی اشتباه برشمرد و افزود: در آسیب های اجتماعی که برخی نیز در عزاداری ها مرسوم شده نباید تقلید کورکورانه داشت چرا که برخی نماد ها برای جاهایی نماد است اما برای برخی جاها یک ضد نماد و مایه تمسخر است و الگو برداری از جوامع دیگر برای شهرستان کوچک ما با این پیشینه فرهنگی غنی درست نیست.

حجت الاسلام زارع در ادامه سخنان خود ثابت بودن و تفکر درآمد زایی برای تاکسی های شهری بوانات را یکی از آسیب های جدی در این شهر دانست و تصریح کرد: مردم در برخورد با این تاکسی ها که کار اصلی آنها خدماتی و خدمت رسانی است واقعا گیج شده اند و در اکثر مواقع روز یا نیستند و یا در جایگاه خود ایستاده اند تا پر از مسافر شده و حرکت کنند که باید با این معضل برخورد جدی صورت گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بوانات آسیب های اجتماعی ماهواره و اینترنت را بسیار مخاطره انگیز برای خانواده برشمرد و گفت: در شهرستان بوانات متاسفانه شاید بدلیل صنعتی نبودن و نبود اشتغال ، مهاجرت خواسته یا ناخواسته بعنوان یکی از آسیب های اجتماعی است که مردم با آن سرو کله می زنند و این به عدم برنامه ریزی مسئولین بر می گردد.


در ادامه جلسه نیز دکتر شبان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، زارع رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدی رئیس اداره ورزش و جوانان و هادی پور معاون فرماندهی سپاه ناحیه بوانات در خصوص موضوع جلسه راهکارهایی ارایه کردند.


برچسب ها: شورا ، فرهنگ ، امام جمعه ، جلسه
نظرات بینندگان