کد خبر: ۹۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
فرماندار خنج پاسخ داد:

وضعیت جاده فدویه، گرمشت و کورده به کجا رسید؟

یکی از سؤالات مخاطبان در خصوص وضعیت جاده فدویه، گرمشت و کورده و چرایی عدم تکمیل آن بوده که مختار عباسی فرماندار شهرستان به این سؤال پاسخ داده است.

به گزارش شیرازه به نقل از خنج کهن؛ "هر چه می خواهد دل تنگت به مسئولان بگو"، طرحی است که این پایگاه خبری تحلیلی مدتی است آغاز نموده و در آن سؤالات و مشکلاتی که مخاطبان مطرح می کنند را با مسئولان و مدیران شهرستان در میان گذاشته و پیگیری می کند.

یکی از موضوعاتی که در این طرح توسط مخاطبان مطرح شد، سؤال در خصوص وضعیت جاده فدویه، گرمشت و کورده و چرایی عدم تکمیل آن بود که هم اکنون جناب آقای مختار عباسی فرماندار محترم شهرستان به این سؤال پاسخ داده است.




عنوان سؤال مطرح شده توسط یکی از مخاطبان:

لطفاً از فرماندار، نماینده و مدیر کل راه و شهرسازی بپرسید چرا جاده فدویه، گرمشت و کورده درست نمی شود؟ تا کی باید این جاده باریک و پر خطر باشد؟ چرا وقتی وزیر راه به خنج آمد، ایشان را جهت بازدید به جاده کورده نبردید؟



پاسخ فرماندار شهرستان خنج به این سؤال:

مسیر دوراهی باغان تا کورده نزدیک به 75 کیلومتر بوده که این جاده با مشخصات راه روستایی می باشد، از سال 90 بهسازی، مرمت و بازسازی آن شروع شده که در بعضی از نقاط آن باید پل ها را تعریض کنیم، در بعضی نقاط باید واریانت جدید احداث نماییم و در بعضی نقاط دیگر نیز تعریض و شانه سازی داشته باشیم.

ظرف دو سال گذشته در دو مرحله، 25 کیلومتر شانه سازی در این مسیر انجام شده است. از سال 90 تا الان 12/5 کیلومتر بهسازی و بازسازی کامل صورت گرفته و هم اکنون نیز در حال انجام است.

از سال 90 تا الان بالغ بر 3 میلیارد و 400 میلیون تومان از اعتبارات شهرستان به این جاده تخصیص داده ایم که 400 میلیون تومان آن در سالهای 90 و 91 بوده و 3 میلیارد تومان نیز از سال 92 تاکنون بوده است. در سال 95 نیز مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان برای این مسیر اعتبار دیده شده است.

با توجه به گستردگی و طول این مسیر، تمام نقاط آن را نمی شود زخمی کرد؛ باید از یک نقطه شروع کنیم و به یک نقطه دیگر برسیم و همزمان با آن کل بهسازی نیز انجام دهیم، یعنی تعریض و یا احداث پل داشته باشیم، جاده را تعریض نماییم و ... .

در برنامه اساسی نظرمان این است که با پیگیری هایی که انجام داده و هم اکنون نیز در حال انجام آن هستیم، مشخصات این مسیر را که یک راه روستایی است به راه فرعی تبدیل نماییم.

وقتی که مشخصات و درجه این راه از روستایی به فرعی تبدیل شود، قطعاً در مشخصات خود راه و همچنین اعتبارات آن نیز ﺗﺄثیر می گذارد. در واقع عرض این مسیر را می شود با عرض راه های فرعی و استاندارد کار کرد که تمام تلاش ما در این است که بتوانیم این تبدیل درجه را انجام دهیم.

ما در سال 95 برای این مسیر، یک میلیارد و 700 میلیون تومان از اعتبارات دو درصد نفت و گاز و 150 میلیون تومان نیز از اعتبارات ماده 180 گذاشته ایم که در مجموع یک میلیارد و 850 میلیون تومان می شود و این مبلغ بخش عظیمی از اعتباراتی است که در اختیار شهرستان می باشد. ما امسال 17 میلیارد تومان بودجه دو درصد نفت و گاز داشته ایم که 10 درصد آن را برای این مسیر گذاشته ایم.

جاده سازی و راه سازی کار پرهزینه ای است اما به دلیل اینکه این جاده، راه روستایی است، سالیانه داریم یک اعتباری از مرکز و اعتبار اصلی آن نیز از شهرستان جهت بهسازی آن ﺗﺄمین می کنیم و با این وضعیت باید بهسازی را به همین صورت انجام دهیم.

مدت زمان تکمیل این پروژه بستگی به اعتباراتی دارد که می آید. این مسیر 75 تا 80 کیلومتر بوده که اعتبار بسیار زیادی می خواهد اما با توجه به توان شهرستان و شرایط کشور، داریم تلاش می کنیم و هر ساله اعتباراتی به آن اختصاص می دهیم.

در خصوص اینکه گفته شده چرا وزیر راه و شهرسازی در سفر به شهرستان خنج از این مسیر بازدید نکرده نیز لازم است این نکته عرض کنم که در سفر وزیر محترم راه و شهرسازی به شهرستان خنج، معاون محترم راه روستایی ایشان طی دو مرحله هم در آن سفر و هم قبل از آن به منطقه سفر کرده و مسیر را تا کورده و از آنجا نیز تا دژگاه مورد بازدید قرار دادند. قسمتی از قیر مورد نیاز برای آسفالت 5/3 کیلومتر از این مسیر نیز که سال گذشته انجام شد، از اختصاص معاون راه روستایی وزیر بوده است.


جهت دریافت لحظه ای اخبار، عضو کانال تلگرام خنج کهن شوید.



نظرات بینندگان