کد خبر: ۹۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵

افتتاح شرکت تعاونی غزل شهر راز در بخش سیدان + تصاویر

تعاونی غزل شهر راز با حمایت صندوق کارآفرینی امید و به همت سعید ملایم در روستای سیوند بخش سیدان افتتاح شد.

به گزارش شیرازه خبرنگار سایت خبری مرودشت نا از سیدان، تعاونی غزل شهر راز  با حمایت صندوق کارآفرینی امید و به همت سعید ملایم در روستای سیوند بخش سیدان افتتاح شد.

محمد روستا بخشدار سیدان مشکلات و مسائل کشور را منوط به بیکاری دانست و در ادامه بیان کرد: حتی اگر یک نفر هم مشغول به کار شود ارزشمند است و موفقیت هر دولتی در گرو رفع بیکاری است و قطعا این سیاست در این دولت هم بوده است و با رفع بیکاری دیگر شاهد ناهنجارها در جامعه نیستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: باتوجه به کمبود آب و خشکسالی در منطقه باید به همین سمت و سو برویم تا مشکلات بیکاری تا حدودی برطرف شود.

علی سلطانی مسئول صندوق کارآفرینی امید یکی از دغدغه های دولت فعلی و هر دولتی را توسعه و محرومیت زدایی روستاها دانست و در ادامه خاطرنشان کرد: خیلی از برنامه های درحال اجرا در مناطق شهری در حال انجام است که این منوط به مهاجرت روستاییان بر اساس فقری که وجود دارد به شهر هاست.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر بتوانیم در روستاهای خود به خودباوری برسیم و از آن سرمایه اندکی که داریم به صورت شورایی، شرکت تعاونی و... استفاده کنیم می توانیم از مهاجرت به شهرها جلوگیری کنیم.

وی در رابطه با صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: این صندوق از سال 1385شروع به کار کرده است و دغدغه اش حمایت از شغل هایی است که یک فرد می تواند راه اندازی کند و تفاوت صندوق امید با سیستم های بانکی و بقیه سیستم های مالی حمایت از اقشار ضعیف جامعه است.

وی شناسایی فرصت های شغلی با کمک مسئولین دلسوز را نتیجه پیشبرد اهداف نظام و شاهد برتری اقتصادی در عرصه جهانی دانست و عنوان کرد: در مبحث اشتغال زایی اکثر طرح ها مورد بررسی قرار می گیرد ولی بیشتر وارد مقوله هایی می شویم که با تسهیلات ما راه اندازی می شوند و سقف تسهیلات این صندوق از یک میلیون تومان تا صدمیلیون تومان بر اساس طرح ها پرداخت می شود.

شایان ذکر است شرکت تعاونی غزل شهر راز با آورده سیصد میلیون تومانی و تسهیلات صدمیلیون تومانی راه اندازی شده است. این شرکت تعاونی در زمینه تولید و بسته بندی ترشیجات و شوریجات فعالیت می کند و برای 5 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کرده است.



نظرات بینندگان