کد خبر: ۹۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
مطالبات مردم روستای باغان خنج از استاندار؛

مردم منطقه باغان چه موقع باید از یک جاده با‌ کیفیت و استاندارد برخوردار شوند؟

بیش از سه سال از دولت جناب آقای روحانی می‌گذرد اما رفع مشکلات منطقه باغان در خنج همچنان در انتظار توجه و اعتبار از سوی مسئولین است و با سفر استاندار به خنج ؛ مردم این منطقه مطالبات خود را از استاندار مطرح کردند.

به گزارش شیرازه  به نقل از خنج کهن؛ همزمان با نخستین سفر استاندار فارس به شهرستان خنج، وبلاگ باغان امروز در مطلبی به بیان دو مورد از مطالبات و درخواست های اهالی روستای باغان پرداخته و از استاندار فارس تقاضای رسیدگی و حل آنها را داشته است. این مطالبات به شرح زیر می باشد:

مطالبه اول: تکمیل جاده روستایی باغان به کورده؛ پروژه ای برابر با عمر انقلاب

مسیر روستای باغان به کورده، جاده‌ای است روستایی، خطرناک، حادثه خیز و پرتردد که عمری برابر با انقلاب دارد و با اینکه جان خیلی‌ها را گرفته، اما توجه خاصی از سوی مسئولین به این جاده نمی شود و بهسازی آن به کندی صورت می گیرد.



فرماندار محترم شهرستان چندی پیش در خصوص این مسیر روستایی عنوان کردند: "پروژه مسیر دوراهی باغان تا کورده نزدیک به 75 کیلومتر بوده که این جاده با مشخصات راه روستایی می باشد. از سال 90 بهسازی، مرمت و بازسازی آن شروع شده که در بعضی از نقاط آن باید پل ها را تعریض کنیم".

ایشان همچنین گفتند: "قسمتی از قیر مورد نیاز برای آسفالت 5/3 کیلومتر از این مسیر که سال گذشته انجام شد، از اختصاص معاون راه روستایی وزیر بوده است".

اکنون روی صحبت ما با مسئولان وقت است. با توجه به گفته های فرماندار محترم، آیا با آسفالت 5 کیلومتر از این مسیر آن هم در عرض سه سال در این دولت، چند سال طول می‌کشد تا این مسیر 75 کیلومتری بطور کامل ساخته شود؟ چاره چیست؟

مردم این منطقه از ایران اسلامی جه موقع باید از یک جاده با‌ کیفیت، استاندارد و ایده‌آل برخوردار شوند؟ چگونه است که در شهرستان‌های اطراف، تونل‌های عظیم، جاده‌های دو‌بانده و بزرگراه در مسیرهای کور و مرزی می‌سازند - که خدا می‌داند چه اعتبارهای زیادی را دریافت می کنند - اما ما از بی اعتباری و نبود بودجه سخن می‌گوییم؟

پاسخ این سؤالات ساده به نظر می‌رسد و آن هم بی‌توجهی و نبودن عزم برای ساختن می باشد. راهکار حل این مشکل چیست؟ انتظار می رود مسئولین شهرستان پاسخی قانع کننده به مردم این منطقه بدهند.



مطالبه دوم: تکمیل سالن ورزشی روستای باغان

افزایش فضا و توسعه امکانات و ﺗﺄسیسات ورزشی در روستای باغان و توجه به اولویت ها در حوزه ورزش و جوانان در این روستا، گویا برای مسئولین چندان با اهمیت نیست.

سه سال و اندی از دولت جناب آقای روحانی می‌گذرد اما حداقل خواسته‌ جوانان روستای باغان در حوزه‌ ورزش و جوانان یعنی تکمیل سالن ورزشی روستا، همچنان در انتظار توجه و اعتبار از سوی مسئولین شهرستان است.



تکمیل این طرح نیمه کاره ورزشی، شاید می توانست کورسویی از امید در دولت تدبیر و امید برای مردم روستا به همراه داشته باشد، اما انگار این را نیز باید مثل بقیه طرح‌ها یک «نا» به «امید» اضافه کرد!

البته امیدواریم با حضور استاندار محترم فارس جناب آقای مهندس افشانی به شهرستان خنج، شاهد تدبیری از سوی دولت باشیم و این مطالبات چندین ساله، تعیین تکلیف گردد و به نتایجی خوب منجر شود.


با عضویت در کانال تلگرام خنج کهن، از جدیدترین اخبار و رویدادهای منطقه مطلع شوید.

برچسب ها: مطالبات ، خنج ، باغان ، استاندار
نظرات بینندگان