کد خبر: ۹۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۵
با حضور استاندار فارس صورت گرفت؛

افتتاح مجتمع خدماتی‌رفاهی بین‌راهی شهید مغنیه لارستان

با حضور استاندار فارسمجتمع خدماتی رفاهی بین راهی شهید مغنیه لارستان با سرمایه‌گذاری علی‌اکبر عباسیان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  شیرازه در مراسمی با حضور سیدمحمدعلی افشانی استاندار فارس، مهندس رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری،  آیت‌الله رزمجو مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، سیدیحیی هاشمی مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان،  جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش، مسعود راسخی و علی‌اصغر علی‌پور معاونین سیاسی و برنامه‌ریزی فرمانداری، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، باقری‌فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان فارس، مهندس امین مدیرکل شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان فارس، ماشااله ثمری بخشدار مرکزی لارستان، تنی چند از مدیران‌کل استان و مسئولین ادارات شهرستان، مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی شهید مغنیه لارستان با سرمایه‌گذاری علی‌اکبر عباسیان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.


سیدمحمدعلی افشانی در مراسم افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی شهید مغنیه لارستان، ضمن گرامیداشت شهدای 13 آبان در سخنانی از سرمایه‌گذار و تمامی دست‌اندرکاران این پروژه تشکر کرد و گفت: امیدوارم که این مجموعه هم منافع خوبی برای سرمایه‌گذار داشته باشد و هم عامل رفاه و آسایش حال تمامی مسافرینی باشد که از این مسیر عبور می‌کنند.


وی تصریح کرد: اساساً در علم توسعه سه بخش مهم حمل و نقل، آب و انرژی عامل‌های مهم زیربنایی هستند که حمل‌ونقل یک بخش آن همین خدمات بین راهی است و بخش دیگر آن هوایی، زمینی و دریایی است. و در بحث زمینی هم یکی از مهمترین نیازها همین مجتمع‌های رفاهی است که برای آسایش مسافرین و یا کسانی که مسیرهای طولانی را طی می‌کنند، موثر است.


افشانی با بیان اینکه این خطه منطقه‌ای گرمسیری است  خطاب به سرمایه گذار این طرح افزود: بایستی اینچنین مکانهایی دارای فضای سبز بیشتری باشد تا هوای این منطقه در فصل گرما خنک‌تر گردد بنابراین شماها بایستی به فکر کاشت بیشتر درخت باشید چون کسانی که در اینجا استراحت می‌کنند، نیاز دارند که از یک فضای سبزی استفاده نمایند.



استاندار فارس باتوجه به نبود آب در این مجتمع افزود: در این خصوص پیگیریهای لازم را انجام خواهم داد چرا که اینچنین طرحی مطمئناً به آب نیاز دارد و بایستی به آن آب داد، ولی چون عادت ندارم که پشت تریبون قول بدهم، بایستی بررسی و حل گردد.


افشانی در خصوص عدم اینترنت پرسرعت در این مجتمع هم افزود: مخابرات باید به این مجتمع خدماتی همچون اینترنت پرسرعت ارائه کند چون رفاه حال مسافرین را به همراه دارد و هم کسانی که در این مجموعه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند یا اینکه فعالیت اقتصادی را شروع می‌کنند، نقش قابل ملاحظه‌ای را در اشتغالزایی دارند. وی همچنین ساخت زیرگذر در کنار این مجتمع از اداره راه و شهرسازی و حمل‌ونقل و پایانه‌ها خواستار شد.


در آیین افتتاح این مجتمع، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در سخنانی ضمن عرض خیرمقدم به استاندار فارس گفت: مسیر لارستان- بندرعباس یکی از پرترددترین و پرترافیک‌ترین جاده‌های کشور است و یکی از آن مسیرهای ده‌گانه‌ای است که وزارت راه و شهرسازی، هم از نظر مسافر و هم از نظر بار مسافری اعلام کرده است و در حقیقت کریدوری از جنوب به مرکز است.


وی ادامه داد: از اینجا تا بندرعباس  هیچگونه مجتمع خدماتی بین راهی وجود ندارد، بنابراین از نظر مکان‌یابی و نقطه‌یابی این مجتمع بسیار کار به‌جایی انجام و خیلی خوب تشخیص داده شده است، چرا که  مورد نیاز مردم می‌باشد و جایی است که مسافرینی که از بندرعباس به‌سمت شیراز و یا بالعکس در رفت‌وآمدند شاید یکی از مکانهایی که احتیاج به استراحت دارند، همین‌جاست. وی در پایان سخنانش از حضور استاندار فارس و هیئت همراه و سرمایه‌گذار این پروژه علی اکبر عباسیان هم تقدیر و تشکر کرد.


سپس مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌ها و مدیرکل شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان فارس هم مطالبی را عنوان نمودند.


گفتنی است مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی شهید مغنیه لارستان در کیلومتر 26 محور لارستان-بندرعباس در زمینی به مساحت 43 هزار متر مربع با زیربنای 12900 متر مربع با اعتباری افزون بر 87 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث و برای بیش از 100 نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.


این مجتمع شامل جایگاه سوخت بنزین و گازوئیل، مسجد، سرویس بهداشتی، دو رستوران، 14 باب مغازه، دو باب لباسشویی و تاکسی تلفنی، خدمات خودرویی شامل تعمیرگاه تعویض روغن و کارواش سبک وسنگین، تیر پارک، حمام، پارکینگ و غیره می‌باشد.

نظرات بینندگان