کد خبر: ۱۶۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی:

شهید چمران مالک‌اشتر جنوب لبنان می‌نامند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی گفت:۳۱ خردادماه که مصادف با روز ملی بسیج اساتید است در وصف شهید چمران همین بس که این شهید والامقام را مالک‌اشتر جنوب لبنان و حمزه کربلای خوزستان می‌نامند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، نخستین یادواره شهدای والامقام دانشجو شهرستان‌های ممسنی و رستم به میزبانی دانشگاه آزاد واحد ممسنی به همت بسیج دانشجویی این شهرستان برگزارشد.

قبل از شروع این برنامه تعداد ۷۸۱ اصل نهال مزین به نام نامی شهدای این دو شهرستان کاشت و تعداد ۹ پلاک به نامی شهدای دانشجو در این باغ نصب و سپس با حضور خانواده‌های معظم شهدا و اساتید حوزه و دانشگاه به بهره‌برداری رسید همچنین مومن باقری امام‌جمعه شهرستان نورآباد ممسنی،  فرمانده  ناحیه مقاومت سپاه شهرستان و ریاست دانشگاه آزاد نورابادسخنرانی کردند.

این یادواره با حضور علی کریمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی، آیت‌الله حسین شاکری‌فر امام‌جمعه ممسنی، عبدالکریم انصاری فرماندار شهرستان ممسنی، محمد زمان زارعی فرمانده سپاه ممسنی، محمدجعفر مؤمن باقری استاد دانشگاه شیراز و از سرداران لشکر سپاه فجر و خانواده‌های معظم و معزز شهدای دانشجوی شهرستان‌های ممسنی و رستم در سالن اجتماعات شهید ابوذر داوودی دانشگاه آزاد ممسنی برگزار شد.

علی کریمی در این مراسم گفت:۳۱ خردادماه که مصادف با روز ملی بسیج اساتید است در وصف شهید چمران همین بس که این شهید والامقام را مالک‌اشتر جنوب لبنان و حمزه کربلای خوزستان می‌نامند. 

شهید چمران مالک‌اشتر جنوب لبنان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی در راستای جهاد تبیین مردم ممسنی و رستم را به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات هشتم تیرماه ریاست‌جمهوری دعوت کرد و تأکید کرد: وام‌ دار شهدا و ارزش‌های مقدس آنان هستیم و همگان درس ایثار و خدمت به مردم و کشور را باید از خانواده شهدا بیاموزیم و همچنین شهیدان قدرت بزرگ کشور و سرمایه بزرگ اجتماعی هستند و آنها راه دین، ایثار و فداکاری و دفاع از دین، اخلاق و میهن را به ما آموختند و همواره خواستار این بودند تا ما در کنار رهبری و مسئولین باشیم و با وحدت و یگانگی ایران را در منطقه و جهان پرافتخار کنیم. 

کریمی در پایان افزود: در راستای برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس، این توفیق نصیب این واحد دانشگاهی شد که اندکی از مسئولیت سترگمان را به بهترین شکل انجام دهیم و در مسیر آرمان‌های شهدای والامقام گام برداریم و ضمن برگزاری یادواره شهدای دانشجو و شهدای راه خدمت به نام و یاد ۷۸۱ شهید والامقام در باغ شهدای واحد ممسنی، ۷۸۱ اصله نهال به همراه پلاک مزین به نام شهدا کاشت خواهیم کردهمچنین تسطیح و طراحی پلاک به نام شهدا را انجام دادیم و امروز با دستان مبارک خانواده‌های معظم شهدا ۹ درخت به نام ۹ شهید والامقام دانشجوی شهرستان‌های ممسنی و رستم کاشته خواهد شد.

به گزارش شیرازه،مداحی و اجرای دکلمه توسط فرزند دانشجوی شهید ابوذر داوودی جز برنامه‌های این یادواره باشکوه بودهمچنین دراین مراسم احکام مسئولیت فرمانده حوزه و پایگاه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نیز قرائت و تقدیم آنها شد.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: شیراز ، شهدا ، نور آباد
نظرات بینندگان