کد خبر: ۳۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۲

شورای شهر توان مدیریت شهری ندارد/ رد صلاحیت سیاسی نداریم

در بسیاری از شوراهای شهر و روستا در کشور حتی اعضای شورا با هم تعامل ندارند که همین مجموعه را مدیریت کنند، آنقدر که برخی شوراها منحل شد، با این توصیف چگونه می‌توان به مدیریت واحد شهری فکر کرد.
به گزارش شیرازه، استاندار فارس صبح امروز در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات شهرستان شیراز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در خصوص تایید و رد صلاحیت نامزد های حضور در انتخابات شورا های شهر و روستا تاکید کرد: رد صلاحیت های سیاسی در انتخابات شوراهای شهر و روستای فارس نخواهیم داشت.

رد صلاحیت ها سیاسی نخواهد بود

وی تصریح کرد:هیچ سلیقه خاص سیاسی مد نظر قرار نمی گیرد بلکه الزامات قانونی برای افرادیکه می خواهند در انتخابات شورا های شهر و روستا شرکت کنند وجود دارد و هیات‌های اجرایی به هیچ عنوان سیاسی نیستند و عملکردی سیاسی نیز نخواهند داشت، در شوراها هم نباید سلایق سیاسی ملاک و معیار باشد، شوراها اگر به امور شهری بپردازند آنقدر زمینه برای کار و فعالیت وجود دارد، که به مسایل سیاسی نپردازند.

استاندار فارس با اشاره به فعالیت شورای شهر شیراز، در دو سال اخیر، گفت:‌خیلی تلاش کردیم این شورا سیاسی نباشد و در هفت ماه گذشته این اتفاق افتاده و اعضای این شورا کمتر وارد مباحث سیاسی شده و عملکرد بهتری در حوزه بهسازی و عمران شهر داشتند. 

دعواهای داخلی شورا اجازه نمی دهد مدیریت واحد داشته باشند

حسین صادق عابدین با بیان این مطلب که تجربه نشان داده شورا های شهر توان اداره شهر در چارچوب مدیریت واحد شهری راندارند، افزود:مدیریت واحد شهری باید به طور حتم در شهرهای بزرگ اجرایی شود اما در مرحله اول باید به فکر وجود نیروهای کارشناس و عملیاتی در شورا بود.

وی یادآور شد: شوراهای شهر در شهر های کوچک و روستاها توان اجرایی مدیریت شهری را ندارند و در شهر های بزرگ انحلال تعدادی از شوارها شهر حاکی از آن است که دعواهای داخلی شورا اجازه نمی دهد مدیریت موجود را داشته باشند.

حسین صادق عابدین افزود: هرچه تعداد اعضاي شوراهاي شهر و روستا بيشتر باشد، تصميم‌گيري‌ها نيز سخت‌تر و دستيابي به يك تصميم واحد مشكل‌تر خواهد بود.

صادق عابدین افزود: متاسفانه اخلاق خارج از شئونات شورا در برخی از اعضای شورای شهر دیده شده بنا بر این مردم باید در انتخاب افراد دقت فراوان داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت آمادگی استان برای برگزاری انتخابات، گفت: آمادگی کامل در استان فارس وجود دارد و در ستاد شیراز نیز به گونه ای برنامه ریزی شده که توان ثبت نام از 150 نفر در هر روز وجود دارد.

انتخابات ریاست جمهوری در شیراز مکانیزه است

صادق‌عابدین با تاکید بر وجود توانایی و ظرفیت‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی مکانیزه در فارس، گفت: تاکنون برگزاری انتخابات مکانیزه در مورد ریاست‌جمهوری در شیراز قطعی است، اینکه در آینده چه تصمیمی از سوی وزارت کشور گرفته شود، مشخص نیست. 

لازم نمی بینم پاسخگوی معاون شهردارشیراز باشم

صادق عابدین در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوالی در خصوص زمان اجرای طرح ترافیک شیراز، گفت: شهرداری باید الزامات را برای اجرایی شدن این طرح فراهم کند.

وی درادامه با اشاره به سخنان معاون حمل و نقل شهرداری شیراز درخصوص مباحث مطرح شده پیرامون اجرای طرح ترافیک در این شهر گفت:علیرغم وجود نواقص زیادی که در این طرح از جانب شهرداری مطرح است ما کمک کردیم تا این طرح اجرا گردد و من لازم نمی بینم پاسخگوی معاون شهردارشیراز باشم.

انتهای پیام/523


نظرات بینندگان