کد خبر: ۱۰۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵

بانوان باردار مصرف پرتقال را فراموش نکنند

پرتقال یک منبع عالی از ویتامین C است؛ به گونه ای که یک پرتقال متوسط می تواند حدود 72درصد از نیاز روزانه یک فرد به ویتامین C را تامین کند.

بانوان باردار مصرف پرتقال را فراموش نکنند

به گزارش شیرازه به نقل از "وب دا" در شیراز، کارشناس ارشد دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: این ویتامین نقش مهمی را به عنوان یک آنتی اکسیدان در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد تولیدشده در بدن بازی می کند و باعث افزایش ایمنی و مقاومت در برابر عفونت ها می شود؛ همچنین ویتامین C موجود در پرتقال باعث محافظت پوست در برابر فرآیند پیری می شود.

"دنیا فیروزی" با بیان خواص و نقش ویتامین C، در سنتز کلاژن که یک جزء مهم برای حفظ ظاهر کلی پوست و بافت است، افزود: این ویتامین از پیری زودرس و چین و چروک پوست جلوگیری می کند و حاوی ویتامینA است که به حفظ سلامت غشای پوست کمک می کند.

او با توجه به وجود اسید فولیک یا ویتامین B9 در پرتقال که باعث ارتقا و توسعه مغز و عملکرد آن می شود، توصیه کرد: بانوان باردار برای حفاظت جنین در برابر بیماری های عصبی، پرتقال مصرف کنند.

این کارشناس ارشد تغذیه ادامه داد: پرتقال به یادگیری و حافظه کمک می کند و دارای ترکیبی به نام D-لیمونن است که نقش مهمی در پیشگیری از انواع سرطان مانند سرطان ریه، سرطان پستان و سرطان پوست دارد؛ این میوه، یک منبع بسیار خوب از فیبر محلول و نامحلول است که در پیشگیری از یبوست و دیگر مسایل گوارشی موثر است.

فیروزی محتوای سرشار از فیبر را در حفظ سطح قند در بدن و پیشگیری از دیابت کمک موثر دانست و گفت: بیماران دیابتی باید توجه داشته باشند که مصرف میوه ها باید زیر نظر کارشناس تغذیه برای تعیین مقدار و زمان مصرف، انجام شود.

او یادآور شد: از آنجا که این میوه پر از فیبر محلول است، به کاهش کلسترول نیز کمک می کند، همچنین پرتقال دارای پتاسیم است که یک ماده معدنی مهم برای عملکرد صحیح و ریتم منظم قلب است.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان