کد خبر: ۱۰۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵
مدیرسازمان دارایی خبرداد:

11 میلیون بیکار درکشور

مدیرسازمان دارایی گفت: بیش از 11 میلیون بیکار درکشور وجود دارد که مشکلات فراوانی را برای کشور به وجود آورده است و باید برای مقابله با رکود بیکاری در کشور باید برای 12.5 میلیون نفر شغل ایجاد شود تا بسیاری از معضلات ناشی از پدیده بیکار برطرف شود.
11 میلیون بیکار درکشور به گزارش خبرگزاری شیرازه، کوروش طاهر فر ظهر امروز در نشست علمی، تخصصی بررسی فرآیند ها، شیوه ها و قوانین جذب سرمایه گذاری در طرح های کلانشهرشیراز در سخنانی اظهارداشت: از 13.5 میلیارد دلاربسته های سرمایه گذاری تنها 1.5 میلیارد دلار جذب شده که با احتساب این میزان درمورد پرداخت وام های خارجی نیز نتایج مطلوبی را به دنیال نداشته است.

مدیرسازمان دارایی تصریح کرد: درسال 1393 تنها 89 درصد ازبسته های سرمایه گذاری تنها 11 درصد جذب شده است و برای ارائه تسهیل به سرمامیه گذاران جهت سرمایه گذاری درکشور باید این رقم درسال جاری به 20 تا 30 درصد افزایش یابد.

طاهرفر با اشاره به اینکه نخستین پیش نیاز وجود روابط خارجی خوب جهت جذب سرمایه گذار خارجی و ارتیاطات بین المللی در زمینه اقتصاد است که در این مورد کشور ها براساس شدت ریسک ها رتبه بندی می شوند و هرچه رتبه اعتباری بیشتر باشد سطح دسترسی به منابع مالی وسرمایه افزایی می یابد، افزود: رتبه اعتباری بهتر هزینه های تامین مالی را کاهش می دهد و توجه به محیط کسب و کار و استفاده موثر از منابع بین المللی تشویق سرمایه گذار را به دنبال داشته و ایجاد مانع نیز فرار سرما را تشدید و جذب سرمایه های غیر بومی را با مشکل روبرو می کند.

مدیرسازمان دارایی دانش کاربرد را پیش نیاز های استفاده موثر از منابع بین المللی دانست و یادآورشد: برای اجرایی شدن آن نیاز به آگاهی از نحوه تفکر سرمایه گذاران خارجی و نیز فرایند تصمیم گیری بنگاه های چند ملیتی و نیز توجه به ضوابط ناظر برانتقالات مالی و سرمایه ای، آگاهی از قراردادها و موافقتنامه های مالی بین المللی دارد.

طاهرفرخاطرنشان کرد: برای جذب سرمایه گذار داخلی وخارجی ، برقراری امنیت برای جامعه هدف از الزاماتی است که باید مورد توجه ویژه قرارگیرد.

کاهش ساخت و ساز در شهرداری هاباعث کاهش درآمد شده است

رئیس مرکز پژوهنش های شورای اسلامی شهر شیراز در این ادامه این نشست گفت: کاهش ساخت وسازها منجربه کاهش درآمد و هزینه های شهرداری شده و برای برون رفت نیاز به حمایت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری است.

ابراهیم شعرا اظهار داشت: ضرورت توجه جدی شهرداری ها به جذب سرمایه های بخش خصوصی ، جذب سرمایه های خارجی در پروژه های شهری و فرآیند استفاده از منابع بانکهای نحوه آماده سازی اخذ وام های خارجی از جمله محورهای نشست تخصصی است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان