کد خبر: ۱۰۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵
رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گفت:

موردی از بیماری آنفولانزا در شهرستان مشاهده نشده است

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان با بیان اینکه آنفولانزا نیز در فصل سرما از نوع بیماری واگیردار محسوب می شود، اظهار کرد: تاکنون موردی از آنفولانزا در سطح شهرستان سپیدان مشاهده نشده است و از این فصل به بعد انتقال این بیماری شروع می شود.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون فرخ روز رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص بیماری های واگیر دار در سطح شهرستان گفت: بیماری واگیرداری که شیوع آن بیشتر باشد نسبت به فصول سال مقایسه ای است.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان در ادامه افزود: معمولا بیماری واگیردار در سطح شهرستان وجود دارد اما باتوجه به فصل متفاوت است.

وی همچنین تصریح کرد: همه گیری ویژه ای درخصوص بیماری واگیردار در سطح شهرستان وجود ندارد.

فرخ روز با اشاره به اینکه در فصل سرما از بیماری واگیردار بیماری های ریوی نیز وجود دارد، بیان کرد: ذات الریه و پنومونی در کودکان از بیماری واگیرداری است که در فصل سرما رخ می دهد .

وی با بیان اینکه آنفولانزا نیز در فصل سرما از نوع بیماری واگیردار محسوب می شود، اظهار کرد: تاکنون موردی از آنفولانزا در سطح شهرستان مشاهده نشده است و از این فصل به بعد انتقال این بیماری شروع می شود.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان تصریح کرد: بیماری های واگیردار مانند سرماخوردگی، اسهال ها نیز در فصل سرما زیاد است و در این فصل موارد واگیر آن بیشتر خواهد شد.

فرخ روزبا بیان اینکه آنفلونزا یک بیماری تنفسی است، گفت: کسانی که به این بیماری مبتلا می شوند رعایت آداب تنفسی بهترین راهکار جلوگیری از ابتلا به آن به دیگران است.

وی با اشاره به اینکه برای تزریق واکسن آنفولانزا آنهایی که در معرض خطرهستند در اولویت اند، گفت: افراد دارای بیماری ها قلبی، کلیوی، دیابت، مسوولین آزمایشگاه های بیمارستانی، مامورین اورژانس، کادر پزشکان و پیراپزشکان، سالمندان و کودکان زیر 10 سال جزء پر خطرترین افراد در معرض ابتلا به بیماری آنفولانزا هستند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گفت: طبق دستورالعمل هایی که داشته ایم واکسن ها را تهیه کردیم و افرادی که طبق دستور وزارت بهداشت در معرض خطر هستند مانند پرستارها، پزشکان، کادر پزشکی و پیراپزشکی، همکاران 115  و برون بخشی مانند بهداری ، دامپزشکی .. واکسن در اختیار آنها قرارداده شد و تزریق هم صورت گرفت.

فرخ روز با بیان اینکه تزریق واکسن آنفولانزا باید در اوایل پاییز صورت بگیرد، افزود: آنفولانزای فصلی با آغاز پاییزافزایش می یابد که باید برای جلوگیری از آن بهداشت را رعایت کرد.

نظرات بینندگان