کد خبر: ۱۰۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵
اردوغان:

از آمریکا سرخورده‌ام/ سیاست اوباما در سوریه شکست خورده است

رئیس‌جمهوری ترکیه در مصاحبه با رسانه آمریکایی ضمن انتقاد از سیاست باراک اوباما درباره سوریه و استرداد نکردن فتح‌الله گولن تأکید کرد از مواضع واشنگتن، «سرخورده» است.

به گزارش شیرازه، رجب طیب اردوغان در مصاحبه‌ با رسانه آمریکایی از سرخوردگی خود در قبال مواضع ایالات متحده آمریکا سخن گفته است.

رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای با برنامه 60 دقیقه شبکه سی‌بی‌اس شرکت کرده است؛ مصاحبه ای که قرار است روز یکشنبه(فردا) به صورت کامل منتشر شود.

رجب طیب اردوغان در مصاحبه با این رسانه با اشاره به مواضع واشنگتن در قبال کودتای نافرجام سوم مرداد(15 جولای) ترکیه، تاکید کرده که از آمریکا سرخورده است.

مجری آمریکایی از رئیس‌جمهور ترکیه سوال کرد آیا شما از واشنگتن سرخورده  دلخوری دارید؟

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «بگذارید در اظهاراتم خیلی صریح باشم و خوب من به رک گویی مشهور هستم. اگر من بگویم که دلخور نیستم، حقیقت را به شما نگفته‌ام چرا که من سرخورده هستم».

او با اشاره به عدم استرداد فتح‌الله گولن توسط آمریکا پس از کودتای نافرجام ترکیه گفت: «من تقصیر را به گردن آمریکا نمی‌‌اندازم اما چییز که مردم من به آن فکر می‌کنند این است که چرا شما هنوز این مرد(فتح‌الله گولن) را نگه داشته‌اید؟»

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: «تا زمانی که شما در آنجا به او پناه بدهید، مرا ببخشید، به شما برنخورد اما این درک و تصوری است که ملت ترکیه و مردم ترکیه خواهند داشت(دخالت آمریکا در کودتای نافرجام ترکیه)».

اردوغان در این مصاحبه از سیاستهای دولت آمریکا در قبال سوریه و مواضع باراک اوباما و جو بایدن به شدت انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «آنها(اوباما  بایدن) در مدیریت و پرداختن درست به این موضوعات شکست خوردند و این برای ما ناراحت کننده است».

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات بینندگان