کد خبر: ۱۰۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵
فرماندار ویژه جهرم:

دانشگاه یک ظرفیت بزرگ در حوزه اقتصادی کشور است

علیرضا صحرائیان گفت: دانشگاهها با توجه به اعضای توانمند علمی، یک ظرفیت بزرگ درحوزه اقتصادی به حساب می آیند.

به گزارش شیرازه  به نقل از پسین جهرم ؛ علیرضا صحرائیان معاون استاندار و فرماندار ویژه ی جهرم در جلسه بسیج اساتید با اشاره به نقش اساتید دانشگاه ها در اقتصاد مقاومتی گفت: نقش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی درفرمایشات رهبری و تاکید ریاست محترم جمهوری نقشی مهم و کلیدی است و اساتید دانشگاه و معلمین برای تحقق این مهم جایگاه ویژه ای در جامعه دارند.

وی تصریح کرد: استفاده از توانمندی های مردمی برای تحقق توسعه اقتصادی، مصداقی از تلاش برای توسعه درون زا و حرکتی برای تحقق اقتصادمقاومتی است و اساتیدنقش ویژه ایی در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی دارند.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم خاطر نشان کرد: نیروی محرک اقتصاد،  کارآفرینان و صاحبان سرمایه  هستند. اگر آنها حمایت شوند در کشور ثروت تولید  می شود که این امر یکی از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 مهندس صحرائیان موضوع توسعه دانش و استفاده از شرکت های دانش بنیان برای ارتقاء وضعیت اقتصادی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: بسیج اساتید در این زمینه یک گنجینه ارزشمند است که اعضای آن هم از توان علمی بالایی برخوردارند.

وی ادامه داد: دانشگاهها با توجه به اعضای توانمند علمی، یک ظرفیت بزرگ درحوزه اقتصادی به حساب می آیند.

فرماندارویژه شهرستان جهرم تاکیدکرد:برای نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی نیاز به هماهنگی و همدلی میان تمام اقشار جامعه است به بیان دیگر نباید اقتصاد مقاومتی را تنها وظیفه ای برای دولت دانست بلکه اجرای اقتصاد مقاومتی وظیفه دولت و ملت وکلیه نهادهای انقلابی و مردمی است.

مهندس صحرائیان در بخش دیگری از سخنان خود به اهم اقدامات انجام شده در حوزه اقتصادمقاومتی در دو حوزه صنعت و کشاورزی پرداخت و اظهار داشت: اشتغال برای هفت هزار نفر در بخش کشاورزی در قالب راه اندازی 24 واحد کارگاهی صنایع تبدیلی، فرآوری ، بسته بندی خرما ، مرکبات ، ترشیجات ، آبلیمو گیری ، پرورش ماهی گرمابی ، پرورش شترمرغ، اشتغال خانگی، تولید قارچ، تولید نهال، گیاهان دارویی، تولید دانه های روغنی، گل محمدی، پسته، دامداری ها، مرغداری ها و کلا مشاغل و حرف وابسته به بخش کشاورزی ایجاد شده است.

وی پرداخت مبلغ 23 میلیارد تومان برای خرید میزان 18000 تن گندم به کشاورزان، مجموع اقلام صادراتی از طریق گمرک جهرم به تعداد 7307 کارتن معادل 28 تن و به ارزش 67271 دلار در طول مدت راه اندازی گمرک صادرات را از دیگر اقدامات انجام شده خواند.


برچسب ها: اساتید ، دانشگاه ، بسیج
نظرات بینندگان