کد خبر: ۱۰۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵
امام جمعه شهرستان نی ریز:

برخورد با نجومی بگیران مطالبه مردمی شود

خطیب نماز جمعه نی ریز از اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تبدیل شدن ان به مطالبه گری مردم سخن گفت.

به گزارش شیرازه؛ به گزارش نبض نی ریز ؛ آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته  همانند هفته های گذشته سخنان خود را در باب فریضه واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر آغاز کردند .


وی مطابق با روایات بیان کرد : ایمان به خدا، صلحه رحم و امر به معروف و نهی از منکر جزء چیزهایی هستند که در اسلام از برترین اعمال می باشند و شرک به خدا منحوس ترین چیزها نزد خداوند می باشد .


وی بیان کرد: شرک به خدا عامل بدبختی و غضب خداوند می باشد و بعد از آن قطع ارتباط و قطع صله رحم می باشد .


امام جمعه نی ریز گفت: در مرحله بعد از آن وارونه عمل کردن و امر کردن به منکرات و نهی از معروفات می باشد، این شیوه منافقین است . منافقین منکرات و مفاسد را در جامعه ترویج می کنند و حال مومنین برعکس منافقین جلوی ترویج فساد و منکرات را در جامعه می گیرند .


خطیب نماز جمعه نی ریز  در خصوص جامعه ای که به امر به معروف و نهی از منکر اهمیتی ندهد در کلام امیرالمومنین اینگونه بیان شده است: جامعه ای که گرفتار گناه و معصیت است، آن جامعه را مرده خطاب می کند و وی در ادامه می فرماید : خدا لعنت می کند کسانی را که فقط حرف می زند و عملی در کردارشان وجود ندارد و برعکس سخنانشان عمل می کنند و هم چنین نهی از منکر می کنند ولی خوشان عمل کننده به همان منکر می باشند و اگر شخصی این رفتار از آن سرزد، منافق می باشد .


نماینده خبرگان رهبری در خصوص حقوق های نجومی و مفاسد اقتصادی اینگونه مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها توصیه کردند در برخورد با حقوق نجومی بگیران برخورد قاطع کنید ولی هیچ برخوردی صورت نگرفته تاکنون و می بینید تعدادی برای تفریح فرزندانشان حقوق تعیین می کنند . ت

وی در پایان گفت: همه مردم برخورد کنید با این موضوع و تبدیل شود به مطالبه عمومی و نگذارید این ها رواج پیدا کند . الان شهدا را ببینید که برای چی شهید شدند . برای رسیدگی به فقرا و عدالت در جامعه در مسیر شهادت گام برداشتند .

نظرات بینندگان