کد خبر: ۱۰۱۹۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵

بررسی پیمایشی باستان شناسی در فراشبند

سرپرست اداره میراث فرهنگی فراشبند: بررسی پیمایشی باستان شناسی بخش هایی ازحوزه دشت سرمشهد واقع در این شهرستان انجام شد.

به گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار،  مرتضی کشاورز سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فراشبند در گفت وگویی بیان داشت: هیات بررسی باستان شناختی به سرپرستی دکتر پارسا قاسمی فارغ التحصیل باستان شناسی دانشگاه سوربن فرانسه با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور بررسی سطحی پیمایشی قسمت هایی از دشت سرمشهد شامل روستاهای خلجی، پهناپهن، خنگه سوار و قنات باغ واقع در فراشبندرا انجام دادند.

وی افزود:  نتایج حاصل از این مطالعات که مکمل مطالعات دوره های قبل نیز می باشد در قالب کتاب و مقاله در آینده ای نزدیک به چاپ خواهد رسید.

محمدی خاطر نشان کرد: نتایج اولیه نشان می دهد قرار گیری فراشبند، پایتخت چهارطاقیهای ساسانی در میانه سه راس مثلث فیروزآباد، سیراف و کازرون، وجود بناهای ارزشمند تاریخی و الگوهای معیشتی و معماری نشان از اهمیت سوق الجیشی این منطقه تاریخی دارد.

فراشبند در 170 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده و با داشتن 98 اثر ثبت ملی و 25چهارطاقی شناسایی شده به عنوان پایتخت چهارطاقیها، دارای آب و هوای معتدل زمستانی و چشم اندازهای طبیعی، عشایری و روستایی بکر و زیبا و صنایع دستی پذیرای گردشگران در این فصل و با دارا بودن 21 امامزاده واجب التعظیم پذیرای زایران می باشد.

پیمایش باستان شناسی فراشبند

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اهورا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵
0
با عرض درود و خسته نباشید خدمت دکتر پارسا قاسمی
افتخار ایل قشقایی طایفه فارسیمدان تیره قاسملو
آرزوی موفقیت و تندرستی دارم برای دکتر جوان ایلم