کد خبر: ۱۰۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
مسئول دفتر بسیج دانشجویی آباده:

دانشجوی بی بصیرت؛ جامعه را از آرمان های انقلاب دور میکند

مسئول دفتر بسیج دانشجویی آباده گفت: گفته می‌شود دانشجو مؤذن جامعه است و زمانی که مؤذن خواب بماند نماز امت قضا می‌شود و این صحبت این مسئله را می‌رساند که در جامعه در صورتی که دانشجو بصیرت نداشته باشد جامعه از آرمان های انقلابی خود خارج می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از آباده نما ؛ شانزدهم آذر، روزی است که سه دانشجوی دانشگاه تهران در اعتراض به دخالت‌های آمریکا و انگلیس در امور ایران و سفر "ریچارد نیکسون" معاون رییس جمهوری امریکا به تهران، همراه دیگر دانشجویان بپاخاستند و سینه خود را آماج گلوله‌های رژیم پهلوی قرار دادند تا سندی دیگر از روح میهن پرستی، آزادی خواهی و استقلال طلبی فرزندان این مرزوبوم را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند. این روز، روز دانشجو نام گرفته است.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی آباده در گفتگو با آباده‌نما بیان نمود:  در سال 1332 سه تن از دانشجویان طبق فرمایشات رهبری جهاد کبیر را انجام دادند و در آن خفقان دوران ستم شاهنشای پرچم بصیرت را در کنار جهاد علمی بر افراشتند و به پاس فداکاری و جان فشانی آن ها هر ساله آن روز گرامی داشته می‌شود.

 رضا طالبی در خصوص اهمیت دانشجو در جامعه اظهار داشت: گفته می‌شود دانشجو مؤذن جامعه است و زمانی که مؤذن  خواب بماند نماز امت قضا می‌شود و این صحبت این مسئله را می‌رساند که در جامعه در صورتی که دانشجو بصیرت نداشته باشد جامعه از آرمان های انقلابی خود خارج می‌شود.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی درمورد وظیفه مسئولین در برابر دانشجویان گفت: وظیفه ما به عنوان مسئول این است که یک دانشجو تراز اول با شاخصه‌های بصیرت و حس مطالبه‌گری طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برای انقلاب و این کشور تربیت کنیم که در این راستا کرسی‌های آزاد اندیشی، تریبون آزاد، لیگ مناظره و برنامه‌های متنوع دیگر در نظر گرفته شده است.

رضا طالبی در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده در این هفته گفت: برنامه‌های مانند جشن ازداج دانشجویی، دیدار با امام جمعه محترم شهرستان، ایستگاه صلواتی  و برنامه‌های متنوع دیگر در این هفته اجرا خواهد شد که امیدواریم تمام این تلاش ها و برنامه‌های هر چند کوچک در جهت رضای خداوند متعال و پیشبرد آرمان های انقلابی باشد.

در پایان مسئول بسیج دانشجویی شهرستان آباده  از دانشجویان و مسئولان دانشگاه‌ها که در این راستا همکاری‌ها و اقدام  لازم را داشته‌اند تشکر و قدردانی کرد.

برچسب ها: 16 اذر ، بسیج ، دانشجو
نظرات بینندگان