کد خبر: ۱۰۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
رئیس شورای نگهبان لارستان:

مردم در ۹ دی انقلاب‌مان را حیات دوباره بخشیدند/ خیانت سران فتنه نابخشودنی است

رئیس شورای نگهبان لارستان معتقد است که تدبیر رهبری و خروش مردم در ۹ دی باعث شد حیات انقلاب اسلامی دوباره تضمین شود.

به گزارش شیرازه ؛ روزهاى سال، به‌طور طبیعى و به خودى‌خود همه مثل هم‌اند؛ این اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدت‌های انسان‌هاست که یک روزى را از میان روزهاى دیگر برمی‌کشد و آن را مشخص و متمایز می‌کند و مثل یک پرچمى نگه می‌دارد تا راهنماى دیگران باشد. روز نهم دى هم از همین قبیل است؛ یعنى برخاسته از بصیرت و دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه‌ مجاهدانه است.

نهم دی ۸۸، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در «سالگرد این حماسه»، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود. «امام خامنه‌ای»

۹ دی در گذار از ۸ ماه فتنه‌، آخرین حلقه از اتفاقات تلخ و ناخوشایندی بود که با آفرینش آن، حلاوت پشتیبانی مردم از انقلاب‌شان ذائقه انقلاب اسلامی را شیرین کرد و از پی آن گرد و غبار ۸ ماه آتش‌افروزی در خیابان‌ها و پاره کردن عکس امام، حمله به اموال عمومی و نهایتاً آتش جسارت به خیام اباعبدالله در خیابان‌های تهران و عزاداران حسینی در هنگامه عزا و ماتم برای امام شهیدشان فرونشست و این‌گونه نهم دی به تعبیر پیر انقلاب، پرچم راهنمایی دیگران و روزی «متمایز» شد.

مجله خبری لادستان با حاج اسماعیل عسکری‌زاده رئیس شورای نگهبان لارستان، گفت‌و‌گویی تفصیلی را در همین زمینه انجام داده است.

* به نظر شما چه شد که خروش مردم در ۹ دی به التهاب فتنه پایان داد؟


با تدبیر مقام معظم رهبری و بصیرت و آگاهی مردم که همیشه در چالش‌های مهم انقلاب، در صحنه هستند باعث شد تا نهم دی‌ماه نیز با حضور گسترده، این فتنه‌ای که واقعا بزرگ، هماهنگ شده و با هدف ساقط کردن جمهوری اسلامی بود را با هوشیاری و بصیرت مردم در ۹ دی، اطاعت و فرمانبرداری محض از ولایت فقیه و رهبری، این توطئه را خنثی کنند.

حقیقتاً اگر تدبیر حضرت‌آقا نبود الآن وضعیت کشور ما چیز دیگری بود و دشمنان ما به هدف خودشان می‌رسیدند.

* ریشه فتنه ۸۸ را در چه چیزی می‌بینید؟

فتنه ۸۸ کاری بود که دشمنان ما یعنی دشمنان انقلاب از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند، هم در برنامه‌های کوتاه مدت و هم در برنامه‌های بلند مدتشان و این‌ها فکر می‌کردند که مثل کشورهای دیگر که می‌توانند آن نظامشان را از بین ببرند، در جمهوری اسلامی نیز می‌توانند نظام را از بین ببرند. بنابراین اصل ریشه‌اش دشمنان خارجی بود.

دشمنان خارجی یعنی آمریکا و اسراییل و کشورهای اروپایی مثل انگلیس. که اینها پشت‌ پرده بودند و کار می‌کردند و مدتی بود که این نیروهای ضدانقلاب ناامید و هرکدامشان به گوشه‌ای پناه برده بودند.

نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس‌جمهور آمریکا علناً از فتنه‌گران حمایت کردند؛ چه دلیلی داشت که از این‌ها حمایت بکنند حتی منافقین هم حمایت کردند. آقای مسعود رجوی و امثال آن حمایت کردند که کارگردان اصلی این قضیه خود بیگانگان بودند این‌ها با این برنامه آمدند که تمام نیروهای ضدانقلاب، آن‌هایی که با نظام ما مشکل داشتند چه نیروهای داخلی و چه خارجی‌شان مانند گروهک‌ها، منافقین، توده‌ای‌ها، سلطنت‌طلب‌ها و... با آن نقشه‌های شومی که استکبار در مورد این قضیه کشیده بود به صحنه آورد. ریشه‌اش فقط خارجی نبود. بلکه داخلی هم بود.

همه‌ی این‌ها دست به دست هم دادند و با هم کار می‌کردند و انتظار هم نداشتند که موفق نشوند؛ اما واقعاً لطف خدا، تدبیر رهبری و بصیرت مردم بود که جلوی این فتنه بزرگ گرفته شد.

* چرا به نتایج انتخابات ۸۸ اعتراض شد؟

این هم یک نقشه بود؛ چون ما انتخابات‌های زیادی برگزار کرده بودیم و آن‌هایی که در این مسئله اعتراض داشتند، خودشان این انتخابات‌ها را برگزار کرده بودند، اصلاً راهکار انتخابات ما در ایران با کشورهای دیگر فرق می‌کند. چون مردم آن‌ را برگزار می‌کنند، نیروهای اجرایی و نیروهای نظارتی از توده مردم هستند، این‌ها بزرگ‌ترین توهین را به معتمدین مردم کردند؛ حرفشان هم کاملاً غیرمنطقی بود معلوم بود که آلت دست ابرقدرت‌ها قرار گرفته‌اند و مقام معظم رهبری هم خیلی تلاش کردند جلسات متعدد گرفته شد. اما متأسفانه این‌ها روی لجاجتشان ایستادند و حرفی می‌زدند که اصلاً غیر قابل‌قبول و غیرمنطقی بود.

مگر می‌شود که با این اختلاف زیاد، بحث تقلب را مطرح کرد. الآن شما ببینید در دوره ریاست‌جمهوری آقای روحانی همه‌شان تمکین و تأیید کردند، چه فرقی داشت. همان نیروها بودند که انتخابات را برگزار می‌کنند. این افراد کاملاً مورد بازی قرار گرفته بودند.

* امکان تقلب هم وجود داشت؟

امکانش نبود. سازوکار انتخابات در ایران طوری است که امکان تقلب نیست. تا حدودی شاید امکان اشتباه باشد ولی امکان تقلب نیست، چون مردم آن‌را برگزار می‌کنند. در یک حوزه انتخابیه و در یک شعبه انتخابات، نزدیک به ۱۴ نفر نیرو است. نیروهای اجرایی، نظارتی، انتظامی و نماینده‌های کاندیداها نیز هستند و نظارت می‌کنند. انتخابات در ایران این‌قدر منسجم و دقیق و حساب‌شده است که امکان تقلب نیست و این‌ها واقعاً به نظام و نیروهای معتمد مردم توهین کردند. چرا فقط در آن دوره بحث تقلب را مطرح کردند و چرا در دوره‌های قبل این بحث مطرح نمی‌شد. دلیل نمی‌شود که وقتی خودشان انتخاب نمی‌شوند، همه چیز را زیر سؤال ببرند. این افراد خیانت کردند و خیانت آن‌ها نابخشودنی است و مردم هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنند.

* چرا آن حوادث دنباله‌دار به عاشورا هم کشیده شد و به امام هم بی‌حرمتی کردند؟

خُب؛ وقتی که فضای فتنه گسترش پیدا کند، همه چیز ورود می‌کند. در روز عاشورا به امام حسین(ع) توهین کردند. وقتی که فتنه گسترش پیدا کند همه نیروهای ضدانقلاب منتظر فرصت‌اند و وارد قضیه می‌شوند. و این‌ها این فرصت را به‌دست آوردند. برای آن‌هایی که نظام و اسلام را قبول نداشتند، فرصت شد تا بیایند و به امام توهین کنند و همچنین به مقدسات ما نیز توهین شود.

* اشتباهات بعضی از خواص در فتنه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

متأسفانه در این فتنه خیلی از خواص مردود شدند و به جای آنکه آگاهی و بصیرت بدهند، در بی‌بصیرتی ماندند و تحت تأثیر القاعات دشمن قرار گرفتند. بعضی‌ها هم به‌خاطر قدرت‌طلبی پا روی حق گذاشتند و به‌خاطر رسیدن به قدرت همه‌چیز را زیر سؤال بردند.

* یکی از مهم‌ترین حوادث انقلاب در ۹ دی ۸۸ اتفاق افتاد. تحلیل شما در این‌باره چیست؟

می‌توانیم بگوییم که این اتفاق به انقلاب ما تداوم بخشید، یعنی دوباره حیات انقلاب اسلامی تضمین شد و با بصیرتی که مردم داشتند و با تدبیری که مقام معظم رهبری به خرج دادند، بار دیگر انقلابمان را حیات و تحرک دادیم. ۹ دی واقعاً یک حرکت حساب‌شده و دقیق مردمی با پشتوانه و با اتکاء به خداوند متعال و نظر آقا امام زمان(عج) بود که دشمنان ما متوجه شدند که مردم در صحنه هستند و هر زمان که لازم باشد، حضور پیدا می‌کنند. ملاک برای مردم حقانیت انقلاب است و تا پای جان برای انقلاب و نظامشان می‌ایستند.

* مهم‌ترین شاخصه‌های نهم دی‌ماه از نگاه شما چیست؟

تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله)، بصیرت مردم و رسوا شدن فتنه‌گران و دشمنان نظام اسلامی.

* نظر شما در مورد معادل‌سازی واژه فتنه توسط اصحاب فتنه چیست؟

متأسفانه به‌جای اینکه فتنه‌گران بیایند از مردم عذرخواهی کنند؛ توجیهات غیرمنطقی می‌کنند که اصلاً قابل‌قبول نیست. مسئله فتنه یک چیز واضح و روشنی است و این‌ها هرچه معادل‌سازی کنند، به جایی نمی‌رسند. چون واضح و روشن بود؛ تمکین به قانون. قانون اساسی که خودشان دَم می‌زدند، روی این قضیه تمکین نکردند و از راهکارهای قانونی هم وارد نشدند. الآن هم برای مردم روشن هست که فتنه یک جریان است و این جریان را تا ابد فراموش نخواهند کرد.

* به نظر شما با سران فتنه چه برخوردی باید صورت گیرد؟

باید طبق قانون برخورد کرد و کسانی که مجری قانون هستند، تصمیم‌گیرنده‌اند.

* یعنی حصر باید ادامه داشته باشد یا تدبیری تازه؟

اگر بحث دادگاه پیش بیاید، حکمی که صادر می‌شود خیلی بالاتر از این‌هاست؛ چون یک چیز واضح است و به نظر من، این یک رحمتی است که در حق این افراد به‌کار برده شده است.

* مسئول برگزاری برنامه‌های ۹ دی‌ماه چه کسی یا ارگانی است؟

۹ دی متعلق به همه است و برای قشر خاصی نیست. برای مردم است که همه آن‌ها وارد صحنه شدند. یعنی اگر کسانی ۹ دی را درک نکرده باشند، باید فکری به حال خودشان بکنند و مسئولین ذی‌ربط در این قضیه حتماً باید برنامه‌ریزی داشته باشند. همه مردم انقلابشان را دوست دارند. دوستداران انقلاب و نظام و ولایت فقیه باید بیایند، برنامه‌ریزی کنند. مثل سایر شهرهای دیگر که همین‌طور است. البته مردم آگاهی دارند و خودجوش وارد صحنه می‌شوند.

* و حرف آخر!

آرزوی توفیق و موفقیت برای شما دارم و از خداوند می‌خواهم که واقعاً در کارهایمان ثابت قدم بمانیم. امتحانات سخت است، از خداوند می‌خواهم که تا آخر در کنار انقلاب بمانیم و با نظام و رهبری باشیم و آرمان‌هایمان را فراموش نکنیم، از خدا باید این را بخواهیم؛ چون واقعاً امتحان سخت است. مثل سران فتنه، خیلی‌ها در کنار امام(ره) بودند اما متأسفانه علیه خط امام(ره) حرکت کردند. إن‌شاء‌الله موفق باشید.

منبع: لادستان

نظرات بینندگان