کد خبر: ۱۰۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۲۴ دی ۱۳۹۵
امام جمعه بوانات:

این نوع عملکردِ برجام یعنی بحران در استقلال سیاسی کشور/قدر شناسی مردم در تشییع جنازه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام

امام جمعه بوانات گفت: برجام استقلال سیاسی ما را وابسته به آمریکا کرده و آنها هستند که تصمیم می گیرند کِی بشکل قطره چکانی از پولهای خودمان را در اختیار چه کسی قرار بدهند.

به گزارش  شیرازه حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز رحلت یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفت و ضمن اشاره به بدعهدی آمریکا در اجرای برجام اظهار داشت: شما همه دیدید که کنگره آمریکا تحریمهای ده ساله ایران را تصویب کرد و با وتو نکردن رئیس جمهور دروغگوی آمریکا دوباره ج.ا.ا بمدت ده سال همان تحریمهائی که سه سال برایش مذاکره شد و برجام تشکیل شد و تحت عنوان پیروزی در بوق کرنا کردند، همان تحریمها دوباره اعمال شد.

وی افزود: خب جواب مذاکره کنندگان به افکار عمومی چه بود؟ گفتند در مکانیزم برجام پیش بینی شده که در موارد نقض برجام از سوی یکی از طرفها، طرف مقابل اعتراض کند، خب حالا رفتید و اعتراض کردید، چه عاید کشور شد؟ آنها صراحتا گفتند نه!، برجام نقض نشده، حالا می خواهید چه کنید؟

امام جمعه بوانات به محرمانه بودن مفاد برجام برای مردم اشاره و اضافه کرد:اینکه ملت ما از مفاد برجام هیچ اطلاعی ندارند! و اینکه در این متن محرمانه ای که البته فقط برای ملت ما محرمانه مانده چه نوشته شده خدا می داند فقط از نوع اخباری که به ما می رسد، و نیز از نوع عملکردی که تا بحال دیده این نتیجه حاصل می شود که برجام استقلال سیاسی ما را وابسته به آمریکا کرده و در و آنها هستند که تصمیم می گیرند کِی بشکل قطره چکانی از پولهای خودمان را در اختیار چه کسی قرار بدهند تا او آن پولها را به ایران وارد کند و او بتواند مردم را به خودش جذب کند و رای بگیرد و این یعنی فاجعه.

خطیب جمعه بوانات در جای دیگری از سخنان خود مسترد نکردن 2 میلیون دلار از دارایی های ملت ایران توسط آمریکا را یک دزدی آشکار برشمرد و اظهار داشت:  با این نوع عملکردِ برجام، ما یقینا دچار بحران در استقلال سیاسی خواهیم شد. زمانی برجام برای ما ارزش دارد که ما در دنیا بتوانیم خودمان آنچه نیاز واقعیمان هست و دلمان می خواهد بخریم نه یک هواپیمائی که اسپانیا خریداری کرده و به دلائلی پس داده حالا تحت عنوان دست آورد برجام بر ما غالب کنند.

حجت الاسلام زارع در جای دیگری اط خطبه های نماز از حضور مردم در مراسم خاکسپاری و ترحیم رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و ضمن تسلیت فقدان این یار دیرین انقلاب تصریح کرد: در هفته گذشته کشور یکی از افراد بسیار موثر در شکل گیری و پیروزی انقلاب، یعنی آقای هاشمی رفسنجانی را از دست داد، تجلیل بسیار قابل قبولی از سوی مسئولین و مردم از ایشان صورت گرفت و مردم نشان دادند که هرگز در قدردانی از نیروهائی که خدمتی به ملت و انقلاب کرده اند کوتاهی نخواهند کرد، زندگی سیاسی آقای هاشمی رفسنجانی چند مقطع قابل توجه و مهم دارد که هر مقطعی نیازمند به تحلیل جداگانه است.

امام جمعه بونات در ادامه افزود: علت تجلیل کم نظیر مردم و حضور قابل توجه در تشییع جنازه این مرد مبارز، و نیز برگزاری مجالس ترحیم و یادبود، کاملا در پیام مقام معظم رهبری مشهود است و آن چیزی نیست جز قدرشناسی مردم از خدمات غیر قابل انکار او. بخشی از پیام نیز به واقعیتهائی اشاره داشت که آن هم نشان از عدم ساختگی بودن آزادی اندیشه و تفکر در کشور ما دارد.

منبع: حرف رسا،

نظرات بینندگان