کد خبر: ۱۰۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

فرشته هایی که با بال شکسته پرواز می کنند/دختران سرای مهر چشم انتظار دستان بخشنده

دختران سرای مهر، مرکز جامع توانبخشی فاطمه الزهرا (س) جهرم، چشم انتظار دستان بخشنده و پر مهر شما هستند.
فرشته هایی که بال ندارند اما می توانند با بال شکسته پرواز کنند

به گزارش شیرازه، بر فراز شهر من در خانه ای سبز فرشته هایی زندگی می کنند که تفاوتشان با دیگر فرشته ها این است که بال هایی برای پرواز ندارند.

تنها پناهشان این خانه ی سبز است؛ خانه ای که بزرگ است اما دیوار هایش برای فرشته ها تنگ، مادران این خانه قلبی بزرگ دارند به وسعت یک اقیانوس، مادرانی که عهدشان آسمانی است، آنها می خواهند به فرشته هایشان بال دهند تا با بال شکسته پرواز کنند.

تنها امید ساکنان این خانه، یاری رساندن به این فرشته های نازنین است، فرشته های این خانه با تمام نا امیدی امیدوار هستند، امیدوار هستند چون می خواهند ادای خوشبخت ترین آدم روی کره ی زمین را در بیاورند.

مرکز جامع توانبخشی و نگهداری شبانه روزی معلولین ذهنی فاطمه الزهرا (س) از سال 84 در سه بخش سالمندان (مرد و زن)، معلولین جسمی - حرکتی(مرد) و معلولین ذهنی دختر تاسیس شد، اما در سال 88 با اجرای طرح یکسان سازی سالمندان جسمی-حرکتی از این مرکز ترخیص شدند و در حال حاضر در این مرکز بیش از 60 معلول ذهنی دختر بالای 14 سال نگهداری می شود.

بخش نگهداری معلولین ذهنی شامل سه بخش است که در دو بخش آن معلولین بر اساس شدت معلولیتشان تفکیک شده اند و بخش دیگر بخش آموزش است که شامل آموزش قرآن، گلسازی، ورزش و مجسمه سازی است.

در بخش نگهداری، معلولین توسط 12 مددیار، چهار پرستار و یک مسؤول فنی به صورت 24 ساعته مراقبت می شوند و تمامی خدمات درمانی ، آموزشی و تفریحی برای رفاه معلولین صورت می گیرد.

فاطمه زارعی مدیر عامل مرکز توانبخشی فاطمه الزهرا (س) شهرستان جهرم گفت: برای رفاه حال معلولین برنامه های تفریحی در نظر گرفته شده است، آنها روزانه در بخش یک سری تمرینات ورزشی ایروبیک را زیر نظر پرستار و دو روز در هفته نیز این تمرینات توسط مربی ورزش انجام می دهند.

زارعی عنوان کرد: خلق کردن شادی برای مددجویان به منزله یک درمان است و تلاش مرکز بر آن بوده که محیطی شاد را برای مددجویان فراهم کند، مانند برگزاری جشن های تولد توسط شهروندان عزیز که با تمام وجود خواسته اند شادی شان را با مددجویان تقسیم کنند. این برای ما ثابت شده است که زمانی که مددجویان در محیطی شاد قرار می گیرند دوز مصرف دارویی آنها برای چند روز به حداقل می رسد.

آزاده نام فرشته ای است که در این خانه زندگی می کند؛ او تا کلاس چهارم دبستان درس خوانده است و 14 سال سن دارد. مجهول الهویه است و نمی داند تعلقش به کجاست.علاقه ی بسیار به درس خواندن دارد و مدام نمره 20 راطلب می کند.او از تنها آرزویش می گوید: "میخواهم ادای خوشبخت ترین آدم روی کره ی زمین در بیاورم." می پرسم چرا؟میگوید: "می خواهم خودم را کنترل کنم.دوست دارم با سواد باشم."

او به زیبایی زیارت عاشورا می خواند.فارسی و بازی اعداد را بسیار دوست دارد. آزاده، رقیه هم اتاقی اش را بهترین دوست خود می داند. رقیه ای که حکم خواهر برای او دارد. خواهری که در رویاهایش جست و جو می کند.نگاه آزاده پر از حرف است.حرف هایی که معنای زیادی دارد. او به زیبایی روی تکه کاغذی می نویسد:" منتظر حضور سبز شما هستیم."

مدیر عامل مرکز توانبخشی فاطمه الزهرا (س) شهرستان جهرم با اشاره به کمک خیرین نیکوکار گفت: کمک های سخاوتمندانه خیرین همیشه شامل حال این مرکز بوده است.اما با توجه به مشکلاتی که برای نگهداری مددجویان وجود دارد کافی نیست و همواره خواهان کمک خیرین نیکوکار هستیم.

وی با اشاره به دیگر خدمات مرکز جامع توانبخشی گفت: کلینیک بینایی و شنوایی سنجی(غربالگری)، گفتار درمانی، کلینیک فیزیو تراپی، کلینیک کار درمانی و بخش ژنتیک جهت پیشگیری و رفاه همشهریان در حال فعالیت است.

زارعی در پایان  نیازهای اساسی مرکز را اینگونه برشمرد: 
_دستگاه اکسیژن ساز
_سردخانه جهت نگهداری مواد غذایی
_لباسشویی و آبمیوه گیری صنعتی
_سیستم اطفاءحریق
_انواع مواد غذایی,پروتئینی ,لبنی , انواع میوه جات و تره بار,برنج,حبوبات,روغن وگوشت
_انواع مواد ضد عفونی کننده و وسایل بهداشتی 
_پارچه تریکو و تیترون جهت فرم مددجویان
_دستکش
_کیسه زباله
_کولر
_تلویزیون ال سی دی 
 
دختران سرای مهر چشم انتظار دستان بخشنده و پر مهر شما هستند.

منبع: پسین جهرم


نظرات بینندگان