کد خبر: ۱۰۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵

خانواده دغدار از حوادث رانندگی دست به ساخت پایگاه امداد و نجات زدند

مراسم کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات جاده ای در محور قائمیه به نورآباد ممسنی با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش شیرازه، مرحوم محمد کریم ایزدی در یک سانحه تصادف در محور های مواصلاتی اهواز فوت کرد پس از این حادثه خانواده این مرحوم به یاد فرزندشان با خرید یک قطعه زمین در نزدیکی روستای گلگون  و اهداء آن به سازمان هلال احمر خواستار ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای شدند.

رهام پیکری فرماندار ممسنی در مراسم کلنگ زنی این پروژه گفت: علاوه بر این زمین اهدایی، خیرین دیگری نیز در ساخت پایگاه مشارکت دارند که از جمله آنها می توان به فرزندان مرحوم علی اکبر شریفی  اشاره کرد.

وی افزود: محور قائمیه - نورآباد یکی از محورهای پرتردد و پرترافیک استان فارس است این جاده در شریان جنوب کشور قرار دارد و استان‌های فارس، خوزستان و بوشهر را به یکدیگر متصل می‌کند.

پیکری با اشاره به تصادفات در این محور گفت: از سال 94 تا کنون  بیشترین ماموریت هلال احمر برای تصادفات شهرستان در این محور بوده است. لذا با چنین شرایطی ایجاد پایگاه امداد و نجات جاده ای ضروری به نظر می رسد.

کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات جاده ای در ممسنی

جعفری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز گفت: وجود پایگاه امداد و نجات باعث ایجاد آرامش در رانندگان می شود. این  پایگاه ها نقش خاصی در کاهش تلفات حوادث جاده ای ایفا می کنند.


 پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر در مناطق مختلف جاده های اصلی جهت اسکان ، تغذیه و امداد اضطراری مسافرین در راه مانده و انتقال و اعزام آنها به مراکز درمانی احداث می گردند.

امدادگران این مراکز در اولین لحظات وقوع حوادث و سوانح نیز به عنوان نیروی پیشرو در صحنه حضور پیدا می کنند و بدون هیچگونه چشم داشتی به وظایف خود عمل می کنند.

گفتنی است این پایگاه در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع و با زیربنای 380 متری احداث خواهد شد.

منبع:  نورآنلاین

نظرات بینندگان