کد خبر: ۱۰۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵

طرح بسیج سلامت نوروزی در سپیدان آغاز شد + تصاویر

مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت سپیدان از اجرای طرح سلامت نوروزی در شهرستان سپیدان همانند سال های گذشته خبر داد و گفت: این طرح از اول اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین سال ۹۶ ادامه خواهد داشت.

به گزارش شیرازه، مانور طرح بسیج سلامت نوروزی روز شنبه ۳۰ بهمن سال جاری  با حضور نمایندگان فرمانداری، شهرداری، بازرسین اداره صنعت، معدن و تجارت، بازرسین اتاق اصناف، رئیس مرکز بهداشت و بازرسین بهداشت محیط مراکز بهداشتی درمانی در سطح شهر اردکان برگزار گردید و به صورت نمادین ۱۰ مرکز تهیه توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی مورد بازدید قرار گرفت.

مریم عباسی مسئول  واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت سپیدان تصریح کرد: برنامه بسیج سلامت نوروزی، هرسال، از ابتدای اسفند لغایت ۱۵ فروردین با حضور فعال بازرسین بهداشت محیط از ۸ صبح تا ۸ شب در تمام روزهای  هفته اعم از روزهای تعطیل و غیر تعطیل، در سراسر کشور  به منظور ضرورت تشدید نظارت های بهداشتی هدفمند بر فعالیت مراکز و اماکن عمومی خاص مانند مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، مراکز اقامتی، تفریحی و گردشی و تاریخی اجرا می شود و این واحد در نظر دارد مطابق با برنامه عملیاتی طرح بسیج سلامت نوروزی ۹۶-۹۵ ،تا پایان طرح از تمامی اماکن و مراکز تحت پوشش ،بازرسی  نموده و در بحث آموزش به گروه های هدف از جمله مسافرین نوروزی جدی تر عمل نماید.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۱۳۲۰۳ مورد بازدید از ۵۹۰ مرکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی و بین راهی صورت گرفت که در این بازدیدها ۱۰۸مورد تخلف مشاهده که همگی به مراجع قضایی معرفی و یک مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی هم بدلیل داشتن نواقص بحرانی تعطیل شد. علاوه بر این ۱۸۲۶ کیلوگرم مواد خوراکی و بهداشتی تاریخ گذشته و بیش از ۱۷۰ قلیان توقیف و با دستور دادستان محترم شهرستان در سایت زباله گلومهر معدوم گردید.

شایان ذکر است از همشهریان تقاضا می شود در هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ تولید و انقضاء و سایر مجوزهای بهداشتی توجه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با شماره رایگان ۱۹۰ تماس حاصل نمایند.


منبع:  سپیدان پرس

 

نظرات بینندگان