کد خبر: ۱۰۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵
خطیب جمعه خرامه:

خیمه عزای حضرت زهرا خیمه ولایت مداران است/ امیدواریم اداره اوقاف و بانک سپه در شهرستان خرامه راه اندازی شود

امام جمعه خرامه گفت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان به زودی آغاز به کار می کند و امیداواریم با پی گیری مسئولین شهرستان، اداره اوقاف و بانک سپه نیز راه اندازی شود.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و تاکید بر سوگواری حضرت زهرا (س) اظهار داشت: خرامه شهر حضرت زهرا (س) و شهر عفاف و حجاب است و باید در این زمینه برجسته باشد.

وی افزود: این مراسم ها و خیمه های عزای حضرت زهرا (س)، خیمه ولایت مداران است، همانگونه که ایشان برای اثبات ولایت و غدیر، جان خود را دادند روح ولایت مداری هم باید در هیئت های ما اینگونه خودش را نشان دهد.

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: فضای شهر سیاه پوش شده و شهرداری و شورای شهر زحمت خود را کشیدند، حالا نوبت اصناف است که اعلام عزا کرده و برای حضرت زهرا (س) در صبح شهادت، مغازه های خود را تعطیل کنند.

امام جمعه خرامه در ادامه به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب در ایام قبل از عید اشاره کرد و گفت: تقاضای اداره آب این است که در این ایام مردم کمتر آب مصرف کنند، وضعیت آب در شهرستان ما خیلی نامناسب است و معلوم نیست که این وضعیت در تابستان به چه شکلی در بیاید، این آبی که در اختیار ماست چندین میلیارد خرج شده تا از کوه سیاه به دست ما برسد و جزء آخرین منابع شهر ماست.

وی با اشاره به ثبت نام نامزدهای شورای شهر و روستا بیان داشت: نباید نسبت به سرنوشت شهر و روستای خود بی تفاوت باشیم، ما باید آینده شهر و روستای خود را به دست افراد برگزیده بدهیم، بررگان شهر وسط میدان بیایند و از افراد توانمند دعوت کنند، شورا جایگاه مهمی است و نباید براساس احساسات قوم و قبیله ای به آن نگاه شود بلکه به شایستگی ها توجه شود.

حجت الاسلام صباحی با تاکید بر این مطلب که گواهی عدم سوء پیشینه جهت ثبت نام نامزدهای انتخاباتی شورای شهر لازم است ادامه داد: انجام این کار را برای روزهای آخر نگذارید تا فرمانداری در کمال آرامش بتواند ثبت نام را انجام دهد و همچون سالهای قبل مردم بتوانند نخبه های شهر را انتخاب کنند.

امام جمعه خرامه در ادامه از پی گیری های رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در مورد سونوگرافی و رادیولوژی زنان، نوبت دهی الکترونیک بیمارستان و کلینیک تخصصی سرطان سینه تشکر کرد و گفت: همه این ها به برکت وحدت شما مردم بوده و بخشی از خدمات نظام جمهوری اسلامی است.

وی ضمن تشکر از حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس در مراسم نماز جمعه این هفته بیان داشت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان به زودی آغاز به کار می کند و امیداواریم با پی گیری مسوولان شهرستان، اداره اوقاف و بانک سپه نیز راه اندازی شود.

منبع: صدای خرامه

نظرات بینندگان