کد خبر: ۱۰۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
دومین سال متوالی؛

برگزاری نشست عیدانه طلاب و روحانیون منطقه در لامرد

نشست عیدانه طلاب و روحانیون منطقه با حضور جمع کثیری از ائمه جمعه و جماعات و روحانیت در حسینیه عاشقان ثارالله شهر لامرد برگزار شد.

به گزارش شیرازه، نشست عیدانه طلاب و روحانیون منطقه با حضور جمع کثیری از ائمه جمعه و جماعات  و روحانیت در حسینیه عاشقان ثارالله شهر لامرد برگزار شد.


در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین علی صفری امام جمعه اشکنان در سخنانی به بیان ویژگی های حوزه انقلابی و روحانیون انقلابی پرداخت و اظهار داشت: مهمترین ویژگی حوزه انقلابی باید دفاع از دین و آرمان های آن باشد.
وی در این خصوص اظهار داشت: روحانیت انقلابی در طول تاریخ بارها رسالت و وظیفه خود را به خوبی انجام دادند که تاریخ معاصر ما گواه این مدعاست.


در ادامه نیز حجت الاسلام و المسلمین باقری نیا امام جمعه علامرودشت نیز در سخنانی با تبریک فرا رسیدن سال نو، با ابراز اینکه انقلابی بودن به یک قشر و گروه خاصی مرتبط نیست، اظهار کرد: همه گروه ها و اقشار مختلف باید با رویه و روحیه انقلابی در میادین عمل وارد شوند و با تقویت این روحیه دستاوردها را به دست آورند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های اساسی حوزه انقلابی پشتیبانی از ولایت فقیه است و اگر این رخ ندهد، هیچ وقت حوزه نمی تواند به رسالت اصلی خود عمل نماید.

حجت الاسلام و المسلمین علوی امام جمعه گله دار سخنران بعدی این نشست بود که در سخنانی با بیان اینکه فرمایشات امام راحل باید چراغ راه انقلابیون و جامعه انقلابی قرار گیرد، گفت: روحانیت باید دیگران را به اردوگاه انقلابی دعوت کند و این لازمه مطالعه و شناخت راه و اهداف و آرمان های این راه را می طلبد.

وی افزود: روحانیت انقلابی مظلوم ترین قشر زمان حال ما هستند و بعد از 38 سال انقلاب اسلامی این قشر مظلوم هستند اما این دلیل نشستن و کندی نمی شود و باید با تمام توان و تلاش به وظایف و مسئولیت های خود تا پای جان عمل کرد.

حجت الاسلام شاکری امام جمعه مهر، حجت الاسلام غفاری امام جمعه موقت لامرد، حجت الاسلام صمدانی و حجت الاسلام بدیعی دیگر سخنرانان این نشست بودند که بیان ویژگی ها و وظایف حوزه انقلابی و جامعه انقلابی پرداختند.


در پایان این نشست عیدانه نیز پنج نفر از روحانیون پیشگام عرصه تبلیغات دینی شهرستان های لامرد و مهر تجلیل شدند.
منبع:  لامرود
24/
برچسب ها: طلاب ، نشست ، عیدانه
نظرات بینندگان