کد خبر: ۱۰۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۶
مسوول اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز خبرداد؛

با نمک ترین اتاق شهرستان نی ریز پذیرای میهمانان و مسافران نوروزی

مسوول اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز از پذیرایی میهمانان و مسافران نوروزی در با نمک ترین اتاق این شهر خبرداد.
به گزارش شیرازه، با نمک ترین اتاق شهرستان نی ریز پذیرای میهمانان و مسافران نوروزی می باشد.


حمیدرضا هادی مسوول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز گفت : فضایی از خانه هنرهای سنتی در بافت تاریخی و جذاب شهرستان نی ریز را یکی از صنعتگران این شهرستان با همکاری این اداره بعنوان اتاق نمک راه اندازی نمود .


وی در ادامه اظهار داشت: یونانیان باستان نخستین کسانی بودند که به آثار مثبت و شگرف معادن نمک و غارهای نمکی بر سلامت بدن پی بردند، آنها دریافتند که حضور در این مکان ها و استنشاق نمک باعث بهبود بیماریها به ویژه بیماریهای تنفسی می شود، بر همین اساس امروزه برای بهره بردن از خواص مثبت نمک، اتاقهای نمک را ابداع کردند.


هادی گفت : برای اولین بار در شهرستان نی ریز اتاق نمک با رویکرد نمک درمانی  و حتی به توریسم درمانی در ایام نورز راه اندازی شد و مورد استقبال مسافرین و میهمانان قرار گرفت.


هادی افزود : اتاق نمک فضایی پوشیده شده از لایه های چندتایی نمک در دیوار های داخلی ، سقف و کف اتاق می باشد ، طبیعی بودن محیطی بدون باکتری و طراحی زیبا و نورپردازی فضا با توجه به اثرات خواص درمانی رنگ ها باعث آرامش و کاهش استرس و فشار می شود.


هادی در پایان گفت : استقبال بی نظیر مردم  و میهمانان نوروزی از اتاق نمک باعث شد که بعد از ایام نوروز فضای بیشتری را به اتاق نمک اختصاص دهیم ؛ با توجه به اینکه نمک درمانی و استفاده از اتاق های نمکی اثرات بسیار مفیدی بر روند بهبودی بیماریها دارد برای افراد غیر بیمار و معمولی هم بسیار مفید است که این کار خاصیت پیشگیرانه را داراست ضمن اینکه هیچ گونه اثر سوء بر روی بدن هم ندارد .










منبع: نبض نیریز
نظرات بینندگان