کد خبر: ۱۰۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
با تعیین رییس ستاد روحانی در مرودشت؛

اختلافات در اردوگاه اصلاح طلبان مرودشت بالا گرفت

این روزها در خیمه اصلاحات هرکسی خود را در برافراشتن پرچم ستاد روحانی صالح‌تر و موجه‌تر از دیگری می‌داند.

به گزارش شیرازه،  چند روزی است که اصلاح‌طلبان مرودشت برای ایجاد انگیزه و متمایل کردن مردم مرودشت به سمت حسن روحانی فعال‌شده و سعی دارند با تلاش خود و ترسیم فضایی غیرواقعی، عملکرد دولت را به‌صورت اغراق گونه‌ای بیان کرده تا قدری از مردم مرودشت به خاطر وعده‌های عمل نشده وزرای همین دولت در خصوص آزمایش و ... دلجویی به عمل آید.

با توجه به اینکه این روزها در خیمه اصلاحات هرکسی خود را در برافراشتن پرچم ستاد روحانی صالح‌تر و موجه‌تر از دیگری می‌داند اختلافات در اردوگاه اصلاحات مرودشت بالاگرفته و عملاً همین اختلاف‌سلیقه‌ها، نظر مردم مرودشت را به سهم خواهی های اصلاح‌طلبان جلب کرده است.

اختلاف‌نظرها در خصوص اینکه چه کسی باید ستاد روحانی را در مرودشت راه‌اندازی کند، اصلاح‌طلبان مرودشت را به سه طیف با سه دیدگاه تقسیم کرده است.

طیف اول اصلاح‌طلبان سنتی هستند که سایر اصلاح‌طلبان با توجه به موضع‌گیری‌های اصلاح‌طلبان سنتی در حمایت از محمدمهدی برومندی در انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یک چهره اصولگرا، آن‌ها را اصلاح‌طلب واقعی نمی‌دانند چه برسد به اینکه بخواهند ستاد انتخابات روحانی را دودستی به آن‌ها تحویل دهند. به نظر می‌رسد طیف اصلاح‌طلبان سنتی شیرینی پیروزی در انتخابات کاندیدای موردحمایت خود را بر هر میثاق و اجماع اصلاح‌طلبی ترجیح می‌دهند.

طیف دوم طیف اصلاح‌طلبان جوان، کم‌تجربه و البته شعاری است که در انتخابات مجلس دهم با صف‌آرایی در جبهه مقابل اصلاح‌طلبان سنتی علیرغم تلاش صرف و با توجه به نداشتن نقشه راهبردی و عدم انسجام نتوانستند موفقیتی کسب کنند.

البته اینکه اصلاح‌طلبان سنتی در پیروزی نماینده فعلی نقش داشتند یا خیر از مباحثی است که در این گزارش نمی‌گنجد و در یادداشتی دیگر باید موردبحث قرار گیرد اما تا همین حد می‌توان دریافت که اصلاح‌طلبان جوان با صف‌آرایی در اردوگاه فردی که دوست داشت برای کسب چند رأی بیشتر اصلاح‌طلب معرفی شود اما حاضر نبود در برابر رسانه‌ها خود را اصلاح‌طلب بنامد، در برابر اصلاح‌طلبان سنتی که به میثاق نامه اصلاح‌طلبان پایبند نبودند شکست سختی خوردند.

طیف سوم اصلاح‌طلبان مرودشت اصلاح‌طلبان رنگی است که درواقع بیشتر به حزب باد و منفعت‌طلب‌ها شهرت دارند. این دسته به‌واسطه موضوع گیری‌های ضدونقیض وجهه مناسبی در جامعه و در میان اصلاح‌طلبان ندارند اما برای بهره‌برداری و کسب منافع بیشتر هم بیکار نمی‌نشینند.

هر سه طیف برای به دست آوردن کلید ستاد حسن روحانی در مرودشت تلاش کرده اما سرانجام امان اله رحیمی از طیف اصلاح‌طلبان سنتی مرودشت توانست حکم مسئول ستاد روحانی در مرودشت را دریافت کند.

باوجوداینکه چند روز از انتشار تصویر این حکم در فضای مجازی می‌گذرد اما همچنان اصلاح‌طلبان جوان حاضر به صف‌آرایی و اطاعت از اصلاح‌طلبان سنتی نیستند و مدعی این هستند که خودشان باید نقش اول را ایفا کنند و تعامل با اصلاح‌طلبان سنتی را که به مرام‌نامه‌ها و اجماع‌های گذشته پایبند نبوده، جایز نمی‌دانند.

از سوی دیگر برخی اصلاح‌طلبان رنگی که با عقب‌نشینی اصلاح‌طلبان جوان منافع خود را بربادرفته می‌دانند، تلاش می‌کنند به نحوی با بهره‌برداری از ابزارهای جمعی اعتراض خود را با فریاد نشان دهند.

منبع:  مرودشت نا

برچسب ها: روحانی ، اصلاحات ، کلید ، ستاد
نظرات بینندگان