کد خبر: ۱۰۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
مدیر مجمع فرهنگی میعاد با شهیدان فارس:

تکریم جانبازان به‌منزله توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیر مجمع فرهنگی میعاد با شهیدان فارس گفت: تکریم خانواده‌ شهدا، جانبازان و آزادگان حماسه هشت سال دفاع مقدس خود به‌منزله توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش شیرازه، در حاشیه دیدار جمعی از اعضای میعاد با پیشکسوتان جانباز این مجمع اظهار داشت: هدف از دیدار با جانبازان میعاد و خانواده‌های آنها ارج‌نهادن به مقام شامخ شهدای زنده و الگوگیری از آنها در راه مسیر معنوی زندگی است.

وی افزود: شهدای زنده و خانواده‌های معظم شهدا میراثی گران‌بها و الگویی برای انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و دیدار از جانبازان و خانواده‌های شهدای زنده موجب عزت و پالایش روح انسان می‌شود.

این فعال فرهنگی گفت: جان‌فشانی‌ها و سلحشوری‌های رزمندگان دفاع مقدس، به‌عنوان اسطوره استقامت، وفاداری و صبر و همچنین شجاعت و دلاوری در دفتر رشادت‌های انقلاب اسلامی ثبت‌شده است.

مدیر مجمع فرهنگی میعاد با شهیدان فارس تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی و همه‌کسانی که در آن با آسایش و آرامش زندگی می‌کنند، مرهون خون پاک هزاران شهید و جانبازی هستند که در دفاع از ارزش‌های اسلامی که از اهل‌ بیت عصمت و طهارت‌(س) به ما ارث رسیده است، جان‌فشانی کردند.

اسکندری خاطرنشان کرد: جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های شهدا مایه افتخار جامعه، میراث‌داران انقلاب اسلامی و سرمایه‌های معنوی کشور به شمار می‌روند و خدمت به آنها افتخاری بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: تلاش همه ما در جهت خدمت به بازماندگان خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران وظیفه اخلاقی، عرفی و دینی و البته کمترین کار ممکن است و امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم ادامه‌دهنده راه شهیدان عزیزمان باشیم.

اسکندری با بیان اینکه هرچه در راه تکریم خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر تلاش شود کم است، گفت: خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان که در راه خدا از جان خویش  خالصانه گذشتند، کاری ارزشمند و با عبادت است.

 وی با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ شهید، جانبازی و پاسداری خاطرنشان کرد: تجلیل از خانواده‌ شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس خود به‌منزله توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیر مجمع فرهنگی میعاد با شهیدان فارس در بخش پایانی این گفتگو با اشاره به اینکه این مجمع در بیست‌وششمین سال فعالیت خود به سر می‌برد، گفت: مجمع میعاد تاکنون 29 سفر سالانه به‌عنوان تشکیلات بزرگ مردمی در کشور  به مناطق عملیاتی جنوب کشور داشته است.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: میعاد مبتکر جشن‌های مردمی میلاد امام زمان(عج) در سطح شهر بوده است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و مذهبی میعاد بیان کرد: در افق پیش‌رو برنامه‌هایی به همت کارگروه برنامه‌ریزی شورا و ارکان میعاد پی‌ریزی شده که به وقت مشخص طی نشست خبری اعلام می‌شود.

اسکندری ادامه داد: جلسات هفتگی هیئت میعاد با شهیدان فارس نیز  سه‌شنبه شب‌ها با اقامه نماز مغرب و عشاء و قرائت زیارت آل یاسین و برنامه‌های فرهنگی جانبی در ساختمان میعاد با شهیدان فارس واقع در سه راه‌دالرحمه جنب پارک رضوان برگزار می‌شود.

مدیر مجمع فرهنگی میعاد با شهیدان فارس تصریح کرد: ترویج سبک زندگی شهدا در سومین حرم اهل بیت(ع) به عنوان اولویت اصلی میعاد قرار دارد.

قابل ذکر است، جمعی از اعضای میعاد به مناسبت بزرگداشت روز جانباز، طی سه شب متوالی به دیدار تنی چند از پیشکسوتان جانباز حماسه هشت سال دفاع مقدس این مجمع میعاد رفتند.

اعضای میعاد با شهیدان فارس در این دیدارها به تکریم برادران جانباز و راوی هشت سال دفاع مقدس سیدرضا متولی، سیدکریم شریف سعدی، محمد امیری، سیدمعین انجوی‌نژاد و اکبر آرام پرداختند.

منبع:  عصر فارس

نظرات بینندگان