کد خبر: ۱۱۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

توریستی ترین روستای فارس گاز ندارد

روستای مارگون شهرستان سپیدان به عنوان توریستی ترین روستای استان فارس و با داشتن زیباترین نعمت های خدادادی در خاورمیانه همچنان بدون نعمت گاز شهری است.

به گزارش شیرازه، شاید با شنیدن نام شهرستان سپیدان  مناظز زیبا وخوش آب وهوا در منظرتان تداعی شود آبشار ها و باغات و تفرج گاههای بی شمار نام نگین زاگرس را برایتان تجلی سازد. اما در گوشه وکنار این نقطه از بهشت متاسفانه روستاهایی بی شماری هستند که از نعمتهای اولیه مانند آب وبرق وگاز و... محرومند.

یکی از این روستاها روستای توریستی وپرطرفدار مارگون است روستایی که امروز شهرت جهانی دارد وبا جستجو در فضاهای مجازی؛شما فقط تصاویر زیبای آبشار را خواهید دید ودیگر از رنج مردم در زمستاهای سرد آن خبری ندارید مردمانی که برای کوچکترین خدمات یعنی گاز شهری ان هم در زمستانهای پربارش سپیدان باید از سوختهای فسیلی استفاده کنند و یا به سراغ میراث عظیم آیندگان یعنی منابع طبیعی وجنگل بروند.

روستایی که می تواند تاحدودی سهم گردشگری شهرها و استانهای همجوار را از لحاظ مالی تامین کند، اما متاسفانه با داشتن برند جهانی در محرومیت بسر می برد.

شنیدن نام شهرستان سپیدان مجموعه ای از مواهب ونعمت های خدادای را در ذهن تداعی می کند، شهرستانی  که به نظر می رسد باید از حداقل زیرساختها نظیر گازشهری غنی باشد اما برخی از روستاهای این شهرستان هنوز از اصلی ترین زیرساخت توسعه صنایع یعنی گاز شهری بی بهره است.

مردمان روستای مارگون به عنوان توریستی ترین روستای کشور چندین سال است که هر زمستان چشم انتظار تحقق وعده مسئولان هستند اما کوتاهی برخی سازمانها و وزارتخانه ها، این وعده را از مرحله طرح به اجرا نیاورده است.

مردم روستای مارگون در حالی که هنوز سلیندر به دست به دنبال گاز هستند که سردترین و گرمترین دما در زمستان و تابستان  متعلق به شهرستان سپیدان است زندگی می گذرانند.سرمایی که تا مغز استخوان نفوذ می کند اما هنوز چاره ای برای تامین گرمای مردم به صورت اساسی اندیشیده نشده است.با وجود مطالبات مردم برای گازرسانی تاکنون این امر محقق نشده است.


زمستان‌های سرد و طولانی در شهرستان سپیدان، استفاده از گاز به عنوان یک سوخت پاک و توزیع عادلانه امکانات رفاهی و اجتماعی بین تمام شهروندان لزوم تسریع در تکمیل طرح‌های گازرسانی به ویژه گازرسانی روستایی را ایجاب می‌کند
.

با وجود گردشگرپذیری و ورود چشمگیر مسافران و گردشگران در تمامی فصول سال به این شهرستان و اینکه شهروندان روستای مارگون به علت خدمات رسانی ناکافی و ناچیز شهرستان برای پرداختن به حداقل خدمات باید کیلومترها مسیر را طی کنند تا برای  رسیدن به خواسته های به حق خود به شهرستان‌های مجاور برسند، بدین سبب اقدام تامین گاز شهری در این روستا از خواسته‌های به حق مردم  زیباترین روستای فارس است.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، شهر توریستی ، گاز
نظرات بینندگان