کد خبر: ۱۱۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستان های فارس مطرح شد؛

این وحدت است که سایه جنگ را از کشور دور می کند/اقدامات تروریستی نشان از ضعف تکفیری هاست/جامعه اسلامی پذیرش سند 2030 را ندارد

ائمه جمعه شهرستان های فارس در نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن اشاره به ولادت با سعادت امام حسن مجتبی، در ادامه خطبه های خود حمله تروریستی در مجلس را محکوم و یکی از دلایل امنیت کشور را وحدت ملت و حضور مدافعان حرم در جبهه مقاومت دانستند.

به گزارش از شیرازه، ائمه جمعه شهرستان های فارس در نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن اشاره به ولادت با سعادت امام حسن مجتبی، در ادامه خطبه  های خود حمله تروریستی در مجلس را محکوم و یکی از دلایل امنیت کشور را وحدت ملت و حضور مدافعان حرم در جبهه مقاومت دانستند.

جامعه اسلامی پذیرش سند 2030 را ندارد/جمهوری اسلامی همانند یک جزیره باثباتی است در بین اقیانوس

حجت‌الاسلام اصغر شاکری امام‌جمعه مُهـر در ابتدای صحبت‌های خود گفت: امروز بسیاری از کشورهای جهان استقلال نظامی ندارند و می‌بایست کشورهایی همچون آمریکا به آن‌ها اجازه برخورد بدهند تا برخوردی انجام بدهند اما در کشور استقلال نظامی برخوردار هستیم و برای برخورد با بیگانگان نیاز به اجازه دیگر کشورها نداریم.

وی ادامه داد: ما در کشور از استقلال اقتصادی خوبی برخوردار نیستیم و قدری اشکالاتی در آن وجود دارد و رهبری فرموده‌اند که اگر اقتصاد ما اگر وابسته به یک نوع صادرات همانند نفت باشد این استقلال اقتصادی ما زیر سؤال خواهد رفت و کشورهای استکباری با یکدیگر توانی می‌کنند و می‌توانند کشوری که تنها اقتصادش وابسته به نفت باشد را فلج کنند.

امام‌جمعه مهر یادآور شد: مهم‌ترین استقلال جامعه امروز ما استقلال فرهنگی است و ما در عرصه فرهنگ از استقلال برخوردار هستیم و ما در عرصه فرهنگ مخصوصاً آموزش و علوم انسانی دارای صاحب نظراتی در جامعه بوده‌ایم و امروز هم دارا هستیم.

این مسئول افزود: ما با همه این صاحب نظراتی که در کشور دارا هستیم می‌بایست در آموزش استقلال داشته باشیم و نباید افرادی در دیگر کشورها بنشینند و برای ما برنامه آموزشی بنویسند و این افراد نمی‌توانند برای ما تصمیم بگیرند.

حجت‌الاسلام شاکری در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: سند 2030 در جامعه ما کاربردی ندارد و جامعه اسلامی ما به‌هیچ‌وجه پذیرش این سند را ندارد.

حجت‌الاسلام اصغر شاکری امام‌جمعه مُهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود گریزی به حادثه چهارشنبه خونین تهران زد و گفت: حادثه تروریستی در روز چهارشنبه برای چند ساعت امنیت پایتخت را مخدوش کرد و بعضی افراد تازه معنی امنیت را فهمیدند و قدر امنیت را امروز مردم سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، یمن و بحرین می‌دانند.

امام‌جمعه مهر یادآور شد: امروز قدر و ارزش مدافعان حرم را می‌فهمیم و مدافعان حرم در کشورهای دیگر در حال مبارزه با تروریستی‌های تکفیری و در حال دفاع هستند و به ما امنیت هدیه می‌کنند، این نیروهای ارزشی یک سرمایه بسیار گران بهایی برای کشور ما هستند و در این حادثه خونین قدر نیروهای ارزشی را دانستیم.

این مسئول در ادامه خاطرنشان ساخت: دشمنان ما می‌خواهند با چنین اقدامات تروریستی مردم ما را بترسانند و با ترساندن مردم به اهداف شوم و پلید خود دست یابند.

 عالی‌ترین مسئول فرهنگی شهر مُهـر تصریح کرد: تروریست‌های تکفیری می‌خواستند این حادثه را به اربابان خود مخابره کنند که ایران نیز قابل‌نفوذ است، این سدهای محکم امنیتی کشور ما از گذشته محکم‌تر و قوی‌تر خواهد شد.

وی افزود: دشمن به دنبال وحدت‌شکنی در کشور و در منطقه است و می‌خواهد حفرهایی اطلاعاتی در جامعه ایجاد کند و درزمانی که اختلافات به اوج خود رسید حفره‌های اطلاعاتی ایجاد شود و دشمن به دنبال این اهداف است که از این فرصت استفاده کند.

حجت‌الاسلام اصغر شاکری امام‌جمعه مهر در پایان صحبت‌های خود گفت: اگر می‌خواهیم به کشور ما آسیبی وارد نشود می‌بایست همهٔ ما باید به دنبال اتحاد باشیم و مطیع امر رهبر فرزانه انقلاب باشیم و دشمنان ما می‌خواهند با این اهداف خود در بین مذاهب درگیری ایجاد کنند و اختلاف ایجاد کنند.

ایران بزرگترین قربانی تروریسم است/ این وحدت است که سایه جنگ را از کشور دور می کند

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به شب تولد اولین ثمره ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) اظهار داشت: برای روز تولد امام حسن مجتبی(ع) نیت کنید و پی گیرتوزیع نان صلواتی باشید، پول های اندک از مردم جمع کنید و کاری کنید که سفره امام حسن(ع) همه منطقه را مخصوصا منطقه کربال را فراگیرد.

وی ضمن گرامیداشت شب های قدر گفت: شب های قدر عالی ترین فرصت انسان برای درمان گرفتاری هاست، آنقدر مهم است که فرصت از دست رفته را دیگر نمی توان جبران کرد، فقط به حضور در مسجد اکتفا نکنیم چرا که شب های قدر یک درمانگاه معنوی است.

حجت الاسلام صباحی به حادثه تروریستی تهران اشاره کرد و افزود: همه تحلیگر ها عقیده دارند که این حادثه، ارزش عملیاتی نداشته و بعد از سفر ترامپ به عربستان فقط یک اقدام تبلیغاتی بود، این یک عملیات نظامی نبود بلکه به یک تئاتر شباهت داشت، رقصی برای خوش خدمتی به فاسدی که به عربستان آمده بود.

امام جمعه خرامه ادامه داد: تعداد شهدای ترور در ایران 17 هزار نفر است که باعث شده ایران را به بزرگترین قربانی تروریسم معرفی کند، ما در  دهه 60 از یک چالش بزرگ عبور کردیم، منافقین مردم خودمان را می کشتند، فقط 418 عملیات تروریستی در تهران انجام شد، کارهایی که امروز از داعش سراغ دارید، منافقین در دهه 60 انجام می دادند.

وی افزود: این اتفاق یک پیام برای مردم ایران داشت و آن این بود که ما باید در برابر دشمن خارجی متحد باشیم، سلیقه های مختلفی سیاسی در برابر دشمن مشترک به وحدت کمک کنند چرا که این وحدت است که سایه جنگ را از کشور دور می کند.

حجت الاسلام صباحی اضافه کرد: همچنان ملت ایران قربانی تروریسم است، دشمن یک لحظه از غفلت ما غافل نمی شود و سوء استفاده می کند اما با وجود رهبری آگاه، این وحدت هیچ گاه خدشه دار نخواهد شد.

امام جمعه خرامه به تنش کشورهای عربی با قطر اشاره کرد و افزود: این ها به قطر که هم پیمانشان است هم رحم نکردند چونکه قطر جرم بزرگی مرتکب شده و آن هم این بود که از حماس دفاع کرده است، حماسی که روبروی اسراییل ایستاده در حالی که عربستان وظیفه اش تامین امنیت اسراییل است.

وی گفت: این مسئله نشان داد هرکسی از حماس حمایت کرد باید مردم آن کشور بدبخت شوند، اینجا که دیگر بحث شیعه و سنی نیست اینجا که هم سفره خودتان است، این مسئله باعث شد ماهیت رییس قبیله مشخص شود.

حجت الاسلام صباحی با اشاره به وضعیت حرم امامزاده اسحاق(ع) بیان داشت: تمام شهرها یک نگینی به نام امامزاده در وسط شهر دارند، ما باید هرچه سریعتر این حرم را همچون حرم شاهچراغ، سنگ فرش  و رواق بندی کنیم برای کلاس قرآن و احکام که وقتی یک نفر وارد این مکان می شود احساس کند وارد یک حرم شده است.


 همواره باید قدردان جایگاه ولایت‌فقیه باشیم

حجت اسلام والمسلمین قنبر علی احمدی امام‌جمعه مرودشت از تجمل‌گرایی و اسراف در جامعه را به همراه تشکیل اجتماعات خانوادگی برای رسیدگی به فقرا و ضعفا از دیگر شاخصه‌های هشدارهای قرانی در این زمینه به مسلمانان دانست که به‌عنوان یک وظیفه همگانی و فراگیر باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

احمدی در ادامه شهادت و مجروح شدن عده‌ای از مردم بی‌گناه کشور را در حادثه تروریستی تهران به خانواده‌های آنان تبریک و تسلیت گفت و افزود: حادثه تروریستی تهران که توسط عده‌ای از منافقان کوردل وداعشی های تکفیری صورت گرفت بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت که خوشبختانه درایت و هوشیاری دستگاه‌های امنیتی کشور و سربازان گمنام امام زمان (عج) و عزیزان ما در بسیج و سپاه و نیروهای انتظامی باعث گردید دشمن در این زمینه ناکام بماند.

احمدی این حادثه تروریستی را نشان از عجز و درماندگی و ناتوانی دشمنان انقلاب دانست و تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون در تمامی صحنه‌های خود ناکام مانده و این حرکت آنان نیز به فرمایش مقام معظم رهبری یک ترقه‌بازی بیش نبود و بدانند که ملت قهرمان ایران اسلامی همواره در جهت حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی خود و دفاع از ارمان های والای شهیدان آمادگی هرگونه شهادت و اسارت را دارد.

خطیب جمعه شهر مرودشت در ادامه خطاب به مسئولان و مردم عرضه داشت: همواره باید قدردان جایگاه ولایت‌فقیه و شخص مقام معظم رهبری این خلف به‌حق و شایسته معمار کبیر انقلاب اسلامی باشید زیرا تمام حرکات دشمنان را که برای نابودی نظام تدارک دیده بودند رصد کرده و آن را نیز خنثی می‌کند.

وی در ادامه ضمن انتقاد از کسانی که مدافعان حرم را در سطح کشور به سخره می‌گرفتند بیان داشت: اکنون زمان آن رسیده که باید مخالفان نظام و مدافعان حرم فرمایشات مقام معظم رهبری را در خصوص اهمیت و جایگاه و نقش مدافعان حرم در جهت تأمین امنیت و آسایش کشور به‌طور کامل هضم کرده زیرا اگر همین مدافعان حرم نبودند امروزه باید در داخل مرزهای کشور خود با گروهک‌های تروریستی و تکفیری داعشی مبارزه می‌کردیم.

احمدی در ادامه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دهه 60 که به‌عنوان دهه مظلومیت و خشن‌ترین دهه تروریسم در کشور می‌باشد خاطرنشان ساخت: ترور اقشار مختلف جامعه از کودک 3 ساله گرفته تا کارمند و دانشجو و روحانی و اساتید ما وبش از 17 هزار شهید ترور در سطح کشور همگی نشان از چشم طمع و نقشه‌ها و دسیسه‌های منافقان کوردلی هست که به دنبال ایجاد روزنه و شکاف بین مردم و مسئولان بوده تا بتوانند به این نظام ضربه بزنند که همواره با درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری و دستگاه‌های امنیتی کشور توطئه‌های آنان خنثی و مرتفع گردیده است.

احمدی خطاب به مردم و نمازگزاران عرضه داشت که این حرکت‌های مذبوحانه دشمنان نظام و به‌ویژه امریکای جنایتکار و استکبار جهانی و آل سعود پلید باعث خواهد گردید که به‌زودی شاهد نابودی و فروپاشی استکبار جهانی و جریان‌های تکفیری وداعشی در منطقه باشیم.

احمدی در پایان از ریاست دادگستری شهرستان مرودشت دادستان و قضات برجسته این دادگستری و مسئولان زندان این شهرستان در خصوص برنامه‌ریزی برای فراگیری زندانیان و آموزش‌های لازم به آنان در مدت حبس خود از مردم نیز تقاضا داشت که در جشن گل‌ریزان زندانیان جرائم غیر عمد که نیاز به حمایت مالی شما دارند شرکت نموده و با کمک‌های مادی و معنوی خود ضمن باقیات و صالحات خود خانواده‌های آنان را نیز از نگرانی بیرون نمایند.

وی همچنین از مردم تقاضا داشت که در جهت کمک به مصلی نماز جمعه شهرستان نیز فعالیت و حمایت همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

اقدامات تروریستی نشان از ضعف تکفیری هاست

حجه الاسلام درویشی امام جمعه بیضا درابتداء خطبه اول خود ونماز گزران را به رعایت تقوا ودوری از معصیت الهی دعوت نمود سپس درادامه مباحث هفته گذشته پیرامون شرح وتفسیر تقوای الهی وماه مبارک رمضان گفت:رعایت وتوجه به تقوای الهی از توصیه های مکرر قرآن کریم است وبهترین اعمال توجه وعمل به تقوای الهی است.

وی افزود ماه مبارک رمضان که ماه بندگی خدا است از جمله ماه های پرخیر وبرکت است چراکه ذات بارتعالی صاحب ومیزبان این ماه است،ماهی که درآن قدم برداشتن در جهت رضای خداوند جهاد محسوب می شود،ماهی که نفس کشیدن درآن عبادت است ،ماهی که درآن بنا به فرموده پیامبربزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی«ص» اجر وثواب تلاوت یک آیه ازقرآن کریم برابر است با اجروثواب ختم کامل قرآن در سایر ماه هااینها همه از برکات وفضیلیت های ارزشمند ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه بیضا در خطبه دوم ضمن تبریک خجسته سالروز میلادباسعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی«ع» گفت: همه ائمه معصومین«ع» وامامان بزرگوار ما اهل جود وبخشش هستند اما امام حسن مجتبی«ع» درمیان امامان معصوم واهل بیت«ع» بخشنده تر است ایشان درطول عمر پربرکت خویش چندین مرتبه تمام اموال ودارایی خود را در راه خدا ودرجهت کمک به محرومین دربین فقرا ومساکین تقسیم کردندلذا ماکه خودرا پیرواین امام واهل بیت«ع» می دانیم باید به همه نوعان نیازمندخود کمک کنیم واگراین سنت حسنه درجامعه اسلامی نهادینه بشود شاهد فقر ونداری نخواهیم بود وبسیاری ازمسائل ومشکلات امروزی بر اثر فقر ونداری است.

خطیب نمازجمعه بیضا ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی اخیر در تهران گفت: این اقدامات کور وبزدلانه نشان از ضعف،زبونی ونابودی آنان است ،این اقدامات نه تنها خللی درعزم واراده مستحکم مردم ومسئولین ما نخواهد داشت بلکه باعث انسجام ویکپارچگی مردم ومسئولین خواهدشد.

امام جمعه بیضا به سفر ترامپ رئیس جمهور پوچ وتوخالی امریکا به عربستان اشاره کرد وگفت: سران خبیث وبی کفایت آل سعود به همه خواسته های ترامپ تن دردادند تا بلکه بتوانند از نابودی خود جلوگیری کنند وتمام ثروت باد آورده مردم عربستان که به ناحق به دست خاندان خبیث آل سعود افتاده را چوب حراج زده اند به این خیال که امریکا علاوه بر حمایت از اقدامات جنایتکارانه آل سعود کودک کش دریمن وبحرین از تشکیل ائتلاف عربی برعلیه کشورمان دفاع کنند ولی نمی دانندکه اگر دست ازپا خطا کنند قبل از اینکه امریکا یی هاحتی متوجه این حرکات شده باشند به لطف ومدد الهی ونیروهای توانمند جمهوری اسلامی تمام امکانات وتجهیزات نظامی وغیرنظامی آنان با خاک یکسان می شود

امام جمعه بیضا به اشاره به خلاف شع بودن سند 2030گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از دانشجویان دراین زمینه فرمودند:مسئله ی سند 2030 از این قبل است ،حالا بعضی می آیند می گویند ما تحفظ دادیم یا گفتیم فلان چیزش را قبول نداریم، نه بحث سر این نیست فرض کنیم دراین سند چیزواضح مخالف اسلام وجود نداشته باشد که حالا وجود دارد! من حرفم این است که نظام آموزشی نباید بیرون از کشور نوشته شو، اینجا ایران است اینجا جمهوری اسلامی است، نظام آموزشی ما را چهار نفر بنشینند دریونسکو بنویسند!چرا؟لذا با توجه به این مسئولین نباید بیش از این از این سند دفاع کنند ومردم را دچار تشویش کنند.

خضوع در مقابل دشمن خیانت است خیانت

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان گفت: ما باید ارادت خود را به ساحت مقدس اهل بیت نشان دهیم یکی از این موارد برپایی ضیافت افطاری وبزرگداشت این حسنه است که باید هرکس به اندازه وسهم خود در این راه قدم بردارد که این برنامه هم سعادت دنیوی واخروی دارد ومایه خیر وبرکت در زندگی هایمان می شود باید در این راستا به اندازه توان خود قدم برداریم که این قدم ها قدم های بهشتی است.

امام جمعه سپیدان ضمن محکوم نمودن حادثه تروریستی چند روز گذشته تهران افزود: آنهابااین اقدام کور تروریستی وخبیثانه می خواستند شیرینی حضور میلیونی وپررنگ مردم را در انتخابات 29 اردیبهشت ماه کمرنگ سازد وبار دیگر ثابت نمود اینها سربازان رژیم منحوس صهیونیستی باپولهای عربی  به نام اسلام امریکایی در دنیا دست به جنایت می زنند، حرکت وحشیانه آنها در حرم مطهر امام راحل ومجلس شورای اسلامی باعث تالم وتاثرات روحی ملت ایران اسلام ورهبر معظم انقلاب را فراهم نمود.

خطیب نماز جمعه سپیدان درادامه خطبه های این هفته گفت: پیام ما به آنها این است مارابکشید ما زنده ترخواهیم شد تجریه این حوادث تلخ در طول دوران انقلاب شکوهمند اسلامی بار ها ثابت شده است ما ملتی با سابقه تاریخی ایران هیچگاه تسلیم نخواهیم شد .دشمنان در طول این مدت 38 سال بار های بار برای ما نقشه کشیده اند واین اولین بار نیست آنها بدنبال تفرقه بین شیعه وسنی هستند وما باید هوشیار باشیم .

حجت الاسلام موسوی انورضمن تشکر از نیروهای انتظامی ونظامی وامنیتی گفت: ورود به موقع نیروهای امنیتی ونظامی توانست جلو این خدعه کور رابگیرد وبار دیگر نیرنگ دشمنان را خنثی سازد. سالیان سال است که نیروهای مخلص وجان برکف ما را دردرون شعله های آتش نگاه داشته اند ونگذاشته آب در دل ما تکان بخورد.

امام جمعه شهرستان سپیدان عنوان داشت: امرور بحمدالله جمهوری اسلامی ایران حرف اول در مبارزه با تروریسم را در منطقه می زند مسئولان کشور ما باید باور کنند ما دشمن داریم با دشمن باید با زبان دشمنی صحبت کرد نه با زبان دوستی .به دشمن نباید لبخند زد، لبخند زدن به دشمن خیانت است در مقابل دشمن نباید خضوع وکرنش کرد . خضوع در مقابل دشمن خیانت است خیانت .آمریکا دشمن اصلی ماست وما از شعار مرگ برامریکا دست نخواهیم کشید.

وی در ادامه به حضور سربازان ونیروهای ایرانی در سوریه وعراق اشاره کرد وگفت: اگر نبودند نیروهای ایرانی در دفاع از حرم اهل بیت (ع)معلوم نبود امروز در کجای ایران شاهد جنگ وترور بودیم اگر مدافعان حرم جان نمی دادند ما چه می کردیم، شهدای مدافع حرم مظلومانه ترین شهدا هستند که برای دفاع از حریم آل الله عاشقانه رفتند، امروزما باید هوشیار بود.

خطیب نماز جمعه سپیدان گفت: متاسفانه برخی از سیاسیون درون کشور مشکلات مردم را نمی بیند آیا مشکل مردم صدای یک خوانند منافق است که صدای او پخش شود یا نه؟ آیا دغدغه ومشکلات مردم همین است ؟ چرا مسئولین فکری به حال وضعیت زندگی وامرارمعاش مردم نمی کنند مشکل ما خواندن یا نخواندن یک خوانننده مسئله دار نیست .مسئولان به خود بیایند وبازی با افکار مردم توسط عده ای سیاست زده را کنار بگذارند

وی در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان نکاتی را بیان کرد وگفت: سالیان سال است که رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل فرهنگی وعلمی به صورت آشکار سخن به میان می اورد که متاسفانه     تا کون اقداماتی از سوی مسئولان امر صورت نپذیرفته است، ودراین خصوص باید کار جهادی نمود.                                                                                                                                   

مهمترین زیر ساخت امنیت ملی وحدت و یکپارچگی مردم است

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه  نماز جمعه امروز زرقان با اشاره به حادثه تروریستی در تهران گفت: تا وقتی انسجام ، وحدت ، یکپارچگی و همدلی در میان ملت ایران هست امنیت هم خواهد بود زیرا مهمترین زیر ساخت امنیت ملی وحدت و یکپارچگی مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین  ربانی شیرازی در همین رابطه افزود: عربستان و آمریکا حاضرند صدها کشته بدهند تا بتوانند در ایران حتی یک حادثه تروریستی به وقوع بپیوندد.

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان ،این دیدار را زمینه ای برای تشدید فعالیتهای آنها برای نا امن کردن ایران توصیف کرد و گفت: تروریست ها غافلند از اینکه مردم ایران این ترقه ها و ترقه بازیها را در قبال ترورها و حوادث عظیم تروریستی منافقین که در دهه شصت صورت گرفت به حساب نمی آورند و ملت بزرگ ایران این کارها را در دهه ۶۰ تجربه کرده است و با توجه به دشمنی های آمریکا و عربستان با این ملت این حوادث قابل پیش بینی است اما آنها با هوشیاری که عزیزان سپاه پاسداران ، نیروی انتظامی و نیروهای وزارت اطلاعات دارند به اهداف پلید خود دست نخواهند یافت.

امام جمعه زرقان ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی برای شهدا علو درجات و برای مجروحان دعای شفای عاجل را از درگاه احدیت مسالت کرد.

خطیب نماز جمعه زرقان در همین رابطه با اشاره به انتشار متن نفرت انگیز رئیس جمهور آمریکا در خصوص این حادثه تروریستی افزود: باید بگوییم رئیس جمهور نفرت انگیز آمریکا نتوانست دشمنی خود را در این متن نفرت انگیز پنهان کند و از آمریکا بیش از این هم انتظار نبود.

حجت الاسلام و المسلمین  ربانی شیرازی با تسلیت رحلت حضرت خدیجه (س) ، ایشان را بانوی بلند مرتبه عالم اسلام توصیف کرد که با فداکاری ، تلاش و تحمل او نهال نوپای اسلام قوت گرفت ، رشد کرد و مستمر گردید.

امام جمعه زرقان در پایان خطبه های نماز جمعه از زحمات چندساله سید ابوطالب خادم رئیس سابق کمیته امداد زرقان قدردانی و برای کاظمی رئیس جدید آرزوی توفیق کرد و همچنین کسب مدالهای جهانی جوانان زرقانی را در مسابقات جهانی روسیه تبریک گفت و از مسؤولان خواست استعدادهای نهفته جوانان را بیش از گذشته بشناسند ، بفهمند و استفاده کنند.

حتما باید تروریست ها بیایند تا عده ای بیدار و هوشیار شوند

حجت الاسلام سید جواد فقیه امام جمعه موقت شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ نماز جمعه در خصوص روزه داری با اشاره به آیات قران کریم گفت : بر انسان های سالم، کسانی که عذرشرعی ندارند، همان طور که بر پیشینیان واجب بوده است، برشما واجب است .

 وی ادامه داد: روزه سپر آتش است و تنها عبادتی است که خدا بیان می کند این عبادت برای من است و پاداش آن را خود من خواهم داد .

امام جمعه موقت نی ریز افزود: از شب های ماه مبارک رمضان غافل نشود، با قرائت قران و راز و نیاز با خدا این لیالی را سپری کنید .
 
وی با توجه به بالا بودن آمار شرب خمر در نی ریز گفت: چقدر زشت است که درنی ریز در ماه رمضان آمار شراب خواری بالا رفته است، هنوز لات های قدیمی که حرمت ماه رمضان، محرم و صفر را حفظ می کردند .

وی افزود: شراب خواری مادر همه گناهان است، شراب ریشه هر گناهی است و از دروغ هم بدتر است.

حجت الاسلام سید جواد فقیه اظهار داشت: مراقب باشید، توبه کنید و برگردید، درشب های احیا گروه های مختلف از قبیل بداخلاق ها، قطع کنندگان صله رحم، شراب خوارها، مال مردم خوری، واقعا بترسند و در اعمال و رفتار خود تجدید نظر کنند.

خطیب جمعه نی ریز با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: امام حسن (ع) خیلی عظمت دارد و مظلوم است و پیامبر تعابیر زیبایی را در خصوص این امام عنوان کرده است همانند اینکه حسن از من است و حسین از علی.

وی در خصوص کفران نعمت امنیت و ترک امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان شد: باید تروریست ها بیایند تا عده ای بیدار و هوشیار شوند؟؛ اگر امر به معروف ونهی از منکر ترک شود دیگر دعاها مستجاب نمی شود .
 
امام جمعه موقت نی ریز در ادامه افزود: مسوولیت یعنی خدمت به مردم و مردم هم باید احترام کنند.

وی با اشاره به شب 19 رمضان، شب ضربت خوردن امیرالمومنین علی (ع) گفت : حضرت علی (ع) می گوید دو طایفه کمر من را شکستند ؛ یکی عالم بی عمل و دیگر جاهل مقدس ماب ؛ فردی که فکر می کند بهشت جایگاهش هست، به جمعه و جماعتش می نازد، به زن و بچه اش و دیگران بدی می کند و همسایه از دست او عاصی است.
 
حجت الاسلام فقیه در پایان عنوان داشت: خواهران و برادران گرامی که می خواهید احیا بگیرید، اگر صدای بلندگوها مزاحمت باشند، حرام است، توجه و دقت داشته باشید.

کسانی که  مجاهدت شهدای مدافع حرم را نادیده گرفتندبدانند اگر انها نبودند امروز ما باید در کشور با این تروریست‌ها مقابله می کردیم

حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن محکوم کردن جنایت‌های حادثه تروریستی تهران گفت: کسانی که  مجاهدت شهدای مدافع حرم را نادیده گرفتند بشنوند و بدانند اگر شهدای مظلوم مدافع حرم در سوریه و عراق نبودند امروز ما باید در کشور با این تروریست‌ها مقابله می کردیم و إن شاء الله ملت ما با هوشیاری همه توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی را نقش بر آب خواهند کرد.


وی اظهار داشت: عده‌ای با عقلانیت باطل خود ایستادگی در برابر مستکبران را هزینه‌بردار و حل مشکلات را در تعامل و مذاکره می‌دانند، در حالی که سازش با مستکبران هزینه بسیار بیشتری برای کشور دارد.

امام جمعه صفاشهر افزود: شاه سعودی برای به دست آوردن دل رئیس‌جمهور آمریکا حاضر شد نیمی از موجودی مالی کشورش را در اختیار آمریکا قرار دهد، مردم بدانند که سازش با آمریکا برای آنها و کشور هزینه های بسیار بیشتری دارد.

وی ابراز داشت: عده ای که می گویند وجود مشکلات در کشور به خاطر ایستادگی در برابر دشمنان ایران و جهان اسلام، خاصه آمریکاست بدانند که دلیل اصلی تمام این مشکلات  نبود روحیه ی انقلابیگری در برخی از مسئولین است.

خطیب جمعه صفاشهر ادامه داد: مواظب حرف ها و گوشه و کنایه های عده ای که برای تضعیف انقلابیون می گویند باشید، می گویند انقلابیگری یعنی افراطی گری! هر کس به هر کدام از ملت شریف ایران برچسب افراطی گری بزند ما آن ها را خائن به ملت  می‌دانیم.

وی افزود: اصول و شاخصه‌های انقلابی بودن را بشناسیم، عده‌ای انقلابی هستند، عده‌ای ضد انقلاب و عده‌ای درجه انقلابی بودنشان کم است، ما تقسیم بندی با عنوان اهل اعتدال و افراطی نداریم.

امام جمعه صفاشهر گفت: عده ای انقلاب را تحریف نکنند، مواظب باشیم جای شهید و جلاد عوض نشود. این منافقینی که امروز دنیای غرب و استکبار به آن ها پناه داده و سازمان های بین المللی به آنها کمک می‌کند. این ها کسانی هستند که هزاران کودک و جوان و زن و مرد را به فجیع ترین شکل ممکن به شهادت رساندند.

وی اظهار داشت: طبق فرموده ی امام(ره) رحم بر منافقین ساده اندیشی است و قاطعیت اسلام در برابر دشمنان خدا از اصول تردید ناپذیر نظام اسلامی است.

خطیب جمعه صفاشهر درباره حادثه تروریستی دیروز تهران گفت: این بخش کوچکی از جنایات این گروه های تروریستی است که در کل کشور انجام می دادند. نظام اسلامی ما همچنان که منافقین را به سزای اعمالشان رساند یقینا انتقام خون پاک شهدای مظلوم ما را هم از داعشی ها خواهد گرفت. ملت ما ریشه های تروریست را می شناسد. عربستان سعودی و وهابی خواستگاه تفکرات تروریست هاست.

وی همچنین افزود: آمریکای جنایتکار برای بعضی ها کدخداست ولی برای ما همان شیطان بزرگ است.

چرا باید سیاست های آموزشی ما را کسانی تدوین کنند که کل سابقه تاریخی شان به 400 سال نمی رسد؟

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم احمدی امام جمعه ارسنجان، در خطبه های این هفته، ضمن اشاره به حادثه تروریستی تهران و تسلیت به مردم ایران و به خصوص بازماندگان شهدای این حمله گفت:مردم ما آن زمانی که در دهه شصت آماج عملیات پر حجم تروریست های آن زمان یعنی گروهک منافقین بودند، دست از آرمان های انقلاب اسلامی خود نکشیدند و امروز نیز همانگونه هستند و خواهند بود.


وی از نقش نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی در برخورد با تروریست های داعشی و خنثی کردن بقیه ی عملیات های آنان در چند سال اخیر تجلیل کرد و خواستار هشباری هرچه بیشتر مردم و مسوولان امنیتی و گزارش موارد مشکوک به مراجع ذی صلاح شد.


امام جمعه ارسنجان در بخش دیگری از خطبه ها، به هشدارهای رهبر معظم انقلاب در خصوص سند آموزشی 2030 پرداخت و ضمن تجلیل از هشیاری ایشان در مقابل عدم اقدام مناسب نهادهایی همچون مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت، گفت: برخی در مواجه با هشدار مقام معظم رهبری مدعی شدند که به ایشان گزارش غلط داده اند اما مقام معظم رهبری در سخنرانی خود این ادعا را رد کردند و گفتند علاوه بر مسایل شرعی، بحث استقلال فرهنگی هم در خصوص این سند مطرح است و چرا باید سیاست های آموزشی ما را کسانی تدوین کنند که کل سابقه تاریخی شان به 400 سال نمی رسد؟

خطیب جمعه های ارسنجان ادامه داد: در تبلیغات انتخاباتی و بعد از ان گقته شد که منتقدان سند 2030 از معلمان عذرخواهی کنند، حال آن که خطاب هشدارهای رهبری عزیز و منتقدان، به مسوولان تصویب کننده و پیگیر این سند بود و نه معلمان زحمت کش.


حجت الاسلام و المسلمین احمدی در خطبه ی اول نماز نیز به مبحث حق الناس پرداخت و ضمن اشاره به این که طبق روایات، موقف بررسی حق الناس در قیامت را از سخت ترین موقف های یوم الحساب می باشد گفت: حق الناس فقط ناظر به موارد مالی مستقیم نیست. کارمند و معلم و استادی که کم کاری میکند، کاسبی که کم فروشی می کند، و مسوولی که به وظایف خود عمل نمی کند، همه شامل حق الناس می شود که گاهی یک شخص، گاهی یک گروه و گاهی همه مردم را ذی حق می نماید که ادای حق آنان سخت است و خداوند فرموده است که از این حقوق نمی گذرد حتی اگر بر گردن شهید باشد که آن همه منزلت دارد.

تبریک سالروز ولادت کریم اهل بیت(س) حضرت امام حسن مجتبی(ع) و توصیه به حداکثر بهره برداری از شب های قدر پیش روف از دیگر مواردی بود که امام جمعه ارسنجان در خطبه های این هفته به آن ها پرداخت.

تروریست ها بدانند اینجا ایران است نه پاریس و لندن و عراق

حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز ضمن محکوم کردن حوادث اخیر تروریستی در تهران، مردم ایران را ملتی متحد در برابر دشمن برشمرد و اظهار داشت:  دو حادثه تروریستی در تهران اتفاق افتاد، یکی در مرقد مطهر امام، و دیگری در ساختمان مراجعات مردمی مجلس، اصلیترین هدف دشمن و تروریستها، ایجاد ناامنی در امنترین نقطه غرب آسیا هست، جائی که در هیچ کشورش مردم در آسایش و امنیت نسبی به سر نمیبرند جز ایران اسلامی که دشمن در صدد ناامن کردن اینجاست.

امام جمعه بوانات در جای دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان یک ماه گذشته رهبر انقلاب مبنی بر ایجاد تفرقه و نا امن کردن کشور توسط دشمنان در نقشه جدید، گفت: علی الظاهر اینها برای ایجاد ناامنی حرکتی را انجام دادند، و به ظاهر موفق شدند که نفوذ کنند و نقشه شومی را هم اجرا کردند.

وی افزود: البته این اشتباه محاسباتی دشمن و تروریستها هست که می خواهند ملت ایران را با این شیوه بترسانند، اینجا ایران است، نه پاریس و منچستر و لندن و آمستردام، اینجا ملتی دارد که وقتی پای امنیت در میان باشد، بجز نیروهای ارتش و سپاه و انتظامی وامنیتی، فقط 20میلیون بسیجی آماده دفاع از آب و خاک و امنیت و آزادی دارد.

زارع در ادامه ضمن دعوت همگان به اتحاد تصریح کرد: اما یک پیام برای سیاسیون، برای کسانی که برای تصاحب یک کرسی مجلس و شورای شهر و ریاست جمهوری و غیره از توسل به دامان ننگین منافقین و تطهیر چهره نجس آنها و دفاع از اعدامهای دهه 60 گرفته تا تخریب سپاه و موشکهای مدافع آسمان ولایت و دیگر مسائل بدانند، اگر دست نحس این تروریستها به صحن مجلس رسیده بود که ظاهرا قصدشان هم همین بوده، انجا دیگر نمی گفتند فراکسیون امید این طرف فراکسیون مستقل آنطرف و بعد فراکسیون ولائی را به رگبار ببندند، نه!!! آنها از حزب و فراکسیون و فکر شما سؤال نمی کنند، همه جناحها باید بدانند که اگر خدای ناکرده اتفاقی برای کشور بیافتد، آنها به دستور اربابانشان همه را نابود می کنند و هدف اصلی دشمن کیان جمهوری اسلامی است چون آنها با دین ما مخالفند و با اصل وجود ما مخالفند، پس مواظب باشید.

خطیب جمعه بوانات در جای دیگری از خطبه های نماز به سخنان اخیر رهبر انقلاب مبنی بر آتش به اختیار سخن گفت و افزود: آتش به اختیار در بُعد نظامی یعنی در برابر وقایع، منتظر دستور نباشید و حرکت کنید و اقدام و عمل مناسب. این سخن امام جامعه به این معناست؛ آهای مدعیان ولایتمداری که بی بصیرتید، آهای کسانی که میگوئید بی اذن رهبری هیچ حرکتی نمی کنیم، آهای مدیران و مسئولان و یقه سفیدان و نان بنرخ روز خورانی که تا حضرت آقا خود شخصا وارد عرصه نشده اند، ساکتید و وقتی ایشان برای مسائل بیّن جامعه خود  را هزینه کردند برای اینکه از قافله عقب نمانید شروع به های و هوی می کنید، دیگر گویا رهبری از شما مأیوس شده اند، بدانید دیگر بهانه از دستتان گرفته شد، دیگر یا باید از خواب غفلت بیدار شوید و به وظیفه فکری، فرهنگی و سیاسی خود عمل کنید، و اگر بخواهید دچار اختلال و تعطیلی باشید، دیگر مدافعان حریم ولایت و سربازان امام خامنه ای، ساکت نخواهند نشست و وظیفه خود را انجام خواهند داد.

چرا کشاورزی را مدیریت نمی کنید تا کشاورزان مجبور به فروش محصول با ضرر نباشند

حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نمازجمعه امروز کازرون  حوادث تروریستی تهران در مرقد حضرت امام (ره) و مجلس شورای اسلامی را سوغات رئیس‌جمهور هتاک آمریکا به منطقه و کشور عربستان عنوان کرد و افزود: نتیجه قطعی این حوادث کور از سوی گروهک‌های تروریستی، افزایش نفرت ملت ایران نسبت به آمریکا خواهد بود.

وی با بیان اینکه آمریکا و مزدوران آن اسلام ناب محمدی را نشانه رفته‌ و اصول‌گرا و اصلاح‌طلب برای آن‌ها معنا ندارد متذکر شد: چنانچه این گروهک‌های خرابکار با هوشیاری و جانفشانی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و حفاظتی مهار نشده و وارد مجلس می‌شدند دیگر برایشان اصول‌گرا و اصلاح‌طلب تفاوتی نداشت و همه را به گلوله می‌بستند.

خطیب نمازجمعه کازرون این حادثه تروریستی را تلنگری برای تمام آحاد جامعه به‌ویژه شخصیت‌های سیاسی کشور عنوان کرد و گفت: باید بیش‌ازپیش مراقب گفته‌های خود باشیم و وحدت کلمه را در جامعه حفظ کنیم.

خرسند تصریح کرد: هرچند در ایام انتخابات دشمن از سوی برخی‌ها فراموش شد و حرف‌هایی در تضعیف سپاه پاسداران و مسائل موشکی زده شد، اما امروز باید تمام جریانات سیاسی مراقب باشند که جای جلّاد و شهید بنا به فرموده مقام معظم رهبری عوض نشود.

وی از وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی و امنیتی که با سرعت وارد میدان شده و حادثه کور تروریستی را مهار کردند تشکر و اظهار امیدواری کرد که بیشتر مراقب و هوشیار باشند.

خطیب نمازجمعه کازرون در بخش دیگر سخنان خود به گلایه مقام معظم رهبری از تصویب بی‌سروصدای سند آموزشی 2030 از سوی برخی مسؤولان اشاره کرد و گفت: جای تعجب است با وجود اینکه مقام معظم رهبری و برخی مراجع عظام این سند را خلاف شرع می‌دانند، هنوز عده‌ای‌ از این سند حقارت‌آمیز دفاع می‌کنند.

وی گفت: جایگاه و حرمت فرهنگیان را در اجرای این سند پیش نکشید و چنانچه به فکر فرهنگیان هستید بهتر است وضعیت معیشتی فرهنگیان را حل‌وفصل کنید.

امام‌جمعه کازرون خاطرنشان کرد: چرا سند بنیادین تحول آموزش‌وپرورش که در داخل کشور تنظیم و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و مورد توجه رهبری و مراجع عظام تقلید است مسکوت گذاشته‌ شده، اما خود را ملزم به اجرایی کردن سند 2030 که ساخته‌وپرداخته غرب و یونسکو است، کرده‌اید؟

خرسند بیان کرد: وقتی کشاورزی چندین ماه زحمت می کشد، وام میگیرد و با بدهی کشت می کند؛ فصل عرضه که می شود قیمت محصولش  به ۱۰۰ تومان می رسد این یعنی برنامه ای برای تولید کشاورز از سوی متولیان وجود ندارد.

امام جمعه کازرون افزود: با این وضع کشاورز به اندازه پول کارگر و جعبه هم نمی تواند درآمد داشته باشد و این موضوع هرساله تکرار می شود.

وی گفت: ناراحت می شویم که مثلا هندوانه ای با قیمت بسیار پایین و همراه ضرر برای تولید کننده فروخته می شود و متاسفانه نمی دانیم چرا این بحث مدیریت نمی شود و چرا اصل عرضه و تقاضا نادیده گرفته می شود؟


نظرات بینندگان