کد خبر: ۱۱۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیضا خبرداد؛

۳۴ هکتار از اراضی موقوفه بیضا سند دار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیضا گفت: در راستای تثبیت اسناد مالکیت اراضی موقوفه حاج هاشمی، مالکیت ۳۴ هکتار از اراضی بیضا اخذ شد.

به گزارش شیرازه، محمد قاسم‌پوررئیس اداره اوقاف و امورخیریه بیضا درگفتگو با خبرنگارما گفت: با همت و تلاش همکاران اداره اوقاف و امورخیریه بیضا سند مالکیت ۳۴ هکتار از اراضی مزروعی موقوفه حاج هاشمی در قصر خواجه روستای تل بیضا این شهرستان صادر شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیضا ضمن بیان این مطلب که وقف هادر سال های اخیر در راستای نیاز های جامعه بوده است، گفت: خیرین با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه و گرفتن مشاوره در زمینه های مختلف، وقف ها متناسب با جامعه و نیازهای آن انجام شود.

وی تاکید کرد: همچنین دفتر مشاوره وقف با هدف مشاوره و اطلاع رسانی از آثار و برکات این سنت حسنه، در جهت ایجاد وقف های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه، در بیضا راه اندازی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بیضا ادامه داد: ترویج معارف دین به شیوه های نوین، کمک و تسهیل مسائل ازدواج و مسکن جوانان، وقف در حوزه بهداشت، درمان و سلامت شهر، کمک به توسعه مدارس و حوزه های علمیه و توسعه علوم قرآنی را از اهم نیازهای روز جامعه برشمرد.

وی با اشاره به اینکه ارزش تقریبی این اراضی بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال است، گفت: براساس اسناد موجود در دوران پهلوی اول ثبت و تحدید حدود برای اراضی این موقوفه صادر شده است که پس از واگذاری به زارعین صاحب نسق انتقال و به دنبال قانون ابطال اسناد، این اراضی به وقفیت بازگردانده شد.

قاسم‌پور با بیان اینکه اسناد مالکیت این اراضی پس از ۴۵ سال صادر شده است، گفت: نیات موقوفه حاج هاشمی اطعام و روضه خوانی است که هم‌اکنون از محل این موقوفه همه ساله مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) برگزار می‌شود.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، اوقاف ، خیریه
نظرات بینندگان