کد خبر: ۱۱۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۶

برداشت زردالو تا 3 برابر میانگین شهرستان بوانات

کشاورز زردالو کار برتر بوانات گفت: آبیاری بموقع و جلوگیری از سرمازدگی و مشورت با کارشناسان جهاد کشاورزی علت اصلی عملکرد خوب من بوده است.

به گزارش شیرازه،  برداشت زردالو در شهرستان بوانات بعلت گستردگی شهرستان از اوایل خرداد آغاز و تا نیمه دوم تیرماه بطول می انجامد و میانگین برداشت زردالود در هر هکتار از باغات بوانات 7 تا 10 تن می باشد.

در این میان سید کاظم موسوی کشاورز برتر زردالو کار شهرستان بوانات توانسته با عملکرد خوب تا 25 تن در هکتار زردالو برداشت کند که به همین منظور گفتگویی با وی صورت گرفته که در ذیل امده است:

جناب موسوی بفرمایید که چند هکتار زیر کشت زردالو دارید و چه میزان برداشت می کنید.؟

_ بنام خدا، من 4 هکتار از زمین های خود را زیر کشت زردالو برده ام که بیش از 5 سال است محصول می دهند و فکر میکنم با توجه به برداشت تا کنون بالغ بر 100 تن زردالو برداشت کنیم.

یعنی در هر هکتار 25 تن،؟ علت این عملکرد خوب چه چیزهایی است.؟

_ خوب من با آبیاری بموقع و استفاده از کود های محلی و حرص بموقع، جلوگیری از سرمازدگی بهاره و مشورت با کارشناسان جهاد کشاورزی بوانات توانسته ام به این عملکرد برسم و از این بابت خدا را شکر می کنم.

زردالود تولیدی شما به کدام استانها صادر می شود و هر کیلو چند بفروش می رسد.؟

_ بیشتر زردالوی امسال باغ من به استان گیلان و هرمزگان صادر می شود و طبق قراردادی که با پیمانکار داریم هر کیلو 5000 تومان بفروش می رسد.

منبع:  حرف رسا

برچسب ها: زردالو ، بوانات ، کشاورزان
نظرات بینندگان