کد خبر: ۱۱۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۳۱ تير ۱۳۹۶

امدادگران سپیدان در انتظار کمک مسئولان

امدادگرانی که با وعده ووعید های مسئولان روزگارخود را دریک کانکس دردل سرما وگرما سپری می کنند وامید به روزهایی دارند که سرپناهی نه برای انها بلکه برای مسافران ومصدومانی تهیه شود.

به گزارش شیرازه، حجم بالای مسافر در ایام مختلف سال؛ زمستانهای پوشیده از برف، داشتن زیباترین آبشار خاورمیانه؛ بالا بودن سوانح رانندگی در سپیدان، این شهرستان را به یکی از شهرستانهای پُرحادثه تبدیل کرده است.

با توجه به قرارگرفتن شهرستان سپیدان بین دومرکز استان مهم واستراتژیک جنوب کشور وداشتن آب وهوایی معتدل  وتفرجگاهها وچشمه ساران بی شمار وشهرستانی که قابلیت پذیرش گردشگر رادر چهار فصل سال داراست.

حجم بالای مسافر در ایام مختلف سال ودر زمستانهای پوشیده از برف، داشتن زیباترین آبشار خاورمیانه؛ بالا بودن سوانح رانندگی در سپیدان، رانندگی در مسیرهای مواصلاتی این شهرستان همواره برای سرنشینان خودروهااین شهرستان را به یکی از شهرستانهای پُرحادثه تبدیل کرده است.

شاید کمتر هفته ای باشد که در شهرستان سپیدان در شهر وروستا خبرحادثه؛آتش سوزی؛ کشته و مصدوم شدن در رسانه هامنتشر نشود، که این مهم نشان از تلاش وسختی امدادگران هلال احمر شهرستان است، امدادگرانی که در انتظار امداد مسئولان واز نبود امکانات گلایه دارند که حل این مشکلات نیز در گرو توجه عمیق مسئولان است.

با توجه به آمار بالای تصادفات در سپیدان وجود پایگاه امداد ونجات در روستای دالین به‌عنوان پشتیبان مسافران و پناهگاهی برای استقرار درراه‌ماندگان است اما امدادگرانی که در سرمای زمستان سپیدان ودر گرمای تابستان زندگی را در کانکس هایی سپری می کنند که فاقد امکانات اولیه است.

این امدادگران بدون هیچ چشم‌داشتی به‌صورت داوطلبانه در مسیر کمک به همنوعان خود گام نهادند که نه نیازی به تعریف و تمجید دارند و نه انتظاری از کسی؛ چرا که آنان مردان روزهای سخت‌اند.

نقش امدادگران درحادثه ها وتصادفات جاده‌های پرحادثه سپیدان، بی‌بدیل است زیرا آنان برای ایجاد جریان طبیعی زندگی از جان خود می‌گذرند تا مبادا حادثه‌ای شوم، خانواده‌ای را عزادار کند.به‌راستی این امدادگران سختکوش، فرشتگان نجاتی هستند که باید قدردان فعالیت آنان باشیم چراکه هر جا حادثه و خطری هست، امدادگران پیشتاز هستند.

امدادگران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید محمودی دالین سپیدان در طول سال فعالیت‌های مختلفی را دارند که در فصل زمستان بیشتر می‌شود و صد البته که آنان با این سرما دست و پنجه نرم کرده و با وجود گرمابخش خود دل‌ افراد بازمانده از تصادفات را به زندگی گرم می‌کنند.

امدادگرانی که با وعده ووعید های مسئولان روزگارخود را دریک کانکس دردل سرما وگرما سپری می کنند وامید به روزهایی دارند که سرپناهی نه برای انها بلکه برای مسافران ومصدومانی تهیه شود که شب ونیمه شب در پر حادثه ترین جاده کشور برای رسیدن به مرکز درمانی جان خود را از دست میدهند.


حال نکته ای که مطرح است مسئولان شهرستان که گاه وبیگاه از توانایی بالا امدادگران در تمامی برنامه های شهرستان استفاده می کنند ودرحادثه های ریزودرشت این امدادگران هستند که کمک حال مردم می شوند خودشان باید دست نیاز وکمک به سمت مسئولان دراز کنند .انسان را به یاد ضرب المثل "کوزه گر در کوزه شکسته آب می خورد" می اندازد کاش مسئولین مربوطه در زمستان وآنهم در هوای بسیار سرد سپیدان در کنار امدادگران شبی را به صبح می رساندند .فقط یک شب.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، مسافران ، مصدومان
نظرات بینندگان