کد خبر: ۱۱۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

کلنگ شرکت پتروگاز دالین سپیدان به زمین زده شد

عملیات اجرایی ساخت مجموعه بزرگ صنعتی طراحی و تولید تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در شهرستان سپیدان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار فارس ، مدیرکل صنعت معدن وتجارت فارس و مسئولان محلی آغاز شد.

به گزارش شیرازه،  مراسم گلنگ زنی پروژه تولید انواع تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در روستای دالین شهرستان سپیدان با حضورمحمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت ، سید محمد علی افشانی استاندار فارس، علی همتی مدیرکل صنعت معدن وتجارت استان فارس؛ سید علاالدین خادم نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی ،شبیر زارع خفری فرماندار سپیدان ، برگزار شد.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت ، در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی طرح پترو گاز دالین که به مناسبت هفته دولت در شهرستان سپیدان برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه استان فارس در سال های اخیر در زمینه توسعه واحدهای صنعتی پیشتاز بوده در دولت یازدهم امکان تخصیص بیش از 8. 1میلیارد دلار از محل تسهیلات خارجی میان مدت (فاینانس) برای فعالیت های اقتصادی و صنعتی این استان فراهم شد.

شریعتمداری افزود: بیش از یک میلیون دلار نیز از صندوق توسعه ارزی در دولت یازدهم برای فعالیت های عمده صنعتی استان فارس اختصاص داده شد.

وی بیان داشت: همچنین به همت استاندار فارس بیش از 600 میلیارد تومان منابع برای کمک به واحدهای تولیدی استان مصوب و پرداخت شد که همه این موارد در مجموع پیشرفت خوبی را برای این استان در پی داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از مطالب خود در مورد طرح پترو گاز دالین سپیدان گفت: این واحد صنعتی که در زمینی به مساحت 48 هزار مترمربع و با 20 میلیون یورو سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث خواهد شد در زمینه تولید و تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می کند و موجب ایجاد اشتغال برای 300 نفر می شود.

شریعتمداری ادامه داد: با توجه به اینکه محل احداث این واحد تولیدی در محیط زیست بسیار زیبایی واقع شده است، باید در ساخت و ساز این واحد صنعتی، تمام استانداردهای زیست محیطی رعایت شود.

وزیر صنعت و معدن و تجارت در مراسم آغاز ساخت مجموعه بزرگ طراحی و تولید تجهیزات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در منطقه دالین سپیدان گفت: در استان فارس شاهد تحولات خوبی در حوزه صنعت هستیم.

شریعتمداری افزود در حوزه صنعت نفت و گاز واحدهای این استان یکی پس از دیگری یا در حال افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده که واحد پتروگاز دالین سپیدان با اعتبار ۱۷۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری یکی از این واحدهایی است که با ساخت آن در مرحله اول برای بیش از سیصد نفر و در مراحل بعدی برای هفتصد نفر ایجاد شغل می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود مسائل زیست محیطی باید در این خصوص مراعات شود و برای ما حفظ محیط زیست همراه با توسعه در اولویت است. 

وی گفت: بنا به اظهار پیمانکار این طرح، این واحد صنعتی ظرف یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. امروز همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی شرکت پترو گاز دالین در سپیدان با حضور محمد شریعتمداری آغاز ‌شد.

اشتغال پیش‌بینی شده برای این طرح 300 نفر است. این پروژه در زمینی به مساحت 158 هزار متر مربع و با سرمایه ثابت 1780 میلیارد ریال،  ارزش ماشین آلات داخلی 300 میلیارد ریال و  ارزش ماشین آلات خارجی 20 میلیون یورو  ساخته می‌شود.        

در این کارخانه اسکلت فلزی تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با ظرفیت 10 هزار تن در سال، دیگ بخار فین تیوپ تعداد  500 دستگاه در سال، انواع گریتینگ ظرفیت 3 هزار تن در سال، انواع فلنج فلزی ظرفیت 1800 تن در سال، هواساز تعداد  200 دستگاه در سال، مخازن فلزی تحت فشار( به جز مخازن مواد غذایی)  1500 تن در سال تولید می‌شود.

شایان ذکر است که با توجه به نزدیکی محل اجرای طرح با منطقه عسلویه و با توجه به طرح های پیش بینی شده در خصوص توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در جنوب کشور، ضرورت ایجاد واحدهای تولیدی در زمینه ساخت تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی بسیار حائز اهمیت است.

عملیات اجرایی شرکت پترو گاز دالین سپیدان با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت وهیات همراه ،  استاندار فارس ، نماینده مردم سپیدان درمجلس شورای اسلامی ، فرماندارشهرستان ، مسئولان محلی، سرمایه گذاران، صنعتگران، تولید کنندگان، کارآفرینان ونیز روسای تشکلهای بخش خصوصی آغاز شد.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، صنعت و معدن ، فارس
نظرات بینندگان