کد خبر: ۱۱۳۵۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶

اعتراض و تجمع تاکسیرانان شیرازی به «اسنپ» و زخم های کهنه ای که سر باز کرد/پیشنهاد شیرازه: تاکسیرانی اپلیکیشن «کارپینو» راه اندازی کند

تاکسیرانان شیراز امروز در اعتراض با اپلیکیشن اسنپ و دیگر مشکلاتشان با تجمع در خیابان لطفعلی خان زند اعتصاب کردند.
اعتراض و تجمع تاکسیرانان شیرازی به «اسنپ» و زخم های کهنه ای که سر باز کرد/پیشنهاد شیرازه: تاکسیرانی اپلیکیشن «کارپینو» راه اندازی کندبه گزارش شیرازه، حوالی ظهر امروز در ساعات پیک ترافیک شهر شیراز تاکسیرانان برای اجابت دعوی خودی در یکی از شلوغترین تقاطع های شهر اعتصاب کردند.

تاکسیرانان شیرازی با پارک خودرو های خود در تقاطع خیابان لطفعلی خان زند و انقلاب با بستن این گذرگاه پر رفت آمد شهر سعی در رساندن صدای خود به مسئولین داشتند.

نداشتن بیمه و جولان مسافر کشان شخصی زخم کهنه ای بود که با آمدن «اسنپ» به شهر دوباره در میان دغدغه هایشان سرباز کرده بود.

اعتراض و تجمع تاکسیرانان شیرازی به «اسنپ» و زخم های کهنه ای که سر باز کرد/پیشنهاد شیرازه: تاکسیرانی اپلیکیشن «کارپینو» راه اندازی کند

زحمت کشانی که به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیمی از آنان تحت پوشش بیمه نیستند و ترافیک شهر با وجود مسافرکشان شخصی آرامشان را از بین برده است.

اما بهانه اعتراضات آنها حضور اپلیکیشن «اسنپ» در شیراز بود؛ اعتراضاتی که مشابه آن را ماه های قبل از اعتصاب تاکسیرانان و تاکسیداران در تهران مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی مشاهده کردیم، اعتراضاتی که اما موجب تعطیلی کار اسنپ و تاکسی نشد و تاکسیرانی را مجبور به راه اندازی سامانه های نوین و بروزکرد تا جایی که سازمان تاکسیرانی با راه اندازی اپلیکیشن «کارپینو» و فراهم کردن راه های پرداخت الکترونیکی برای تاکسی ها سعی در راضی کردن راننده های معترض و حضور در بازار رقابتی داشت.

اعتراض و تجمع تاکسیرانان شیرازی به «اسنپ» و زخم های کهنه ای که سر باز کرد/پیشنهاد شیرازه: تاکسیرانی اپلیکیشن «کارپینو» راه اندازی کند

مشکلات بیمه و مسافران شخصی اما همچنان دغدغه اصلی این تاکسیرانان بود برخورداری از بیمه که به نوعی حق این تاکسیدارن است و برخورد با مسافرکشان شخصی علاوه بر اینکه موجب جلوگیری از زیان به این زحمتکشان میشود میتواند تا حدودی هم به حل معضل ترافیک شهری کمک خواهد کرد.

تجمع اعتراضی امروز تاکسیرانان با حضور نماینده فرماندار و حضور مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شیراز و با قول مساعدت شان به راننده ها به پایان رسید امید است که با اجابت خواسته های اینان همراه شود چرا که با توجه به بافت خیابان های شیراز تاکسیداران بخش مهمی از حمل و نقل عمومی این شهر را بر عهده دارند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حریری
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
0
همگان می دانند که دنیا به سمت رقابتی شدن پیش میرود و حضور در بازار رقابتی الزاماتی را می طلبد که متاسفانه تا کنون مغفول مانده است . متاسفانه همگی ما گاه درگیر رفتار خودخواهانه و ظالمانه بخش کوچکی از قشر تاکسی ران بوده ایم . بیاد بیاوریم که علیرغم وفور تاکسی در مسیرهایی همچون همین چهارراه پارامونت که دیروز شاهد اعتراض این قشر زحمتکش بود ، اغلب از سوار شدن در مسیرهای کوتاه ( اصطلاحا یک کورس ) ناکام مانده ایم . یا مثلا در مواقعی چون بارش باران تاکسی ها فقط بدنبال مسافرین دربستی بودند و ماندگان در راه را سوار نمیکردند . مبحث کولر و بخاری هم کلا در تاکسی ها نادیده گرفته می شود . برای بقا در بازار رقابتی باید گزینه های متعدد داشت و مشتری حق انتخاب داشته و بتواند سرویس مطلوب خود را بگزیند . اضافه میکنم مقوله اتوبوسهای شهری را که در هر جای خیابان برای سوار کردن مسافر توقف می کنند و در پشت خود ترافیک سنگینی ایجاد می نمایند اما برای پیاده کردن ، نه چندان محترمانه به مسافر تشر میزنند که " توقف فقط در ایستگاه ! " ، پس از سوار کردن مسافر با سرعت لاکپشت وار حرکت می کنند تا دیرتر به ایستگاه بعدی برسند و مسافر بیشتری جمع شود . مجموع این حرکات حق الناس هایی هست که واقع می شود و کسی هم از مسئولین پیگیری نکرده است . اینک اسنپ با خودروهایی مناسب ، رانندگانی اغلب تحصیلکرده و محترم ( بدون بحثهای سیاسی و اقتصادی و اجتماعی نازل ) ، خدمات رفاهی قابل قبول و هزینه هایی بمراتب کمتر وارد شده است و بخشی از بازار را قانونا در اختیار گرفته است ، پس بیاییم با سعه صدر بیشتر با این قضیه برخورد کنیم و در جهت ارتقای فرهنگ اجتماعی خود بکوشیم
حامد جعفری
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
0
تکنولوژی راه بازگشت ندارد
واقعا تاکسی ها نه نظم رعایت میکنند نه قانون شهری را
من مصرف کننده اسنپ هستم و از زمان امدن اسنپ با خودروی شخصی وارد مرکز شهر نمیشوم
سپاس از اسنپ و تپسی