کد خبر: ۱۱۳۶۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶

پدیده «سایه فروشی» در سپیدان!

هستندکسانی که خود را مالکان و متولیان تفرجگاه های طبیعی می دانند، ‌مبالغی از مردم می گیرند تا سایه درختان خدادای را تقدیم مسافران کنند.

به گزارش شیرازه، باوجود جاذبه های بی شمار گردشگری در شهرستان چهار فصل سپیدان؛ گردشگری می تواند نقش به سزایی در اقتصاد خانواده های سپیدان داشته باشند که متاسفانه روند کم توجهی  مسئولان مربوطه همچنان ادامه دارد و طبیعت و پتانسیل های نگین زاگرس شهرستان سپیدان مورد غفلت واقع شده است.

اندک بودن امکانات در سپیدان با وجود حضور گردشگران در این بخش یک نقص برای شهرستان به شمار می‌رود چرا که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها و عدم حمایت دستگاه‌های اجرایی، ورود گردشگران تاکنون تاثیری در اقتصاد سپیدان نداشته و کمبود امکانات در آینده نزدیک سبب فرار گردشگران از این منطقه می‌شود .وجود هر مسافر و گردشگر باید برای متولیان شهرستانی و استانی یک غنیمت و فرصت درآمدزایی تلقی شده و راه‌های جذب این درآمد در شهرستان باید نهادینه شده و به صورت خلاقانه و ابتکاری به کار گرفته شود.

بی گمان شهرستان سپیدان دارای گنجینه ای از مناطق تاریخی و بکر طبیعی است که می توان از ظرفیت خاص جاذبه های گردشگری آنان برای جذب توریسم در صورت حمایت مسئولان شهرستانی و استانی استفاده کرد و به دنبال آن شاهد رونق این صنعت در منطقه بود.هر چند بایستی بر این نکته تاکید کرد که بدون زیر ساختاهای توسعه گردشگری در روستاها و مناطق با پتانسیل جذب گرشگر نمی توان شاهد رونق این صنعت بود که نیاز است برای فراهم کردن این بخش از ملزومات توسعه گردشگری در شهرستان سپیدان همه مسئولان برای هموار کردن راه تلاش مضاعف را از خود نشان دهند.

تأمین اقامتگاه، ایجاد زیر ساخت ها، احداث سرویس های بهداشتی و مکان هایی برای استراحت از مواردی هستند که می توان  با ایجاد آنان در مناطقی که ظرفیت گردشگری دارند  شاهد توسعه این صنعت قرن بیست و یکمی در شهرستان سپیدان بود.

حال با توجه به وجود ده ها مکان گردشگری در این شهرستان می توان با فعال کردن صنعت جذب گردشگر در سپیدان، علاوه بر آنکه برای شهرستان ایجاد درآمد زایی کرد می توان تاریخ و فرهنگ این شهرستان را نیز به مردم اقصی نقاط کشور شناساند.اما متاسفانه امکانات شهرستان سپیدان در چند سال گذشته تاکنون تفاوت چندانی نداشته است باید منتظر بمانیم تا مسئولان امسال به فکر چاره ای نو باشند تا این شهرستان ازاین وضعیت خارج شود.

پدیده «سایه فروشی» در سپیدان!

 حال عده ای به جای اینکه برای مشکلات گردشگری شهرستان آستین بالا بزنند بر مشکلات آن افزوده اند مسافرانی که روزهای تعطیل به سمت سپیدان برای تفریح می روند،با افرادی مواجه می شوند که ازمسافران بابت استراحت در تفرجگاه های خدادادی و باغ ها پول می گیرند که این کار «سایه فروشی» نامیده می شود.

مسئولان شهرستانی اعلام کرده اند که می خواهند سایه این افراد را کم کند و با آنها برخورد کنند که تاکنون اقداماتی اصولی انجام نگرفته است.

در سایه فروشی کسانی که خود را مالکان و متولیان تفرجگاه های خدادادی یا دست ساز می دانند مبالغی از مردم می گیرند تا سایه درختی یا دیواری را تقدیم مسافران کنند. اگر مسافران این مبالغ را پرداخت نکنند زنجیر انداخته نمی شود و درها بسته می ماند در این مکان ها امکانات رفاهی و گاهی دستشویی ساخته نشده و پول های گرفته شده فقط برای سایه ای است که از درخت و دیوار ساخته شده است.

هر چند طی چند سال گذشته توجه به صنعت گردشگری به یکی از برنامه های اصلی مسئولان سپیدانی تبدیل شده ولی مشاهدات عینی مردم تصویر متفاوتی را نشان می‌دهد.

 امروز شهر سپیدان بی گمان از نظر توسعه گردشگری نیاز به حمایت ویژه مسئولین دارد تا برای بار دیگر شاهد  درخشش جاذبه های تاریخی وطبیعی و به دنبال آن رونق صنعت گردشگری باشیم.

منبع:  مارگون

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
0
می گویند مردی در گورستان از صاحبان مرده ها مبلغی می گرفت تا اینکه مادر حاکم شهر از دنیارفت و ایشان به روال قبل تقاضای پول کرد حاکم گفت چه کسی به تو گفته از مردم پول بگیری آن مرد جواب داد کسی به من نگفته پول از مردم نگیر من هم تا حالا می گرفتم