کد خبر: ۱۱۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶

نگین زاگرس محروم از جاده های استاندارد

خبر کشته شدن و مجروح شدن هموطنانمان در محور های سپیدان به خبری تکراری و ناراحت کننده تبدیل‌شده است و هرچند روز یکبار خبرحوادث ناگوار در رسانه‌ها منتشر می‌شود تا شاید مسئولان هرچه زودتر فکری به حال این جاده ها بکنند.

به گزارش شیرازه، سؤالی که مسئولان استانی و شهرستانی باید به آن پاسخ دهند این است که مهرماه فصل مدرسه رفتن دانش آموزان نزدیک است چه تدبیری برای این جاده ها انجام داده اند؟ جاده  های سپیدان به بی‌رحم‌ترین جاده های فارس وجنوب کشور شهرت یافته است، مرگ و مجروح و داغدارشدن خانواده هاممکن است شمارا مجاب کند تا اقدامی عاجلانه برای جلوگیری از این حوادث تلخ انجام دهید؟شهرستان سپیدان باتوجه به داشتن جاذبه های گردشگری فراوان وشهرستانی چهارفصل وقرارگرفتن بین دومرکز استان وپل ارتباطی جنوب کشور یکی از پرترددترین محورهای کشور در فصول مختلف سال محسوب می شود.


سپیدان باداشتن تفرجگاهها وآبشار ها وپیست های اسکی این نقطه از فارس را به عنوان پرتردترین جاده کشور تبدیل کرده و اما متاسفانه سال هاست که جاده های شهرستان به علت بی توجهی مسئولان، کمینگاه مرگ و قرارگاه حادثه شده است و وضعیت اسفناک این جاده صدای گردشگران ومسافران را هم درآورد، برخی از این جاده ها به علت کم عرض بودن و نداشتن استانداردهای لازم یکی از معضلاتی است که روزانه مردم  وگردشگران مسافران با خطرات آن دست و پنجه نرم می کنند و عامل اصلی بوجود امدن خطرات جبران ناپذیر شده است.

برگزاری جلسه به تنهایی نمی تواند گره ای از مشکلات را حل نماید و باید درمیدان عمل شاهد حل موانع و تعریض این محور باشیم.محور اردکان به شیراز ویاسوج که این شهرستان را به مرکز دواستان وصل می کند، یکی از پرترددترین و پرخطرترین محورهای مواصلاتی استان فارس است بطوریکه تعداد همشهریان ومسافران را که درطول سال قربانی این جاده می شوند وحشتناک است.


جاده های سپیدان بار اول نیست قربانی می‌گیرد و قطعاً بار آخر هم نیست یادمان باشد روزها به همین سرعت می‌گذرد اما جان انسان‌ها امید زندگی خیلی از بندگان خدا هستند و ارزش‌دارند؟

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، زاگرس ، تصادف ، جاده
نظرات بینندگان