کد خبر: ۱۱۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶

مراسم شیرخوارگان حسینی در پاسارگاد برگزار شد+تصاویر

مراسم شیر خوارگان حسینی در شهرستان پاسارگاد از ساعت 8 صبح در حرم مطهر امامزاده حسین شهرستان پاسارگاد آغاز شد.

به گزارش شیرازه، ،مراسم شیر خوارگان حسینی در شهرستان پاسارگاد از ساعت 8 صبح در حرم مطهر امامزاده حسین شهرستان پاسارگاد آغاز شد.

این مراسم از جمله برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی حضرت علی اصغر (ع)، است. ماهیت این حرکت واقع‌گویی حادثه عاشوراست، آن هم با نقطه عطف و محوریت شهادت حضرت علی اصغر (ع)، در این مراسم قصه یک اتفاق بزرگ که در 1000 سال پیش اتفاق افتاده است برای مردم با حضور مادران و نوزادان با زبان احساس و عاطفه بازگو شد.

مادران با حضور در این مراسم نوزادان‌شان را با لباس سبز، به عنوان نماد پرچم علوی و با پیشانی‌بند «یا صاحب‌الزمان(عج)»، «یا علی‌اصغر حسین (ع)»، «یا حسین (ع)» و «یا رقیه (س)» نذر قیام صاحب‌الزمان(عج) کرده و فرزندان خود را با فرهنگ مهدوی بزرگ می‌کنند.

در همین راستا از جمله برنامه‌های این مراسم «نذر‌نامه خوانی» است که توسط مادران شرکت‌کننده قرائت می‌شود و متن نذرنامه به این شرح است: «یا صاحب‌الزمان (عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن، یا مسیح حسین (ع)، ‌یا علی اصغر (ع) ادرکنی».

این مراسم همزمان با ایران در 40 کشور دیگر در فضایی معنوی همراه با نوحه‌خوانی و عزاداری در مساجد و بقاع متبرکه برگزار شد.

معرفی حضرت علی اصغر(ع) به جهان سند بی‌گناهی امام حسین(ع) است و هدف مادران همراه با نوزادان‌شان در این مراسم آگاهی‌بخشی به جهان در این زمینه بوده است. خوشبختانه این مراسم هرساله در سراسر جهان بازتاب‌های گسترده‌ای دارد.





نظرات بینندگان