کد خبر: ۱۱۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶
مدیر کل راه‌آهن فارس:

بارانداز شرکت سایپا برای اولین بار در شیراز احداث می‌شود/آمادگی کامل برای جابجایی بار کارخانجات فارس

مدیر کل راه‌آهن فارس در مراسم افتتاح ساختمان پلیس راه‌آهن صفاشهر گفت: راه‌آهن برای جابجایی بار کارخانجات فارس آمادگی کامل دارد.

به گزارش  شیرازه،  ساختمان پلیس راه‌آهن صفاشهر با حضور علیرضا ولدی مدیر کل راه‌آهن فارس، فرمانده پلیس راه‌آهن فارس، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان خرم‌بید افتتاح شد.

این طرح با هدف سرکشی به طول خط ریل، ایستگاه‌های قطار و با اعتبار بالغ بر 200 میلیون تومان در زمینی به مساحت 400 و زیربنای 170متر مربع در مجاورت ایستگاه راه‌آهن صفاشهر ساخته شده است.

مدیر کل راه‌آهن فارس در حاشیه آیین افتتاح این ساختمان در گفتگو با خبرنگار ما از تلاش برای اختصاص سهمیه فروش بلیط برای ایستگاه صفاشهر خبر داد و گفت: در ایستگاه‌های بین راهی به دلیل اینکه ضریب اشغال قطارهای ما را پایین می آورد دیگر بلیط به فروش نمی رسد اما تلاش می کنیم ایستگاه صفاشهر را در این لیست قرار دهیم و سهمیه‌ای برای آن درنظر بگیریم.

وی با اشاره به جابجایی بالغ بر 245 هزار نفر در 6 ماهه گذشته اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل تغییر ساعت حرکت و به موقع رسیدن قطارها به ایستگاه، شاهد رشد 4 درصدی جابجایی مسافر هستیم به طوری که آمار ماهانه مسافر بالغ بر 40 هزار نفراست و قطارها با تمام ظرفیت حرکت می‌کنند.

ولدی به برنامه ریزی رجا برای کوتاه کردن مسیر شیراز به مشهد اشاره و ابراز داشت: در حال حاضر قطارهای مشهد ابتدا به اصفهان و سپس به یزد و مشهد حرکت می‌کنند که این سفر 24 ساعت طول می‌کشد، با احداث مسیر ریلی اقلید به یزد امیدواریم شاهد کاهش 3 الی 4 ساعته زمان سفر باشیم و بتوانیم با استقبال مسافرین قطارهای این مسیر را افزایش دهیم زیرا اضافه کردن قطار زمانی توجیه دارد که 100 درصد مسافر وجود داشته باشد.

وی افزود: زیرسازی مسیر اقلید به یزد 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جزء پروژه ها با پیشرفت خوب راه‌آهن است.

مدیر کل راه‌آهن فارس با تاکید بر آمادگی کامل برای جابجایی بار کارخانه‌ها اظهار داشت: ما برای همکاری با کارخانجاتی که تمایل به جایجایی بار از طریق ریل دارند آمادگی کامل داریم و حتی تا یک کیلومتر زیرسازی خط ریل را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی از احداث بارانداز شرکت سایپا در ایستگاه راه‌آهن شیراز خبر داد و گفت: شرکت سایپا با سیاست تمرکززدایی قصد دارد در 5 نقطه از کشور بارانداز منطقه‌ای برای انتقال و توزیع تولیدات خود ایجاد کند، برای اولین بار در کشور این بارانداز با پیشرفت فیزیکی 42 درصد در ایستگاه راه‌آهن شیراز در حال احداث است.

ولدی افزود: با عقد تفاهم نامه با شرکت سایپا 15 درصد ماشین آلات به  استان فارس منتقل و در 4 استان مجاور توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: در محور صفاشهر نیز موافقت لازم با احداث بارانداز و اختصاص خط در ایستگاه شهیدآباد برای جابجایی سنگ‌های صادراتی یک شرکت انجام شده است.

منبع:  بام فارس

پایان پیام/

برچسب ها: خرمبید ، راه اهن ، فارس
نظرات بینندگان