کد خبر: ۱۱۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶

احیاء منطقه گردشگری تنگسا ممسنی در اما و اگر

این روزها از آن آبشار زیبای منطقه تنگسا ممسنی خبری نیست و بیشتر شبیه به یک آبشار خشک شده است هرچند هنوز سرچشمه های زیادی در منطقه وجود دارد و آب و هوایی مناسب آن بسیاری از گردشگران را به منطقه می کشاند.

به گزارش شیرازه، این روزها از آن آبشار زیبای منطقه تنگسا ممسنی خبری نیست و بیشتر شبیه به یک آبشار خشک شده است هرچند هنوز سرچشمه های زیادی در منطقه وجود دارد و آب و هوایی مناسب آن بسیاری از گردشگران را به منطقه می کشاند.

محمودی رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ممسنی در خصوص خشک بودن آبشار تنگ سا گفت: در سال های گذشته بیش از 200 میلیون تومان جهت ساماندهی این منطقه صورت گرفته است و خدمات مختلفی همچون اسکان، رفاهی و بهداشتی ارائه گردیده است.

وی ادامه داد: سرچشمه اصلی آبشار نیز خشک نشده این سرچشمه یکی از تامین کننده های آب روستاهای منطقه است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ممسنی گفت: دولت توان هزینه بیشتر از این را ندارند و همه چیز برای ورود سرمایه گذار مهیا شده است و بخش خصوصی می تواند در یکی از بهترین مکان های ممسنی سرمایه گذاری مناسب انجام دهد.

محمودی افزود: تعداد بازدید کنندگان از این منطقه گردشگری در روزهای نوروز به 2 هزار نفر نیز می رسد و نشان از ظرفیت بالای این منطقه دارد.

گفتنی است: در سال 1382 این آبشار کم کم شروع به خشک شدن کرد و در سال 1386 علی ناجی کارگردان برجسته استان فارس فیلم مستندی را در این رابطه با هزینه شخصی تولید کرد.

در این فیلم کارشناس میراث فرهنگی ، کارشناس منابع طبیعی ، کارشناس مدیریت بحران در محل هشدار های لازم را اعلام داشتند.

حدود 40 دقیقه فیلم همراه با 20 عکس از نواحی مختلف ثبت شده است.  اما مسئولان مربوطه توجه ای نکردند و  امروز این آبشار بیشتر شبیه یک آبشار خشک شده است.


هرچند برای بررسی وضعیت آب این سرچشمه با بدری  مسئول آبیاری شهرستان های ممسنی نیز گفتگویی ترتیب دادیم اما در جواب سر بسته ای اعلام کرد که اخیرا بررسی از این منطقه صورت نگرفته است و تا کنون بر روی سرچشمه اصلی آن نرفته ایم اما آنچه که مشهود است در پائین دست آبی وجود ندارد.

وی در واکنش به در خواست خبرنگار ما که چرا بررسی صورت نمی دهید نیز گفت: الان بهره بردار نداریم که لازم باشد یا درخواستی داشته باشیم که بخواهیم وضعیت منطقه را بررسی کنیم.

گفتنی است منطقه ویژه گردشگری تنگ سا از زیبا ترین آبشار های فارس و مکانی بسیار زیبا جهت گردشگری بود.

منبع: نورآنلاین

پایان گزارش

برچسب ها: گردشگری ، ممسنی ، فارس
نظرات بینندگان