کد خبر: ۱۱۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶

روستاهای اقلید در انتظار اقدامی ازسوی مسئولان

نماینده شورای اسلامی روستای کافتر اقلید با بیان اینکه مسؤولان مردم را پله ترقی خود قرار ندهند و پس از به مقام رسیدن وعده هایی که به آن ها دادند را فراموش نکنند، همت و مساعدت مسؤولان در راستای رفع نیازهای این روستا در حوزه های مختلف بهداشت و درمان، راه، آب، برق و... را خواستار شد.

به گزارش شیرازه،  روستای کافتر یکی از روستاهای توابع شهرستان اقلید در شمال استان فارس و در جنوب  شهرستان اقلید است که براساس آخرین سرشماری این روستا حدود 1700 نفر جمعیت دارد.

«دریاچه کافتر» که دومین دریاچه آب شیرین کشور است در کنار این روستا واقع شده ‌است که متأسفانه در اثر خشک سالی بی آب شده است.

شغل اهالی روستای کافتر کشاورزی و دامداری بوده که عمدتاً به کاشت محصولات صیفی و حبوبات همچون گندم، جو، عدس، نخود، ذرت، لوبیا وهمچنین چغندر قند می‌پردازند.

در دو کیلومتری روستا، امامزاده سیدمحمد (ع) از نوادگان حضرت ابوالفضل (ع) قرار دارد که در طول سال به‌ویژه در فصل تابستان پذیرای زوار بسیاری از نقاط دور و نزدیک کشور است.

با توجه خشکسالی های به وجود آمده که موجب کاهش سطح زیر کشت و نیز خشکی دریاچه کافتر مردم منطقه گرفتار مشکلات بسیاری در زمینه های مختلف شدند.

نماینده شورای اسلامی روستای امیرآباد و کافتر در جلسه ای که با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی و مسؤولان شهرستانی در حسینیه این روستا برگزار شد به بیان برخی از مشکلات مردم این منطقه پرداخت و از مسؤولان خواست تا با تلاش و همت بیشتر در راستای جذب اعتبارات بهتر و اقدام مؤثرتر قدم بردارند.

کرامت الله صرفه جو با اشاره به اینکه این روستا در نقطه کور و بن بست شهرستان قرار دارند لزوم مساعدت مسؤولان برای ساخت و اتصال جاده امامزاده سید محمد (ع) به احمدآباد در بخش حسن آباد که شهرستان را به پاسارگاد و مرودشت متصل می کند را خواستار شد و اظهار داشت: با این کار این روستا از بن بستی خارج شده و بخشی از زیان های ناشی از خشک سالی جبران می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر خشکسالی، آفت محصولات کشاورزی نیز مشکلی بزرگ برای مردم این منطقه در سال جاری به وجود آورده است، عنوان داشت: آسفالت مسیر روستا منتهی به امامزاده سید محمد (ع) به طول 2 کیلومتراز دیگر درخواست های مردم این روستا است.

در ادامه سایر نیازهای روستا به شرح زیر عنوان شد:

حوزه بنیاد مسکن: با وجود دریافت هزینه از مردم در هنگام فروش قطعات زمین در شهرک این روستا، عدم ایجاد زیرساخت های لازم ازجمله آب، برق، تلفن و گاز، لبه گذاری و آسفالت و... مشکل اصلی مردم این روستا است.

عدم تخصیص اعتبار مناسب برای بهسازی روستا و عدم توزیع عادلانه نیز از دیگر گلایه های مردم روستای کافتر است.

حوزه آبفا روستایی: گل آلود بودن آب شرب روستا که نیاز اساسی به تصفیه دارد و جبران موقت تاین مشکل با استفاده از آب چاه عشایری و نیز ادامه اجرای طرح فاضلاب و عدم توقف آن به ویژه در امامزاده سید محمد (ع) و شهرک روستا از دیگر خواسته های مردم این روستا است.

حوزه بهداشت و درمان: مردم روستای کافتر با اشاره به اینکه این روستا از جمله نخستین و معدود روستاهایی بود که از پیش از انقلاب اسلامی دارای درمانگاه و بهداری بود و تمام منطقه از این خدمات بهره مند می شدند و با بیان اینکه با توجه به جمعیت بالای زائران آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) و نیاز مردم منطقه، افزایش تعداد روزهای استقرار پزشک در این روستا و تأمین حداقل یک دستگاه آمبولانس را خواستار شدند.

حوزه آموزش و پرورش: کمبود معلم و حذف ساعات کار تخصصی دبیرستان دوره اول باتوجه به دو پایه بودن کلاس ها، عدم وجود اعتبار حق التنظیف مدرسه، نبود آزمایشگاه و کامپیوتر، عدم آسفالت حیاط مدارس و... از نیازهای حوزه آموزش و پرورش مردم این روستا بود که عنوان شد.

حوزه ورزش و جوانان: مردم این روستا همت اداره ورزش و جوانان و مسؤولان شهرستانی برای تأمین اعتبار لازم در راستای احداث مجموعه ورزشی باتوجه به جمعیت روستا و فاصله از مرکز شهرستان، چمن مصنوعی و نیز حمایت و تدبیری مناسب برای احیای زمین چمن این روستا برای آبیاری آن را به عنوان نیاز دیگر این روستا عنوان کردند.

حوزه برق و مخابرات: مردم امیرآباد و کافتر وصل برق قسمتی از معابر و نیز اجرای طرح زیرساخت و برق کشی در شهرک کنار جاده و همجوار با مدارس را خواستار شدند و عنوان کردند: رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت و نیز جابجایی دکل مخابرات و اجرای خطوط تلفن ثابت شهرک در دو قسمت جاده اصلی روستا به شهرستان امری لازم و ضروری است.

سازمان آب: همکاری مسؤولان سازمان آب با روستاییان امیرآباد و کافتر در صدور مجوزهای سوخت و نیز بهره وری از آب باتوجه به سطحی و کم آب بودن چاه های این روستا کمک بزرگی به مردم این روستا عنوان شد.

به گزارش کلید فارس، صرفه جو با اشاره به دوران پیش از خشکسالی و همت والای مردم این روستا که با خودیاری طرح های بسیاری را اجرا کرده و کمتر دست نیاز به سوی مسؤولان دراز می کردند عنوان داشت: اکنون به دلیل وضعیت بد اقتصادی و معیشتی مردم این روستا لازم است که حمایت بیشتر توسط مسؤولان از مردم این روستا صورت گیرد.

وی ایجاد بستر مناسب برای مسکن، اشتغال، ورزش و بهداشت و درمان را امری لازم برای سلامت و نشاط روستا خواند و همکاری مسؤولان را خواستار شد و گفت: مسؤولان پس از رسیدن به مقام و منصب مردم را فراموش نکنند و آن ها را پله های ترقی خود قرار ندهند.

منبع: کلید فارس

برچسب ها: اقلید ، فارس ، نماینده
نظرات بینندگان