کد خبر: ۱۱۶۸۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶
مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس در گفتگو با شیرازه:

اگر از آسمان سنگ هم ببارد بازیهای نیم فصل دوم را در میانرود برگزار می‌کنیم/بودجه مستقلی برای حمایت از ورزش‌های غیرفوتبالی نداریم/مدیران به دلیل کمبود وقت خیلی از مشکلات را نمی‌بینند!

کامیاب می‌گوید:حمایت و تجلیل از مدال‌آوران برعهده فدراسیون‌ها و وزارت ورزش و جوانان می‌باشد و بودجه مستقلی برای اداره کل ورزش و جوانان استان جهت تجلیل از قهرمانان در نظر گرفته نشده است.
اگر از آسمان سنگ هم ببارد بازیهای نیم فصل دوم را در میانرود برگزار خواهیم کرد/بودجه مستقلی برای حمایت از ورزش های غیر فوتبالی نداریم/مدیران به دلیل کمبود وقت خیلی از مشکلات را نمی بینند
به گزارش شیرازه، اواخر هفته گذشته نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به شیراز و بازدید از ورزشگاه میانرود خبر از تامین اعتبار برای تکمیل این ورزشگاه داد. نوبخت گفت:  8 میلیارد تومان اعتبار به علاوه 10 درصد به این ورزشگاه اختصاص خواهد یافت تا قسمت‌های در دست ساخت این مجموعه به طور کامل تکمیل شود.

کلنگ احداث ورزشگاه پارس شیراز در سال 76 به زمین زده شد و با گذشت 20 سال هنوز این پروژه تکمیل نشده است. انتقادها به عدم تکمیل ورزشگاه میانرود طی چند ماه گذشته از سوی رسانه ها وقتی به اوج خود رسید که رئیس جمهور در اردیبهشت 96 در سفر به شیراز ورزشگاه پارس را افتتاح کرد. بعد از آن مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس اعلام کرد که فقط استادیوم ورزشگاه افتتاح شده و فعلا هم شرایط برگزاری بازی در آن وجود ندارد.

حیدر علی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس در گفتگو با شیرازه درباره آخرین وضعیت ورزشگاه پارس و انتقاداتی که به نحوه افتتاح این ورزشگاه بیان می شود اظهار داشت: زمانی که ورزشگاه پارس را افتتاح کردیم تمامی بخش های فاز یک این مجموعه به جز زمین چمن که مربوط به برگزاری مسابقات فوتبال می شود، آماده بود. دلیل اصلی تاخیر بوجود آمده در بهره برداری از این مجموعه به این موضوع برمی گردد که یک سری از امکانات مانند سایبان های ورزشگاه که در حال ساخت و تجهیز آن می باشیم، واقعا نیاز مجموعه نبوده است.

کامیاب با اشاره به سایبان های ساخته شده در این ورزشگاه گفت: حدود 2400 میلیون تومان صرف ساخت این سایبان ها شده است در حالی که ورزشگاهی مانند اصفهان از ساخت و تجهیز آن سرباز زده اند و مدیرکل این استان از ساخت این گونه سایبان ها صرف نظر کرده است.

وی افزود: تمامی امکاناتی که مربوط به برگزاری مسابقات فوتبال می شود اوایل مهرماه 96 آماده بوده است ولی به دلیل اینکه میخواستیم زمین چمن این ورشگاه ریکاوری بهتری داشته باشد و بلایی که بر سر زمین چمن حافظیه آمد برای پارس هم تکرار نشود تصمیم گرفتیم زمان بیشتری برای استراحت این زمین در نظر بگیریم.

اگر از آسمان سنگ هم ببارد بازیهای نیم فصل دوم را در میانرود برگزار می‌کنیم/بودجه مستقلی برای حمایت از ورزش‌های غیرفوتبالی نداریم/مدیران به دلیل کمبود وقت خیلی از مشکلات را نمی‌بینند!کامیاب با اشاره به وضعیت چمن ورزشگاه حافظیه، دلیل اصلی این وضعیت نامناسب را بهره بردای زودتر از موعد از این زمین چمن با توجه به فشارهای استاندار وقت دانست و بیان داشت: زمین حافظیه سه ماه بعد از کاشت افتتاح شد صرفا به این دلیل که استاندار وقت به مدیرکل فشار آورده بود که این زمین هر چه سریع تر افتتاح شود. با توجه به تجربه ای که از افتتاح زود هنگام حافظیه داشتیم تصمیم گرفتیم چمن ورزشگاه پارس ریکاوری بهتری داشته باشد. با پیمانکار زمین هماهنگ کرده ایم که ان شاالله اولین بازی نیم فصل دوم برق یا فجرشهیدسپاسی را در آن برگزار کنیم.

کامیاب در پاسخ به این سوال شیرازه درباره میزان صحت و سقم برگزاری مسابقات لیگ یک فوتبال در این ورزشگاه گفت: اگر از آسمان سنگ هم ببارد حتما بازی نیم فصل را در این ورزشگاه برگزار خواهیم کرد و شما هم از الان می توانید تیتر آنرا بزنید. زیرا بنده هم علاقمندم در زمان مدیریت خودم آنرا مورد بهره برداری قرار داده و استارت برگزاری مسابقات فوتبال در این ورزشگاه را بزنم.

انتقاد از نبود فضای ورزشی در سطح استاندارد بین المللی
وی درباره وضعیت فضاهای ورزشی در شهر شیراز بیان داشت: از زمانی که به اداره کل ورزش و جوانان فارس آمده ام دائما در حال افتتاح و مرمت ورزشگاه ها و فضاهای ورزشی در استان هستیم. متاسفانه در شیراز اصلا خوب کار نکرده ایم، با کسی هم تعارفی نداریم.  در این مدت کدام فضای بین المللی را ساخته ایم؟! 

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به وضعیت سابق ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب افزود: وضعیت سابق این ورزشگاه اصلا شایسته شهری مانند شیراز نبود، اما امروز و پس از انجام تعمیرات مورد نیاز با افتخار مسابقات بین المللی را در آن برگزار می کنیم.  در سفر مقام معظم رهبری ایشان دستور ساخت سالن 6 هزار نفری را صادر کرده اند، حال باید از مدیران وقت پرسید چرا کوتاهی کرده اند؟ این سالن در زمان مدیریت بنده چهل درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به واقع نمونه آن در شیراز وجود ندارد.

بودجه مستقلی برای حمایت از ورزش های غیر فوتبالی نداریم
همچنین کامیاب در پاسخ به سوالی درباره اعتراض برخی قهرمانان استان فارس نسبت به کم توجهی به ورزش های غیر فوتبالی اظهار داشت: حمایت و تجلیل از مدال آوران بر عهده فدراسیون ها و وزارت ورزش و جوانان می باشد و بودجه مستقلی برای اداره کل ورزش و جوانان استان جهت تجلیل از قهرمانان در نظر گرفته نشده است اما با این حال در طی 2 سال گذشته طی 10 مناسبت مختلف و در حد توان خودمان از آنها تجلیل کرده ایم.

به دلیل پایین بود حقوق در برخی شهرستان ها با کمبود نیرو مواجه هستیم
مدیر کل ورزش و جوانان استان همچنین در پاسخ به سوالی درباره میزان حقوق ها و کاهش حقوق نیروهای قرادادی در مجموعه ورزش وجوانان گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه ورزش و تربیت بدنی پایین بودن میزان حقوق و دستمزدها نسبت به سایر سازمان ها می باشد و متاسفانه به همین دلیل در برخی شهرستان ها با کمبود نیرو مواجه هستیم. خیلی از شهرستان ها با 2 یا 3 نیرو اداره می شوند. وزارت ورزش و جوانان در طول 10 سال گذشته در بحث نیروی انسانی بسیار ضعیف عمل کرده است و هم اکنون 200 پست سازمانی خالی داریم که میتوانیم برای آن نیرو جذب کنیم ولی با توجه به فرآیند های استخدامی در دولت، جذب نیروها با مشکل مواجه شده است.

کامیاب در مورد کاهش حقوق نیروهای قراردادی نیز بیان داشت: حقوق نیروهای قراردادی دست من نیست و زمانی که اوایل سال میزان حقوق ها تصویب می شود تا انتهای سال همان حقوق ها پرداخت خواهد شد.

مدیران به دلیل کمبود وقت خیلی از مشکلات را نمی بینند
کامیاب در پاسخ به این سوال که مهمترین نقدی که سال جاری به خودتان شده است را کدام مورد می دانید، گفت: بهترین فرصت برای یک مدیر این است که نقد را بخواند و از آن بهره ببرد. مدیران به دلیل کمبود وقت خیلی از مسائل و مشکلات را نمی بینند ولی زمانی که نقدی صورت می گیرد به این مسائل پی خواهند برد. اما متاسفانه گاهی اوقات مواردی مطرح می شود که نمیتوان اسم آنرا نقد گذاشت و هیچ گونه سازندگی پشت آن وجود ندارد. خیلی از مواردی که گفته می شود نقد نیست و با هدف تخریب و از روی غرض ورزی مطرح می شود.

مهمترین مشکل شهرستان ها در حوزه های مالی و کمبود نیروی انسانی است
وی در انتها درباره وضعیت مدیریتی در شهرستان ها اظهار داشت: از سال 94 تاکنون بمدت 2 سال و 8 ماه سکاندار هدایت اداره کل ورزش و جوانان هستم. برای تمامی شهرستان ها مدیر انتخاب کرده ایم به جز شهرستان سروستان که بصورت سرپرستی اداره می شود. مهمترین مشکل شهرستان ها در حوزه های مالی و کمبود نیروی انسانی مورد نیاز است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶
0
وقتی چمنش آماده نیست چرا اسرار میکنن خوب چمن امادگشیو نداره