کد خبر: ۱۱۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶
رئیس مرکز اورژانس فارس خبر داد:

مسمومیت 238 استان فارسی با گاز مونوکسید کربن از ابتدای امسال/ راهکارهایی برای کاهش خطر مسمومیت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس از مصدوم شدن 238 هم استانی از ابتدای سال تا پایان آبان در اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن خبر داد.

مسمومیت 238 استان فارسی با گاز مونوکسید کربن از ابتدای امسال/ راهکارهایی برای کاهش خطر مسمومیتبه گزارش شیرازه، دکتر محمدرضا عالی منش گفت: از این تعداد، 102 مصدوم به مراکز درمانی در استان انتقال داده شده اند و برای 136 نفر در محل اقدامات درمانی انجام گرفت.

او در مورد مسمومیت بامونواکسید کربن توضیح داد: اینمسمومیت که به خاطر سوختن ناقص سوخت های فسیلی مثل بنزین، نفت، گازوئیل و یا سوخت ناقص زغال ایجاد می شود و یک گاز بدون بو است.

دکتر عالی منش افزود: این نوع مسمومیت با وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن و پیک نیک اغلب در فصل های سرد سال ایجاد می شود، نشانه های این نوع مسمومیت به صورت غیراختصاصی است و علائمی شبیه سرماخوردگی، سردرد، سرگیجه، سوزشچشم، بی حالی و ضعف ایجاد می کند.

او ادامه داد: در محیط‌ های سربسته مانند آپارتمان، اتاق، چادرمسافرتی به ویژه زمانی که راه‌های خروج هوا و تهویه آن بسته شده باشد، خطر مسمومیت با این گاز به شدت افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس تاکید کرد: در صورت مشاهده چنین نشانه هایی، به سرعت می بایست درب و پنجره ها را باز کنیم، مصدوم را از محیط خارج کرده و پس از آن اقدام به بررسی باز بودن راه هوایی و شل کردن یقه های تنگ لباس و کمربند مصدوم شود، همچنین ضمن حفظ خونسردی، با اورژانس 115 تماس بگیریم.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان