کد خبر: ۱۱۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۶
انتقاد شدید فرماندار جهرم از عملکرد اداره میراث فرهنگی و گردشگری؛

چوب حراج متولیان بر تن میراث فرهنگی/صنعت گردشگری در جهرم مغفول مانده است

فرماندار ویژه جهرم گفت : ۲ سال پیاپی یک میلیارد ریال از اعتبارات توازن منطقه‌ای ماده ۱۸۰ در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به منظور حفظ و احیای میراث فرهنگی مصوب کردیم اما هیچ اعتباری اختصاص نیافت.

به گزارش شیرازه، علیرضا صحرائیان معاون استاندار و فرماندار ویژه جهرم روزگذشته در جلسه هماهنگی برگزاری همایش جایگاه جهرم در توسعه گردشگری پایدار با انتقاد از عملکرد اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان گفت: میراث فرهنگی جهرم در حال حاضر در شرایط مطلوبی قرار ندارد و باید واقع‌گرانه به این مطلب توجه کرد که میراث فرهنگی جهرم بیمار بوده و روبه نابودی است.

فرماندار ویژه جهرم به مشکلات داخلی تمامی ارگان‌ها و ادارات اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبودهای منابع مالی، بیشتر ارگان‌ها و ادارات در کارهای جاری خودشان دچار مشکل هستند و نمی‌توانند در بحث میراث فرهنگی المان‌سازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۲ سال پیاپی یک میلیارد ریال از اعتبارات توازن منطقه‌ای ماده ۱۸۰ در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به منظور حفظ و احیای میراث فرهنگی مصوب کردیم اما هیچ اعتباری اختصاص نیافت.

صحرائیان با بیان اینکه نبود اعتبارات نباید دلیلی بر توقف گردش‌گری باشد، تصریح کرد: حضور گردش‌گر محاسن زیادی برای شهرستان دارد و از ظرفیت همه دستگا‌های اجرایی در حد توانشان در برگزاری همایش گردشگری جهرم باید استفاده  شود .

معاون استاندار فارس خواستار جدیت در مدیریت میراث فرهنگی جهرم شد و تأکید کرد: وقتی فردی مسؤولیتی را می‌پذیرد باید در برخی مسائل مادی و شخصی صرف نظر کرده تا پیشرفت حاصل شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم با اشاره به طرح گردشگری در سد سلمان فارسی بیان کرد: در سد سلمان فارسی مصوبه هیأت دولت در بحث منطقه ویژه گردشگری وجود دارد و طرح‌ها و نقطه‌یابی آن انجام و ۱۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی بدین منظور اختصاص یافته که نیاز به پیگیری آن است.

صحرائیان خواستار اطلاع‌رسانی در خصوص میراث فرهنگی در بین مردم شد و یادآور شد : فعالان میراث فرهنگی باید در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی ظرفیت‌های گردشگری جهرم را به مردم معرفی کنند.

وی افزود: در مبادی ورودی جهرم به‌ویژه کاروانسرای مخک که در محور جهرم شیراز قرار دارد باید تمهیداتی به منظور معرفی گردش‌گری جهرم به مسافران ایجاد شود.

منبع: پسین جهرم

نظرات بینندگان