کد خبر: ۱۶۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
استاندار فارس:

تمام ظرفیت‌های مردمی برای امور پرورشی به کار گرفته شود

استاندار فارس با بیان اینکه هزینه‌های اختصاص یافته به حوزه پرورش در مقابل سایر هزینه‌های سخت‌افزاری قابل قیاس نیست، بر ضرورت استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و گروه‌های خوش استعداد مردمی در این زمینه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه،محمدهادی ایمانیه امروز، ۱۹ اسفندماه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین فدایی، نماینده ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی که در دفتر استاندار فارس در شیراز برگزار شد، به اهمیت کار مدیریت فرهنگی اشاره کرد و گفت: انسجام‌بخشی و تقسیم کار هوشمندانه برای مدیریت فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی با تمرکز بر استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان ضروری است.

وی با اشاره به پیشنهاد مطرح شده در خصوص تشکیل کارگروه فعالان تربیتی در استان‌ها از این پیشنهاد استقبال کرد و خواستار راه‌اندازی چنین کارگروهی در استان فارس شد.

ایمانیه تأکید کرد: تا زمانی که انسجام و وحدت رویه میان دستگاه‌های متولی امور تربیتی نوجوانان محقق نشود، سایر هزینه‌های زیرساختی هم اثرگذاری مطلوب نخواهد داشت.

استاندار فارس بر ضرورت تغییر در نگاه مدیران حوزه‌های مرتبط با نوجوانان و جوانان تأکید کرد و افزود: غالب توجهات به حوزه آموزش و رفع مشکلات سخت‌افزاری معطوف شده است و به‌صورت محسوس به مباحث تربیتی و پرورشی کمتر پرداخته‌ایم.

وی با بیان اینکه هزینه‌های اختصاص یافته به حوزه پرورش در مقابل سایر هزینه‌های عمرانی و سخت‌افزاری قابل قیاس نیست، گفت: تربیت و پرورش صحیح در اولویت امور قرار دارد و برای اجرای این خواسته منطقی باید از همه توان و ظرفیت دستگاه‌ها و مشارکت گروه‌های مستعد و خوش استعداد مردمی استفاده کرد.

ایمانیه، استفاده از ظرفیت بی‌نظیر گروه‌های مردمی را یکی از عوامل سرعت بخشیدن به این مهُم عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی که با اراده و اخلاص شکل گرفته‌اند، گامی رو به جلو در این حوزه است.

استاندار فارس با اشاره به فعالیت مدارس تربیت محور اظهار کرد: مدارسی وجود دارند که تربیت محور اداره می‌شوند و در ابتدا تربیت صحیح و پرورش را هدف‌گیری می‌کنند و با بررسی‌هایی که انجام شده است در امر آموزش نیز سرآمد هستند اما گاهی اوقات درگیر مسائل مالی جزئی هستند که باید با تدبیر موانع فعالیت آن‌ها رفع شود.

وی در پایان خواستار تفویض اختیار به استان‌ها برای استفاده از افراد ذیصلاح، موثر و صاحب نفوذ در دستگاه‌ها در امور پرورشی شد.

انتهای خبر/

برچسب ها: استانداری ، فارس ، ایمانیه
نظرات بینندگان