کد خبر: ۱۱۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستان های فارس مطرح شد؛

مسئولان شعار دادن را کنار بگذارند و وارد میدان عمل شوند/اعتراض مردم به بی‌عدالتی، فقر و تبعیض بود

ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه های این هفته با اشاره به عملکرد مسئولان از آن ها خواستند تا از شعار دادن فاصله بگیرند و به میدان عمل وارد شوند.

به گزارش شیرازه، ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه های این هفته با اشاره به عملکرد مسئولان از آن ها خواستند تا از شعار دادن فاصله بگیرند و به میدان عمل وارد شوند.

مسئولین در برگزاریمراسم های دهه مبارک فجر به حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا«س» دقت وتوجه لازم را داشته باشند

حجه الاسلام درویشی امام جمعه بیضا در خطبه اول ودر ادامه مباحث هفته های قبل  پیرامون شرح وتفسیر سوره منافقین گفت: ترویج نفاق وتفرقه از جمله صفات بارز منافقین است ودر همه حال به فکر نفاق وتفرقه هستند.امام جمعه بیضا

در  خطبه دوم با اشاره به تقارن ایام الله دهه مبارک فجر با دهه اول ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا«س» گفت: مسئولین در انجام واجرای برنامه های ویژه ایام الله دهه مبارک فجر با توجه به آغاز دهه اول شهادت حضرت فاطمه زهرا«س» به پاس حرمت واحترام بزرگ بانوی جهان اسلام دقت وتوجه لازم را داشته باشند.

امام جمعه بیضا با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه پرفروغ فجر به برکات ونعمات انقلاب اسلامی اشاره کرد وگفت: انقلاب اسلامی باعث شد که هویت ، عزت واصالت واقعی مردم ایران زنده بشود چراکه در دوران طاغوت وحکومت ستم شاهی شاهد اوج ذلت وخواری مردم بودیم چون مردم ما حق نداشتند حتی به جسارت سگ امریکایی واکنش نشان بدهند ولی به یمن وبرکت انقلاب اسلامی امروزه عزت واقتدار مردم ایران به جایی رسیده است که امریکایی ها را دچار ذلت وخواری کرده است وعلی رغم طراحی واجرایی نقشه وتوطئه های مختلف نتوانسته اند در برابر عزم آهنین مردم خللی ایجاد کنند.

حجه الاسلام درویشی با اشاره به تداوم خشکسالی وعدم نزول رحمت الهی گفت: عدم نزول رحمت الهی ونازل شدن بلایای طبیعی عدم توجه وعمل به دستورات الهی واحکام شرعی است، لذا باید با عمل کردن خالصانه به دستورات الهی وعایت احکام شرعی زمینه نزول رحمت وبرکات الهی را در جامعه فراهم کنیم،کمک به هم نوعان ورعایت حق وحقوق شرعی از جمله نکاتی است که باید همه به آن توجه کنیم.

اعتراض مردم به بی‌عدالتی، فقر و تبعیض بود/ فرماندار و بخشدار نداریم اما کارها خوب پیش می‌رود

امام جمعه موقت خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه از مسؤولین خواست که باید فکری برای بی‌عدالتی، فقر و تبعیض بی‌عدالتی، فقر و تبعیض‌ها شود.

به گزارش صدای خرامه، حجت الاسلام علی اصغر علیایی امام جمعه موقت خرامه ضمن گرامیداشت 12 بهمن‌ماه سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی اظهار داشت: فلسفه انقلاب اسلامی، حکومت مستضعفان بر مستکبران بود و این ملاک‌ها نباید فراموش شود.

وی به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: در این اغتشاشات دو دسته افراد حضور داشتند که عده قلیلی از آنها به مقدسات توهین کردند، پرچم کشور را آتش زدند و حتی به مساجد و حسینیه‌ها هم رحم نکردند.

علیایی ادامه داد: دسته دوم افراد متدین و حافظ انقلاب بودند که بخاطر مسائل معیشتی مجبور شدند فریاد بزنند، اینها پرچم آتش نزدند اما اعتراض آنها به بی‌عدالتی، فقر و تبعیض بود که باید فکری به حال این مسائل بشود.

خطیب جمعه خرامه بیان داشت: مردم می‌خواهند بدانند که سرانجام حقوق‌های نجومی به کجا رسید؟ چرا یک عده‌ای باید حقوق 800 هزار تومانی داشته باشند و عده‌ای حقوق 50 میلیونی؟ چرا عده‌ای در بهترین دانشگاه‌های دنیا درس بخوانند و شغل و آینده‌شان تضمین شده باشد اما عده‌ای با فقر و قلاکت دست و پنجه نرم کنند؟ چرا این روزها کسی از برجام دفاع نمی‌کند؟

وی تصریح کرد: توطئه دشمن برای تضعیف و نابودی این انقلاب، القای یأس و ناامیدی به مردم و ناکارآمد جلوه دادن انقلاب است و تنها راه مقابله با آن خدمت صادقانه به مردم است، یعنی اینکه مسؤولین همان دردی را که مردم دارند درک کنند.  

علیایی در ادامه ضمن تشکر از خدمات کمیته امداد در حوزه درمان، مسکن و جهیزیه گفت: اخیرا مصوبه‌ای ابلاغ شده که باید سالانه 10 درصد از افراد تحت‌پوشش این نهاد روی پای خودشان بایستند، درخواست داریم که مسؤولین شهرستان این مسئله را به مرکز استان انتقال دهند که وضعیت همه شهرستان‌ها مثل هم نیست تا در این زمینه تجدید نظری شود.

خطیب جمعه خرامه در پایان به استعفای فرماندار و بخشدار مرکزی خرامه طی روزهای گذشته اشاره کرد و بیان داشت: فرماندار و بخشدار نداریم اما کارها خوب پیش می‌رود، اگر بودن فرماندار در این منطقه تاثیر دارد، پس فضایی برای نیروی بومی ولایت مدار، متخصص، متعهد و باتجربه فراهم کنید نه اینکه فردی بیاید که دائما دنبال حاشیه‌های سیاسی بوده و منطقه خرامه تبدیل به سکوی پرتابی برای رسیدن به مسؤولیت‌های بالاتر او شود.

همین کوخ نشینان انقلاب کردند و پای انقلاب هستند

حجت الاسلام زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز به مشکلات معیشتی مردم و عدم توجه مسولان به رفع این مشکلات اشاره کرد و گفت: باز حفظ این انقلاب بوسیله پابرهنگان و کوخ نشینان و ساکنان مسکن مزخرف و قوطی است و باید ما حواسمان را جمع کنیم که اگر بخواهیم انقلاب مسیر اصلی خود را که عمل به قرآن و مقابله با شیطان بزرگ برای به اهتزاز در آوردن پرچم اسلام در سرتاسر عالم است را طی کند راهی جز عمل به فرمایشات امام راحل و عظیم الشأن و امام حاضر و ولی امر که همان تفسیر آیات قرآن است نداریم.

وی افزود: افرادی می توانند این انقلاب را به دست صاحبش برسانند که مثل مردم و از جنس مردم باشند، واقعیتهای جامعه را بتوانند لمس کنند، کسانی که جزء طبقات مرفه جامعه هستند، کسانی که در خانه های چند ده میلیاردی زندگی می کنند طبیعی است که نتوانند مثل مردم ما زندگی کنند، طبیعی هست که یکی مسکن مهر را مزخرف بداند و یکی آن را قوطی معرفی کند، خب کسانی که از این انقلاب محافظت کردند، از 15 خرداد 42 تا 12 بهمن 57 پشت سر امام بودند تا این انقلاب به ثمر رسید، کسانی که در 8 سال دفاع مقدس جان دادند، شهید دادند، جانباز و آزاده دادند، همان هائی هستند که در مسکن مهر و امثال مسکن مهر که به قول آقایان مزخرف و قوطی هست زندگی کرده و می کنند.

امام جمعه بوانات در ادامه سخنان خود فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر را تبریک گفت و اظهار داشت: برکات فراوان انقلاب برای عموم مردم است، استقلال نظام اسلامی در مقابل زورگوئی های نظام استکبار، امروز باید با بیان واقعیتهای تاریخ گذشته و حال ایران خصوصا برای نسل جوان، که باید به مجاهدات و جانفشانی پدرانشان افتخار کنند.

خطیب جمعه بوانات ادامه داد: این مسئله را یادآوری کنیم که دشمن با سوء استفاده از مشکلاتی که یکی از عوامل اصلی آن هم خود دشمن است می خواهد ملت ما را نسبت به انقلابشان دلسرد کند که البته اگر مسئولین در احقاق حقوق مسلّم مردم کوتاهی نکنند، دشمن هرگز به این هدف شومش نخواهد رسید. اما چطور می شود که انقلاب ما از خطرات محفوظ بماند و مشکلی نظام ما را تهدید نکند؟ وقتی که مردم ما در صحنه باشند و پشتیبان این انقلاب. و وقتی مسئولین مملکت درد مردم را بفهمند و مثل مردم فکر کنند و مثل مردم زندگی کنند.

حجت الاسلام زارع در جای دیگری از سخنان خود وظیفه مسولان و رسانه ها را گزارش برکات انقلاب برای مردم و خصوصا نسل جوان برشمرد و با اشاره به مساله کاپیتولاسیون تصریح کرد: از آن‏روزها متأسفانه کمتر سخن گفته مى‏شود در حالى‏که در سطح کشور حدود ۶۰ هزار مستشار آمریکایى جولان مى‏دادند و براى غارت ثروت ملت ایران از یکدیگر سبقت مى‏گرفتند و از این گذشته براى حضورشان در ایران حق توحش نیز دریافت مى‏کردند. در آن دوران تنها سران و عوامل رژیم و وابستگان به شاه از همه‏چیز برخوردار بودند و توده ملت به‏دور از کمترین امکاناتى به امید نجات از خفقان و ظلم و چشیدن طعم آزادى لحظه‏شمارى مى‏ کردند.

امام جمعه بوانات در جای دیگری از خطبه های نماز رزمایش بزرگ محمد رسول الله ارتش را نشانه اقتدار ایران اسلامی برشمرد و گفت: پیامهای مهم این رزمایش را می توان در این جملات خلاصه کرد که: انجام چنین رزمایش‏هایى به بازماندگان گروه‏هاى تکفیرى و هم‏چنین گروه‏هاى ضدانقلاب مورد حمایت صهیونیست‏ها و در اصل استکبار جهانى و عربستان در منطقه نشان مى‏دهد، اگر دست از پا خطا کرده و اشتباهى را علیه جمهورى اسلامى ایران انجام دهند، این آمادگى از سوى ایران وجود دارد که نیروهای سرافراز اسلام آنها را در یک لحظه به ورطه نابودی خواهد کشاند.

وی همچنین در جای دیگری از سخنان خود به قیام مردم آمل در سال 1360 و مقابله با منافقان اشاره کرد و اظهار داشت: در فتنه 88 نیز منافقین کور دل خواستند با بی تدبیری برخی خود شیفتگان فتنه گر، کشور را به آشوب بکشند که مردم ما در 9 دی جواب آنها را دادند و امسال نیز با سوء استفاده از مطالبات به حق مردم که از اوضاع نابسامان اقتصادی گلایه مند بودند، منافقین خواستند فتنه انگیزی کنند که باز با تودهنی مردم در ماه گذشته روبرو شدند و مثل همیشه دست از پا درازتر سرافکنده و خجل شدند.

مسئولان شعار دادن را کنار بگذارند و وارد میدان عمل شوند

حجت‌الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) گفت: امیدواریم با حرمت نهادن به این ایام شاهد برگزاری مراسم‌های باشکوه ایام فاطمیه باشیم و با بیان سیره آن بزرگوار خود را به زندگی ایشان نزدیک کنیم.

وی به سالروز ورود حضرت امام به میهن و آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: همه شواهد نشان می‌دهد که دولت بختیار در داخل و مستکبرین در خارج تمام تلاش خود را به کار بسته بودند که با بهانه‌های مختلف مانع از ورود با شکوه امام راحل(ره) به کشور شوند، اما اراده و عزم حضرت امام، شرایط انقلابی آن زمان و عشق و ارادت مردم به ایشان باعث خنثی شدن توطئه آنان شد.

امام جمعه صفاشهر افزود: با ورود امام به میهن روحیه مردم دو چندان شد و مبارزات به صورت منسجم درآمد به طوری که پس از 10 روز در 22 بهمن رژیم پهلوی برای همیشه به زباله‌دان تاریخ ریخته و انقلاب اسلامی متولد شد و تا امروز این انقلاب به پویایی و حرکت خود ادامه داده است.

وی بازخوانی تاریخ انقلاب و یادآوری برکات مادی و معنوی آن را ضروری دانست و تاکید کرد: باید نسل جوان ما با دوره سیاه پهلوی و افرادی که راس امور کشور بودند بیشتر آشنا شوند و بدانند آنان در برابر بیگانگان ذلیل و در برابر ملت خود مستکبر بودند، اگر کسی سیاهی دوران پهلوی را درک نکند نورانیت انقلاب را نمی‌فهمد.

حجت‌الاسلام نقوی افزود: دشمن به دنبال تحریف انقلاب و تطهیر چهره پهلوی است و در حالی که انقلاب مردم را از بردگی بیگانان نجات داد آنان با تبلیغات خود سعی دارند فضا را جوری بسازند که دیگر کسی نتواند از دستاوردهای انقلاب چیزی بگوید و عده‌ای هم در داخل کشور از روی غفلت یا وابستگی با این اهداف همراه می‌شوند.

وی تاکید کرد: نگذاریم انقلاب و انقلابی‌گری در کشور کمرنگ شود و با حفظ این روحیه یقین بدانیم این انقلاب بر حق و خار چشم دشمنان است.

خطیب جمعه صفاشهر با اشاره به در پیش بودن سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خطاب به مسئولان گفت: اگر مسئولان ما از طبقه متوسط و کمتر باشند امکان ندارد یک قدرت بتواند این نظام را شکست دهد، مسئولان نباید با اشرافی‌گری خود را از قشر متوسط جامعه بالاتر ببرند.

وی افزود: مسئولان حرف زدن و شعار دادن را کنار بگذارند و وارد میدان عمل شوند، با حواله دادن به سال‌های دیگر و گفتن «باید چنین شود و چنین نشود» مشکل مردم حل نمی‌شود.

امام جمعه صفاشهر تاکید کرد: ما هر چه برای موفقیت لازم باشد در کشور داریم به شرطی که از توانمندی‌های خود استفاده کنیم و جوانان مستعد خود را متفرق و دلزده نکنیم.

وی با اشاره به تقاضای مردم برای خواندن نماز باران گفت: قبل از اینکه برای نزول رحمت الهی دعا نکنیم لازم است در اعمال و رفتار خود بازنگری و تجدیدنظر کنیم و با استغفار و توبه و اصلاح امور خود و رفع مشکلات گرفتاران رحمت الهی را به سوی خود جلب کنیم.

یکی از دلایلی کاهش باران  وجود سطح زیاد گازهای گلخانه ای در منطقه است

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروزبا اشاره به تقارن دهه اول فاطمیه و دهه فجر و حفظ شان این ایام کفت :  انشالله مردم فهیم زرقان دو روز قبل و بعد از شهادت حضرت زهرا (س) جشنی برپا نکنند و عزاداری این بانوی بزرگوار انشالله با شکوه برگزار شود و همچنین از طرف روحانیون و مدارس به صورت گسترده تبلیغ گردد.

وی با اشاره به برپایی نماز طلب باران در شهر زرقان بیان کرد: نماز باران که در جوار شهدا برپا شد امیدواریم با لطف و عنایت الهی از  بلای خشکسالی رهایی یابیم و خداوند رحمت خود را بر ما بباراند.

خطیب نماز جمعه زرقان با اشاره به کاهش باران در منطقه گفت: سطح زیاد گازهای گلخانه ای و مسائلی که کارشناسان بهتر می دانند یکی از دلایلی کاهش باران در این منطقه است که امیدواریم مسؤولان در این رابطه چاره ای بیاندیشند.

مرم سلاح های غیر مجاز خود را تحویل دهند

آیت الله سید محمد فقیه امام‌ جمعه‌ نی‌ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اطلاعیه اعلام شده از سوی دادگستری، گفت: از یک بهمن تا یک اسفند، مردم مهلت دارند اسلحه ‌های غیر مجاز را تحویل دهند و هیچ جریمه و مجازاتی نخواهند داشت.

امام جمعه نی ریز با اشاره به عمل به کار نیک، اظهارداشت: از زمانی که انسان می‌میرد و تا وقتی که از صراط می‌گذرد تا به بهشت یا جهنم برسد نیاز به توشه دارد.

وی افزود: دو طایفه هستند که در دنیا سیر نمی‌شوند، یکی کسانی که اهل دنیا هستند و حریص، دیگری کسانی که اهل علم و یادگیری هستند.

آیت‌ الله‌ فقیه عنوان کرد: قرآن جاده‌ایست وسیع برای اهل سلوک، برای کسانی که می‌خواهند سالک باشند و در مسیر دین حرکت کنند و به مقصد نهایی برسند.

آیت‌الله‌فقیه ادامه داد: اگر قرآن در همه خانه‌ها حاکم باشد، عزت و افتخار است و باعث رستگاری انسان می‌شود.

امام جمعه نی‌ریز افزود: ۱۲بهمن ماه سالروز بازگشت امام راحل به وطن است، نعمت بزرگی که خداوند به ملت شریف ایران عطا کرده است.

وی ادامه داد: ما باید دستاوردهای انقلاب را بفهمیم و مشکلات را بزرگ نکنیم تا مردم را از حکومت ناامید نشوند.

آیت‌الله‌فقیه با اشاره به اطلاعیه اعلام شده از سوی دادگستری، گفت: از یک بهمن تا یک اسفند، مردم مهلت دارند اسلحه ‌های غیر مجاز را تحویل دهند و هیچ جریمه و مجازاتی نخواهند داشت.


برچسب ها: فارس ، نماز جمعه ، مسئولان
نظرات بینندگان