کد خبر: ۱۲۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷
بهره برداری از دو ایستگاهِ خط یک قطار شهری شیراز؛

کاهش 25 میلیارد تومانی بودجه قطار شهری در سال جاری/ با هزینه قاچاق سوخت در یکسال، می توان دو خطِ قطار شهری راه انداخت

مدیرعامل قطار شهری شیراز با بیان اینکه 45 میلیارد تومان در بودجه سنواتی جهت بودجه قطار شهری برای امسال در نظر گرفته شده است، گفت: این مبلغ به 75 درصد یعنی 33 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که آن هم از طریق خزانه به ما داده شده است.
کاهش 25 میلیارد تومانی بودجه قطار شهری در سال جاری/ با هزینه قاچاق سوخت در یکسال، می توان دو خطِ قطار شهری راه انداختبه گزارش شیرازه، آئین بهره برداری از 2 ایستگاه فرصت شیرازی و غدیر در خط یک قطار شهری همزمان با سالروز بهره برداری از مترو در کلانشهر شیراز پیش از ظهر پنج شنبه (19 مهر) با حضور معاون عمرانی وزیر کشور و مقامات استانی و شهری برگزار شد.

ایستگاه فرصت شیرازی در بلوار مدرس واقع در تقاطع خیابان فرصت شیرازی و درب دوم پایگاه هوایی شهید دوران قرار دارد، فاصله از ایستگاه قبلی 798 متر و تا ایستگاه بعدی نیز 960 متر است.

ایستگاه غدیر در بلوار مدرس تقاطع فضل آباد و نزدیک پل غدیر قرار دارد، فاصله از ایستگاه قبلی هزار و 115 متر و تا ایستگاه بعدی 886 متر است.

مدیرعامل قطار شهری شیراز با بیان اینکه 45 میلیارد تومان در بودجه سنواتی جهت بودجه قطار شهری برای امسال در نظر گرفته شده است، گفت: این مبلغ به 75 درصد یعنی 33 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که آن هم از طریق خزانه به ما داده شده است.

حسن مرادی با اظهار اینکه این اسناد با ضریب 63 درصد یعنی حدود 20 میلیارد تومان بفروش می رسد، افزود: تنها برای دو ایستگاه فرصت شیرازی و غدیر 100 میلیارد تومان و برای خط یک تاکنون بیش از دو هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اعلام اینکه اگر بخواهیم با این روند پیش برویم زمان بسیاری صرف خواهد شد، با اشاره به سخنان وزیر کشور در روز گذشت اذعان داشت: روزانه بیش از 10 هزار میلیون لیتر سوخت در کشور قاچاق می شود که اگر این 10 میلیون را برای یک سال حساب کنیم مبلغی بیش از 7 هزار میلیارد تومان می شود البته با احتساب اینکه دولت به ازای هر لیتر سوخت دو هزار تومان یارانه بدهد بیش از 7 هزار میلیارد تومان می شود.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شیراز در ادامه بیان کرد: با این مبلغ 7 هزار میلیارد تومانی می توان دو خط قطار شهری راه انداخت.

مرادی با اظهار اینکه تعداد مسافران خط یک مترو از 40 هزار نفر به 60 هزار نفر رسیده است که با افتتاح این دو ایستگاه جدید به 70 هزار نفر یعنی 15 درصد افزایش، خواهد رسید، در خصوص خطوط 4، 5 و 6 قطار شهری شیراز اعلام کرد: این خطوط در حال مطالعه و طراحی است.

وی افزود: بر اساس مطالعات جامع حمل و نقلی برای شیراز 6 خط مترو درنظر گرفته شده است، خط یک مترو دارای 24 کیلومتر طول و 20 ایستگاه است که 16 ایستگاه در حال بهره برداری است، دو ایستگاه نیز امروز افتتاح می‌شود، یک ایستگاهِ دیگر تا پایان سال و یک ایستگاه نیز در سال آینده به بهره ‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شیراز بیان کرد: ما به غیر از بحث سنواتی، فروش اوراق مشارکت را داریم که فروش این اوراق برای سال جاری، 600 ملیارد تومان در نظر گرفته شده است و ما نیز پیگیر آن هستیم.
نظرات بینندگان