کد خبر: ۱۳۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۸
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

مردم از دستگاه های متولی برخورد با منکرات مطالبه کنند/ نماز جمعه مرکز معنویت و اخلاق است

آیت الله دژکام با اشاره به ابعاد مختلف نماز جمعه گفت: نماز جمعه مرکز معنویت و اخلاق است و همین است که ما می توانیم درباره مبارزه با ظلم و استکبار سخن بگوییم. معرفت علوی با مبارزه با ظلم رابطه مستقیم و ناگسستنی دارد.

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نمانده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه اول نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به اینکه یکی از بخش های قابل توجه در بیانیه گام دوم انقلاب معنویت است افزود: ایمان یکی از وجه های معنویت است و ایمان ملاک ثواب و عذاب است. مسلمانی ظاهر آدم را درست می کند ولی ایمان هم ظاهر و هم باطن را درست می کند. پیامبر اسلام(ص) آمده است تا باطن ما که همان ایمان است را رشد بدهد، هر چه ایمان قوی تر باشد مرتبه انسان نیز در پیشگاه خداوند بالاتر است و می توان از روی رفتار افراد به میزان ایمان آن ها آگاه شد، مومن دروغ نمی گوید، ظلم نمی کند، نسبت به هم نوع خودش بی انصافی نمی کند. مسلمانی اول خط است و با ایمان است که می توان به بهشت رفت.

آیت الله دژکام با اشاره به ابعاد مختلف نماز جمعه گفت: نماز جمعه مرکز معنویت و اخلاق است و همین است که ما می توانیم درباره مبارزه با ظلم و استکبار سخن بگوییم. معرفت علوی با مبارزه با ظلم رابطه مستقیم و ناگسستنی دارد.

آیت الله دژکام با اعلام اینکه نیروی انتظامی، تنها دستگاه متولی برخورد با منکرات نیست افزود: با منکرات باید برخورد شود، نیروی انتظامی وظیفه خودش را انجام می دهد اما می گویند در این مسئله 26 دستگاه دیگر هم نقش دارند. توقع داریم همه دستگاه های متولی برخورد با منکرات به کمک نیروی انتظامی بدهند و مردم از آن ها مطالبه کنند و دستگاه گزارش بدهند که در این مورد چه کرده اند و بگویند که در حیطه وظیفه خود چه کار هایی انجام داده اند.

امام جمعه شیراز خطاب به رسانه ها گفت: رسانه ها اگر فقط به بعد سیاسی و اجتماعی نماز جمعه بپردازند، کمکی به ایفای نقش نماز جمعه و تاثیر آن نمی کنند. توقع از رسانه ها این است که تابلو حرکت رسانه ای باشند نه اینکه تا تلوزیون را روشن می کنیم امام جمعه بحث سیاسی را بیان کند. اماکنی مثل دانشکده خبر، دانشگاه صدا و سیما و... باید در موضوع تمدن اسلامی که مبتنی بر مسجد شکل می گیرد، نگاه و رویکرد به خصوص آن مورد تحقیق ویژه قرار گیرد و در رسانه ها منعکس شود.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم با یادآوری تشکیل و اقامه نماز جمعه در مرداد ماه سال 58 به دستور امام خمینی(ره) گفت: یکی از کار های مهم معنوی که در انقلاب اسلامی رقم خورد، ایجاد نماز جمعه به دستور امام خمینی (ره) بود و در آستانه چهلمین سالگرد آن هستیم و در این چهل سال امام جمعه ها سعی کرده اند که نقش خودشان را به خوبی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: نماز جمعه هم با شروع گام دوم انقلاب اسلامی به نظر می رسد که باید با یک بازنگری وضعیت خودش را با توجه به نیاز های روز جامعه اسلامی به روزرسانی و خودش را تقویت کند. نمازگزاران هم باید به امام جمعه کمک دهند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به سخنرانی ریاست قوه قضاییه در مورد عدالت اجتماعی گفت: این سخنرانی بسیار ارزشمند است که به نظرم می آید مسئولین قوه قضاییه استان این سخنرانی را به صورت ویژه پیاده کنند و به اطلاع مردم برسانند زیرا راهکار های خوبی است و کمک کنیم تا در جامعه پیاده شود و مردم هم تشنه عدالت هستند.

گفتی است برنامه های آتی نماز جمعه شیراز به مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل نماز جمعه راس ساعت 12 آغاز می شود. نمایشگاه کتاب با تخفیف ویژه روز سه شنبه جنب دفتر ستاد نماز جمعه واقع در خیابان 9 دی برپا می باشد.

نظرات بینندگان