کد خبر: ۱۳۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸
رئیس فرهنگ و ارشاد ممسنی:

به دنبال اجرای منویات رهبری باشید

اصلی ترین وظایف کانون های فرهنگی و هنری مساجد برنامه ریزی جهت اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری است.
به گزارش خبرنگار شیرازه، سعید محمودی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ممسنی در دیدار با مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفتند مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در اولین گام می بایست وظایف و مأموریت های کانون ها را خوب تشریح نمایند و متناسب با این وظایف و رسالت ها ، طرح جامع و کاملی برای توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری در مساجد ارائه دهند.

 سعید محمودی هدف از تشکیل کانون های مساجد را استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر در مساجد برشمرد و گفت هنر از قدیم الایام نقش پر رنگی در توسعه مذاهب اسلامی از جمله مذهب تشیع داشته و در طی این قرون متمادی نه تنها نقش خود را از دست نداده است بلکه همچنان در خدمت توسعه دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نقش آفرینی می کند مثلا هنر نمایش تعزیه امروز در بیان مفاهیم و حوادث روز عاشورا نقش پر رنگی ایفا می کند یا شعر کلیم کاشانی در بیان واقعه عاشورا یا شعر استاد شهریار در مدح امام علی (ع) و .... سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ممسنی تعامل و همکاری کانون های مساجد با امام جماعت ، بسیج ، هیأت مذهبی و هیأت امناها را یک ضرورت خواند و گفت در هر مسجد امام جماعت به عنوان مدیر اصلی مسجد بالاترین رکن مسجد است و سپس هیأت امنای مسجد که از سوی اوقاف و امور خیریه مشخص می شوند و کانون های مساجد و هیأت های مذهبی و .... زیر نظر و با هماهنگی و همکاری هیأت امنای مسجد و امام جماعت فعالیت های خود را انجام می دهند . در مسجدی که امام جماعت وجود دارد حرف اول را امام جماعت می زند.

محمودی تغییر ثبت فعالیتهای کانون ها را از سنتی و دستی به الکترونیکی یک رخداد مهم خواند و گفت مدیرانی موفق هستند که اهل علم و دانش ، طراح و برنامه ریز و آشنا به سیستم نوین به اصطلاح آنلاین باشند. و اگر مدیری دارای چنین ویژگی نباشد در جذب اعتبارات و تجهیزات ناتوان است. *سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ممسنی با اشاره به جو حاکم شهرستان در زمینه انتخابات گفت آنچه برای ما مهم است فعالیت و تلاش مدیران کانون هاست و هر مدیری تلاش کند از آن دفاع خواهم کرد جناح بندی های سیاسی و طایفه گرایی و .... که آفت های این جامعه و مانع پیشرفت توسعه شهرستان هستند در افکار و عقاید ما جایگاهی ندارد حمایت قاطع از اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری و پاسداری از ارزشهای اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی از وظایف کانون های فرهنگی و هنری مساجد است. 
نویسنده :
مسلم فرجیان
برچسب ها: ممسنی ، نورآباد ، رستم
نظرات بینندگان