کد خبر: ۱۳۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

عيدي فرزند 36 ساله به والدين خود با شليك گلوله /توقيف اتوبوس حامل 3 ميليارد كالاي قاچاق/ جاساز 14 كيلو هروئین در پشت داشبورد سمند لو رفت/ سرقت پرايد در بوشهر و کشف در کازرون/ کشف پرنده شکاری کمیاب در فسا

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جاساز 460 کیلو هروئين در لوله‌هاي خرطومي لو رفت 
فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران پليس ني‌ريز با توقيف يك كاميون موفق به كشف 460 كيلو هروئين و 100 كيلو ترياك شدند.
سردار "رهام‌بخش حبیبی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان ني‌ريز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور سيرجان-قطرويه، به یک كاميون حامل بار مظنون و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.
فرمانده انتظامی استان فارس با بيان اينكه در بازرسي از این خودرو، 460 كيلو هروئين و 100 كيلو ترياك كه به صورت بسيار حرفه‌‌اي در لوله‌های خرطومی جاسازي شده بود کشف شد، گفت: در این راستا یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.
سردار "حبیبی" تصریح کرد: برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی امان با قاچاقچيان مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی استان فارس قرار دارد.

کشف 8 ميليارد  ارز  قاچاق  در پاسارگاد
فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از کشف 8 میلیارد ارز قاچاق در بازرسي از مسافر یک دستگاه اتوبوس خبر داد.
سرهنگ "محمد نیک‌بخت" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: روز گذشته ماموران یگان امداد مستقر در ایست و بازرسی، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای  بررسی بيشتر متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد افزود: ماموران حین بازرسی خودرو به یکی از مسافران مشکوک و در بازرسی بدنی از وی، 400 قطعه اسکناس 100 دلاری، 4 قطعه اسکناس 500 یورویی و 13 قطعه اسکناس 50 یورویی قاچاق کشف کردند.
سرهنگ "نيك‌بخت" با اشاره به اینکه بنا بر نظر کارشناسان ارزش ارزهاي مكشوفه، 8 میلیارد و 248 میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

توقيف اتوبوس حامل 3 ميليارد كالاي قاچاق 
فرمانده انتظامي لارستان از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع كالاي قاچاق به ارزش 3 ميليارد ريال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "داود امجدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي شهرستان لارستان حین كنترل خودروهاي عبوري، به یک دستگاه اتوبوس حامل بار مشكوك و آن را براي بررسی بیشتر متوقف کردند. 
وی ادامه داد: ماموران پلیس در بازرسی از این اتوبوس، يك هزار و 500 ثوب پوشاك، 119 قلم لوازم يدكي و 11 دستگاه لوازم خانگي خارجی قاچاق کشف کردند.
سرهنگ "امجدي" با اشاره به دستگیری یک نفر متهم در این خصوص، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه، 3 ميليارد ريال برآورد شده است. 

سرقت پرايد در بوشهر و کشف در کازرون
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف یک سواري پراید مسروقه با هوشیاری پلیس پاسگاه انتظامی "تنگ چوگان" خبر داد.
سرهنگ "محمد عبادی‌نژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامي "تنگ چوگان" هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظي، به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بيشتر متوقف کردند.
وي افزود: با استعلام پلاک خودرو مشخص شد که سواری پراید مسروقه و از شهرستان بوشهر به سرقت رفته است.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بيان اينكه خودرو سرقتی روانه پاركينگ شد، گفت: در اين خصوص راننده دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

محموله كالاهاي قاچاق 2 ميلياردي به مقصد نرسيد
فرمانده انتظامي شهرستان آباده گفت: در بازرسي از يك دستگاه اتوبوس انواع كالاي قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 200 ميليون ريال كشف شد.
سرهنگ "خسرو رزمجويي"در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: مأموران مبارزه با كالاي قاچاق و ارز پليس آگاهي هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه اتوبوس مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.
وي ادامه داد: در بازرسي از اين خودرو، يك هزار و 200 عدد انواع لوازم آرايشي و 3 دستگاه قهوه ساز، ماشين لباسشويي و يخچال فريزر خارجي قاچاق و فاقد هرگونه مدارك گمركي كشف شد.
فرمانده انتظامي شهرستان آباده با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اين محموله قاچاق را 2 ميليارد و 200 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: در اين خصوص يك نفر متهم دستگير و با تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

كشف سيگار و  معسل قاچاق از منزل مسكوني در جهرم 
فرمانده انتظامی جهرم از کشف 327 هزار نخ سيگار خارجي و 10 كارتن معسل قاچاق در بازرسی از يك منزل مسكوني خبر داد. 
سرهنگ "افشين حيدري" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران كلانتري "11 جمهوري" اين شهرستان در اجراي طرح برخورد با فروشندگان و توزيع كنندگان كالاي قاچاق با اقدامات فني و تخصصي از دپو سيگار خارجي در يك منزل مسكوني مطلع شدند.
وي افزود: پس از هماهنگي قضائي ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل موفق شدند 327 هزار نخ سيگار و 10 كارتن معسل خارجي قاچاق كشف كنند.
سرهنگ "حيدري" با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد و 200 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.

 کشف پرنده شکاری کمیاب در فسا
جانشین فرمانده انتظامی فسا گفت: یک بهله پرنده شکاری کمیاب در بازرسی پلیس از یک سواری پراید کشف و ضبط شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد رضایی" در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی پاسگاه "امامزاده اسماعیل (ع)" اين شهرستان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی با بيان اينكه در بازرسی از اين خودرو، یک بهله پرنده شکاری کمیاب از نوع "سارگپه" کشف و ضبط شد، افزود: کارشناسان ارزش ریالی آن را 200 میلیون ریال برآورد کرده اند.
این مقام انتظامی اظهار کرد: با دستور مقام قضائی پرنده مکشوفه براي رها سازی در طبیعت تحويل اداره محیط زیست شهرستان فسا شد.

عيدي فرزند 36 ساله به والدين خود با شليك گلوله/دستگيري قاتل پس از 12 ساعت
فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی از دستگيري فردي كه در يك نزاع خانوادگي پدر و مادر خود را به قتل رسانده بود ‌در كمتر از 12 ساعت خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدهاشم قسام" در تشریح این خبر گفت: در پي اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی110 مبنی بر تیر اندازی منجر به قتل در يكي از محله‌هاي شهرستان ممسني، بلافاصله تيمي از ماموران انتظامي براي بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
وی بیان داشت: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند که مرد و زنی میانسال در منزل مسكوني به ضرب گلوله فرزند خود به قتل رسیده‌اند و قاتل بلافاصله پس از وقوع جرم با یک خودرو پراید متواری شده است.
سرهنگ "قسام" اظهار داشت: ماموران انتظامي با تحقيقات فني و تخصصي موفق شدند كمتر از 12 ساعت قاتل را در يكي از محلات شهرستان ممسني شناسايي و آن را در يك عمليات ضربتي دستگير كنند.
فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی با بيان اينكه قاتل در بازجويي اوليه به قتل پدر 67 ساله و مادر 63 ساله خود اقرار كرد، گفت: در بازرسي از مخفيگاه متهم يك قبضه اسلحه برنو كه در درگيري استفاده شده است به همراه تعدادي مهمات مربوطه كشف شد.
اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، به شهروندان توصيه كرد در صورت داشتن هرگونه اختلاف، با مراجعه به مراكز مشاوره مشكلات خود را برطرف كنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشيم.

جاساز 14 كيلو هروئین در پشت داشبورد سمند لو رفت
فرمانده انتظامي داراب از توقيف يك سواري سمند و كشف 14 كيلو و 60 گرم هروئین در بازرسي از داشبورد آن خبر داد.
سرهنگ "عليرضا نوشاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران ايست و بازرسي "قلاتويه" اين شهرستان، هنگام كنترل خودروهاي عبوري به يك سواري سمند مظنون و آن را متوقف كردند.
سرهنگ "نوشاد" با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو، ميزان 14 كيلو و 60 گرم هروئین كه به نحو ماهرانه‌اي داخل داشبورد جاسازي شده بود كشف شد، تصريح كرد: در اين خصوص يك نفر قاچاقچي دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

2 كشته و 4 مصدوم حاصل برخورد پرايد با كاميون
رئيس پليس راه شمالي استان گفت: بر اثر برخورد پرايد با يك كاميون در محور مواصلاتي داراب-بندرعباس، 2 نفر كشته و 4 نفر مجروح و راهي بيمارستان شدند.
سرهنگ "عبدالهاشم دهقاني" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در پي اعلام يك فقره تصادف فوتي در محور مواصلاتي داراب-بندرعباس، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مشاهده کردند يك سواري پرايد با 7 سرنشين با يك كاميون به شدت برخورد کرده است.
رئيس پليس راه شمالي استان با بيان اينكه در این حادثه 2 نفر از سرنشينان پرايد فوت و 4 نفر ديگر مجروح و به بيمارستان منتقل شدند، گفت: كارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع اين حادثه را توجه نكردن به جلو از جانب راننده كاميون اعلام كردند.

جاساز ترياك در پيك نيك لو رفت
فرمانده انتظامي لارستان از كشف 14 كيلو و 500 گرم ترياك از داخل 2 عدد پیک نیک خبر داد.
سرهنگ "داود امجدی" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان حين كنترل خودروهاي عبوري در محور لارستان به بندرعباس، به یک سواري 405 مشکوک و آن را توقیف کردند.
وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو ميزان 14 كيلو و 500 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه‌اي در 2 عدد پيك‌نيك جاسازي شده بود كشف شد، گفت: در اين خصوص 3 نفر دستگیر و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.
اين مقام انتظامي از شهروندان خواست؛ هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پليس قرار دهند.

تصمیم اشتباه
رابطه ام با مادرم خوب است، احترام پدرم را نگه می دارم اما رابطه خوبی با او نداشته و ندارم. 
شيدا هستم، فرزند اول خانواده و 19 سال دارم، یک خواهر 3 ساله و يك برادر 11 ساله هم دارم. پدرم کارگر شرکتی است و اغلب اوقات در منزل حضور ندارد. او اعتياد دارد و به خاطر اعتيادش از کودکی هميشه شاهد دعواهای پدر و مادرم بوده ام. رابطه ام با مادرم خوب است، احترام پدرم را نگه می دارم اما رابطه خوبی با او نداشته و ندارم.
در زمان دبستان خواسته هایم زیاد بود ولی کم کم که بزرگتر شدم درکم نسبت به شرایط و وضعیت مالی نامناسب خانواده بیشتر شد. 14 ساله بودم که پسری به خواستگاریم آمد، احساس خوبی نسبت به او داشتم ولی دایی هایم مي گفتند: خانواده خوبي ندارد. علیرغم اینکه ما دو نفر به يكديگر علاقه داشتيم ولی ازدواجمان سر نگرفت. مدتي به او فکر می کردم ولی او خيلي زود ازدواج کرد.
مدتها گذشت تا اینکه یک روز با دوست صمیمی ام به اسم آیدا به پارک رفتیم. آیدا در آن جا به من گفت فردی به نام حسین ( دوست یکی از دوستانش) به تو علاقمند شده است، من به حرف آیدا اعتنا نکردم.
 اوایل احساسی به او نداشتم تا اینکه به مرور به او وابسته شدم و رابطه من و حسین زیاد شد. مدتی بعد يك خواستگار برایم آمد و من به حسین گفتم خواستگار دارم. او گفت قبول نکن خودم به خواستگاریت می آیم. با اینکه خواستگارم هم از لحاظ خانواده و هم موقعیت کاری خیلی خوب بود ولی من قبول نکردم و آن لحظه بود که ماجرای حسین را به مادرم گفتم و روز بعد هم حسین به خانه ما آمد و با مادرم حرف زد.
در این مورد چیزی به پدرم نگفتیم. ارتباط من با حسین روز به روز بیشتر می شد و حتی بعضی روزها به منزلشان می رفتم. مادر و خواهرش مرا نصیحت می کردند که شما مناسب هم نیستید، اما گوش من بدهکار نبود. تا اینکه به دلیلی من و حسین قهر کردیم و قهر ما حدود 8 ماه طول کشید.
 در این مدت هیچ خبری از او نداشتم و دلم می خواست کسی از حسین خبری برایم بیاورد. تا اینکه یکی از اقوام دور مادرم به من زنگ زد و گفت حسین با دختری در ارتباط است. پس از مدتی حسین دوباره به سراغم آمد و با هم آشتی کردیم. از او پرسیدم در این مدت 8 ماه با کسی هم ارتباط داشتی؟ در جواب هرگونه ارتباط با شخص دیگر را انکار کرد.  از دست حسین ناراحت بودم و دوست داشتم از او انتقام بگیرم. به پیشنهاد یکی از دوستانم و با کمک او مقداری مواد مخدر تهیه و یک روز که حسین به خانه ما آمد مواد را در ماشینش جاساز کردم و به پلیس زنگ زدم. وقتی حسین را به کلانتری بردند، عذاب وجدان گرفتم و خودم را به کلانتری معرفی و واقعيت را به پليس گفتم.
نظريه مشاور :
از دیدگاه روانشناختی نیاز به محبت ورزیدن به دیگران و مورد محبت دیگران واقع شدن دقیقا یک نیاز عاطفی است، این نیاز در طی مراحل مختلف رشد و در مراحل گوناگون زندگی شکل های مختلفی پیدا می کند و در هر دوره ای به گونه ای متناسب با آن زمان باید بر طرف شود. در دوران کودکی توسط اعضاي  خانواده و کسانی که به نحوی با کودک ارتباط دارند تامین مي شود، در دوره نوجوانی از طریق دوستان و گروه همسالان به وسیله تایید شدن و مورد پذیرش واقع شدن .
 این فرد به دلیل وجود خلا عاطفی از دوران کودکی تا نوجوانی و مشکلات مالی و همچنین وجود دوست ناباب و یادگیری های نادرست و محیط اجتماعی ناسالم درگیر مسائل عاطفی شده و در این میان راهنمای خوبی نداشته که او را از این عمل منصرف كند. لذا به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از عواقب این كار، مرتکب اشتباه شده است .
بحران هویت فردی به خصوص در سنین کودکی و نوجوانیِ وی قابل مشاهده است. او به دلیل داشتن نیاز طبیعی دوست داشته شدن و عدم دریافت پاسخ این نیاز از طرف والدین ( به خصوص پدر ) وارد رابطه با جنس مخالف شده و در این میان با شکست عاطفی که متحمل شده وارد رابطه بعدی با جنس مخالف نيز شده است و در سني مرتكب اين اعمال شده كه از عوارض و مضرات رفتارهای نابهنجاری چون رابطه نامشروع ، مواد مخدر و . . . آگاهی چنداني نداشته است . سابقه خانوادگی در مصرف مواد مخدر ( اعتیاد پدر )، شکست عشق ، اختلال روانی نظیر افسردگی از دیگر عوامل می باشد.
رها شدن در اجتماع و نبودن آموزش های خود مراقبتی برای چنین افرادی که در محیط خانواده و محیط های ناسالم دوستان آسیب دیده اند، منجر به بروز آسیب های شدید اجتماعی مي گردد. بررسی و ریشه یابی انحرافات اجتماعی در این مراجع نشان می دهد که علاوه بر زمینه فردی، محیط ناسالم ( خانوادگی ) نیز آسیب های فردی را تشدید و تثبیت نموده است. لذا مي بايست با ارائه آموزش هاي لازم از طريق  سازمان ها و نهادهاي آموزشي و فرهنگي همچون مدرسه، رسانه و ... ، شیوه فرزند پروری و ارتباط موثر با فرزند را به والدین آموزش دهيم و از طرفي شناخت و آگاهي از آسيب هاي روز جامعه را در جوانان و نوجوانان بالا ببريم. همچنين نوجوانان مي بايست با كسب آموزش هاي لازم، عزت نفس و اعتماد به نفس را در خود بالا ببرند تا در ادامه بتوانند از مهارت های حل مساله و تصمیم گیری موثر در موقعیت های آسیب زا استفاده نماید.
نویسنده : "زهرا سادات یار احمدی" – مشاور و مددكار اجتماعي پلیس فسا، استان فارس
 

نظرات بینندگان