کد خبر: ۱۳۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۲۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

مشاغلی که آسایش را از همشهریان سلب می‌کنند

مشاغل پر سر و صدا این روزها داد مردم را درآورده و این مشاغل همچنان در داخل شهر سعادت شهر روزگار می گذرانند و آسایش را از شهروندان سلب می کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد ، مشاغل پر سر و صدا این روزها داد مردم را درآورده و این مشاغل همچنان در داخل شهر سعادت شهر روزگار می گذرانند و آسایش را از شهروندان سلب می کنند.
سال هاست که بر طبل رسیدگی به مشاغل مزاحم نواخته می شود و در طی این مدت با گذر از هر خیابان و کوچه ای می توان صدای جوشکاری، آهنگری و تعمیر اتومبیل را شنید و آنگاه است که در می یابیم صفت مزاحم به معنای واقعی کلمه برازنده مشاغل پرسر و صداست.
چطور می شود در فاصله 100 متری بلوار امام شاهد تعمیر کار، جوشکار، شیشه بری، آپاراتی و تعویض روغنی، لوازم یدکی، نمایشگاه اتومبیل، سوپر مارکت، داروخانه و پوشاکی در کنار هم باشیم.
شغل هایی مزاحم که سال های سال در داخل شهر جا خوش کرده اند، روح و روان انسان ها را به مخاطره می اندازد و آسایش را از شهروندان سلب می کند و به نوعی از لحاظ بصری شهر ما را نازیبا میکنند.
زیبایی شهر در گرو عوامل مختلفی است که یکی از مهمترین آنها نحوه چینش مغازه ها هم صنف در کنار هم می باشد.
مشاغلی ضروری مانند جوشکاری، آهنگری و تعمیرگاه اتومبیل وجودشان در درون شهر اسباب ناراحتی و اوقات تلخی شهروندان می شود چرا که هنگام عبور از داخل شهر و پیاده روها سرو صدایشان در خانه ها و اماکن اطراف می پیچد و یا ابزار وسایل آنها راه را بر عابران می بندد و زباله آنها باعث کثیفی محیط شهری می شود.
رسیدگی به شغل های مزاحم در شهر از وظایف شورای اسلامی شهر و مجامع امور صنفی است و آنان باید در این رابطه جدی تر عمل کنند ،اما در حال حاضر عملکرد  به گونه ای است که انگار آب از آب تکان نخورده است.
بسیاری از شهروندان همچنان چشم انتظارند تا معضل شغل های مزاحم به معنای واقعی حل شده و این مشاغل به خارج از شهر انتقال یابند، بنابراین همچنان باید منتظر بود و دید سرانجام این ماجرا چه خواهد بود.

گزارش از زهرا زارع
نظرات بینندگان